اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه محسن رضایی به رئیس قوه قضاییه


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به آیت ا... آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با ذکر برخی اهانت های صورت گرفته به اقوام ایرانی طی سال های گذشته تاکنون ، پیشنهادی را برای جلوگیری از اهانت به اقوام ارائه کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در نامه ای به آیت ا... آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با ذکر برخی اهانت های صورت گرفته به اقوام ایرانی طی سال های گذشته تاکنون ، پیشنهادی را برای جلوگیری از اهانت به اقوام ارائه کرده است.

در قسمتی از این نامه دکتر محسن رضایی، برخورد قاطع با اهانت کنندگان به اقوام ایرانی را نیازمند وضع قانون مناسب دانست.


ویدیو مرتبط :
افشای اختلاس6500میلیاردی توسط رئیس قوه قضاییه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن رضایی:موضوع نامه وزیران سابق به رهبری تشکیل ستاد "فرا قوه‌ای" است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رضایی:موضوع نامه وزیران سابق به رهبری تشکیل ستاد "فرا قوه‌ای" است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامه وزیران سابق به رهبر معظم انقلاب توضیح داد: آقایان در نامه ای تاکید کرده بودند که ستاد فراقوه ای تشکیل شود و این ستاد اختیارات زیادی را داشته باشد حتی رئیس جمهور می تواند همچنان مسئولیت این ستاد پیشنهادی را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمعه شب در چهارمین نشست رسانه و چشم انداز، چشم انداز 1404 را مهمترین سند مکتوب پس از قانون اساسی دانست و گفت: سیاست های کلی نظام پس از قانون اساسی از جایگاه بالایی برخوردار است و یکی از مهمترین سیاست ها، سند چشم انداز 1404 است.

وی با بیان اینکه اکثر کشورها از چنین سندی استفاده کرده اند، گفت: دیر یا زود دیگران بر روی این منطقه تصمیم می گیرند بنابراین ما باید بتوانیم بر اساس سند چشم انداز در منطقه حرف اول را بزنیم.

رضایی در ادامه به کمربند طلایی در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و با بیان اینکه سوریه، عراق، ایران و افغانستان این کمربند طلایی را تشکیل می دهند، افزود: آمریکا و روسای جمهور آن به هر شکل می خواهند برای این کمربند طلایی تصمیم گیری کنند به همین دلیل بوش در دوران ریاست جمهوری خود حمله به منطقه خاورمیانه را در دستور کار قرار داده بود و اوباما در حال حاضر می خواهد از طریق تسلط بر بیداری اسلامی بر منطقه سوار شود.

وی تاکید کرد: شک نکنید که ما در حال حاضر در سوریه در مرحله فینال قرار گرفته ایم چرا که اگر سوریه در دست آمریکا قرار گیرد روند بیداری اسلامی آمریکایی خواهد شد اما اگر سوریه کماکان با همین سیاست ها باقی بماند بیداری اسلامی  به شدت به سمت اسلام سوق پیدا خواهد کرد و این اهمیت و جایگاه سوریه را در منطقه نشان می دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: البته معتقدم روند اصلاحات در سوریه باید زودتر از این اعمال می شد حتی ما باید از مسئولان سوریه می خواستیم که زودتر اصلاحات را در کشور خود اعمال کنند اما باز دیر نشده است و باید هر چه زودتر اصلاحات اساسی در این کشور عربی اعمال شود.

رضایی تاکید کرد: اگر سوریه مستقل بماند و در دست آمریکایی ها و اشغالگران قرار نگیرد بیداری اسلامی به سمت اسلامگرایی تمایل پیدا می کند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه آمریکا تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در منطقه اختلاف ایجاد کند، افزود: آنها می خواهند به هر شکل ممکن در منطقه اختلاف ایجاد کنند از این رو شاهد آنیم که بحران اخیر در بحرین را دامن زده اند و ما نمی توانیم نسبت به بحرین بی تفاوت باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اینجا باید به انتقاد از سیاست های موجود در ترکیه نیز اشاره کنم. بر این باورم ترکیه و داوود اوغلو می خواهند عثمانی جدید را طراحی کنند. ضمن آنکه آمریکایی ها نیز به هر شکل ممکن می خواهند درگیری بین ایران، عربستان و ترکیه ایجاد کنند تا از این طریق طراحی خود را در منطقه دنبال کنند.

وی گفت: برای تحقق چشم انداز ما باید از درگیری های زیادی عبور کنیم و این سئوال مطرح می شود که برای عبور از این درگیری ها باید چه روندی را دنبال کنیم.

وی گفت: برای پاسخ به این سئوال باید به ایجاد آرامش در جامعه تاکید کرد چرا که مهمترین مسئله ما در داخل کشور آرامش است. جامعه نیاز به آرامش دارد.

رضایی همچنین با بیان اینکه ما برای رسیدن به چشم انداز نیاز به تولید اقتدار در داخل داریم، اظهار داشت: این اقتدار باید کاملا مردمی باشد نه وابسته به فرد، جناح و دولت و برای تولید اقتدار باید مردم دوباره به اداره کشور برگردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با طرح این پرسش که چرا مطبوعات در اداره مجموعه های خود سهیم نیستند، افزود: معتقدم مطبوعات باید در همه حوزه ها نقش تاثیرگذار خود را به خوبی نشان دهد. در همین مسئله سوریه مطبوعات ما می توانند به خوبی ورود پیدا کنند. می توانند مسائل را تجزیه و تحلیل کنند. چه کسی گفته مطبوعات احساس مسئولیت نمی کنند. من معتقدم احساس مسئولیت مطبوعات کمتر از دولت و دولتمردان نیست.

رضایی همچنین حضور مردم در اداره کشور را بسیار لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: یکی از حوزه هایی که مردم می توانند به خوبی اعمال نقش کنند موضوع حجاب است تا چه زمانی نیروی انتظامی می تواند وارد موضوع برخورد با بدحجابی شود باید این موضوع را به مردم سپرد و مردم در این صحنه وارد شوند. البته نباید قانون را نیز نادیده گرفت. قانون باید کلا در جامعه مهم تلقی شود اما نباید جایگاه و نقش مردم را نادیده گرفت. ضمن آنکه دولت نیز می تواند به خوبی نظارت کند.

رضایی تاکید کرد: در خصوص ایران 1404 باید بگویم که ما بدون تولید اقتدار، آرامش در جامعه و اهمیت به اقتصاد نمی توانیم به این سند مهم دست یابیم. ضمن آنکه مطبوعات نیز می توانند برای رسیدن به ایران 1404 به ما کمک کنند، از مسئولان مطالبه گری کنند و مصاحبه های متعددی را درباره سند چشم انداز تولید کنند.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به این سئوال که آیا با خصوصی شدن رسانه ها موافق هستید یا نه، اظهار داشت: اگر ما از خصوصی شدن سخن می گوییم باید این خصوصی شدن شامل همه حوزه ها گردد، از جمله رسانه. از این رو بنده بر این باورم ما می تونیم رسانه خصوصی نیز داشته باشیم. البته این رسانه باید زیر مجموعه صدا و سیما باشد و رسانه ملی بر عملکرد این رسانه های خصوصی نظارت داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به سیاست های دولت های سازندگی، اصلاحات و دولت فعلی پرداخت و افزود: در دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد ما با یک نقطه مشترک روبرو بودیم و آن نقطه استفاده از پول نفت بود. اما باید توجه داشت که ما تا چه زمانی می توانیم از پول نفت استفاده کنیم. باید به تولید تاکید کرد. بر این اساس 8 سال آینده برای ما بسیار مهم است و ما باید در استفاده از پول نفت با برنامه جلو برویم وگرنه با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما در حوزه دیپلماسی نیاز به ابتکارات شجاعانه داریم در پاسخ به این سئوال که برگزاری جنبش عدم تعهد در تهران را چگونه ارزیابی می کنید، نفس برگزاری این اجلاس بین المللی در پایتخت ایران را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: برگزاری این اجلاس بین المللی برای ما بسیار مهم است. چرا که دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا ایران را در حوزه بین المللی منزوی نشان دهند. بر این اساس برگزاری این اجلاس و تعامل ما با کشورهای مختلف می تواند بسیار مهم باشد.

رضایی ادامه داد: محتوای این اجلاس نسبت به برگزاری آن بسیار مهمتر است. باید این اجلاس مصوبات و بیانیه های خوبی را ارائه دهد تا بتواند نقش واقعی خود را در عرصه بین المللی به منصه ظهور برساند.

وی در ادامه از رسانه های داخلی خواست تا حضور چشمگیری در اجلاس جنبش عدم تعهد داشته باشند و مصاحبه ها و گزارش های خوبی را از شرکت کنندگان در این اجلاس بگیرند. چرا که نمایندگان رسانه های بین المللی در این اجلاس حضور چشمگیری دارند و نمایندگان رسانه های ما نباید صحنه را خالی کنند.

رضایی همچنین در پاسخ به این سئوال که موضوع نامه وزیران سابق مبنی بر تشکیل ستاد فراقوه ای را چگونه بررسی می کند و چرا این نامه نوشته شده است، افزود: آقایان در نامه ای تاکید کرده بودند که ستاد فراقوه ای تشکیل شود و این ستاد اختیارات زیادی را داشته باشد. البته رسانه ها و طرفداران دولت در این زمینه بزرگنمایی کردند و گفتند که رئیس جمهور دیگر جایگاهی ندارد بلکه اصلا در این نامه به این موضوع اشاره ای نشده بود و حتی رئیس جمهور می تواند همچنان مسئولیت این ستاد پیشنهادی را بر عهده بگیرد. نامه فقط در این حد بود و چیز دیگری در آن اشاره نشده بود./مهر