اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه لاریجانی به احمدی‌ نژاد درباره بودجه


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه رئیس ‌مجلس از رئیس‌جمهور درخواست ارائه لایحه بودجه یک‌دوازدهم به مجلس را کرده است، گفت: لایحه یک‌دوازدهم به مجلس نیاید، تنخواه 2 ماه برای دولت تصویب خواهد شد.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه رئیس ‌مجلس از رئیس‌جمهور درخواست ارائه لایحه بودجه یک‌دوازدهم به مجلس را کرده است، گفت: لایحه یک‌دوازدهم به مجلس نیاید، تنخواه 2 ماه برای دولت تصویب خواهد شد.
 
موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه«شنیده‌ها حاکی است دولت تا 10 روز آینده لایحه بودجه را به مجلس ارائه خواهد کرد، گفت: اگر دولت 10 روز آینده بودجه را به مجلس ارائه کند با توجه به اینکه بعد از 22 بهمن زمان زیادی برای بررسی بودجه باقی‌نمانده است، بررسی لایحه بودجه قطعا به سال آینده موکول خواهد شد.

وی از نامه رئیس‌ مجلس به رئیس‌جمهور درباره ارائه لایحه بودجه یک دوازدهم به مجلس خبر داد و افزود: دولت در کنار لایحه بودجه باید لایحه یک دوازدهم را نیز به مجلس ارائه کند.

ثروتی با تاکید بر اینکه دولت اعتقادی به بودجه یک‌دوازدهم ندارد، خاطر نشان کرد: اگر دولت لایحه یک دوازدهم را به مجلس ارائه نکند، مجلس مبلغی تن خواه 2 ماه به دولت خواهد داد.

وی گفت: بودجه یک دوازدهم فرآیندی دارد که باید از طریق لایحه دولت به مجلس طی شود لذا در صورتی که دولت چنین لایحه‌ای به مجلس ارائه نکند، مجلس راهی جز تصویب تن خواه 2 ماه نخواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
درگیری لفظی احمدی نژاد و لاریجانی و ترک مجلس توسط احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی دوباره به احمدی‌نژاد نامه داد



لاریجانی دوباره به احمدی‌نژاد نامه داد

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب‌نامه هیات دولت در خصوص تعیین ضرایب حقوق سال 1389 را مغایر قوانین کشور اعلام کرد.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، دو ایراد هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با تصویب‌نامه هیات دولت در خصوص تعیین ضرایب حقوق سال 1389 را جهت انجام اقدامات لازم برای رفع این ایرادات، به وی ابلاغ کرد.

متن نامه لاریجانی به رئیس‌جمهور که در پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت درج شده، به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 54017/44585 مورخ 9/3/1389، موضوع "تعیین ضرایب حقوق سال 1389 "، ذیلاً متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره 4 الحاقی به قانون نحوة اجراء اصول هشتاد و پنجم 85 و یکصد و سی و هـشتم 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعـدی و ماده 10 آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرّر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب، ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرّر در قانون، آن بخش از مصوّبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی‌الاثر خواهد بود.

1ـ با قطع نظر از مستثنیات مندرج در بند 9 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوّب 1386 به موجب پاراگراف میانی همین بند، "مجموع مبالغ قابل پرداخت تحت‌عنوان اضافه‌کار به هر یک از کارمندان نباید از حداکثر 50 درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های وی تجاوز نماید "، علی‌هذا بند 11 تصویب‌نامه مبنی بر «تجویز پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار ساعتی... حداکثر به میزان عملکرد سال 1387 دستگاه مشروط به عدم تجاوز از سقف اعتبار منظورشده در موافقت‌نامه همان سال» چون اطلاق عبارت، متضمّن تجاوز از حداکثر سقف تعیین‌شده برای هر کارمند خواهدبود مغایر با قانون است.

2ـ با عنایت به جزء ب از بند 11 قانون بودجه سال 1388 کل کشور، مبنی بر لازم‌الاجراء بودن

فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله ماده 68 قانون مذکور، از تاریخ 1/1/1388، بنابراین با وجود قانون مصوّب لازم‌الاجراء ، بند 11 تصویب‌نامه از حیث استناد به رویّه‌ای که قبل از تاریخ لازم‌الاجراء شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، جاری و متعارف بوده است، مغایر با قانون است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی