اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه علی مطهری به معلم دخترش +عکس


علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود با تقدیر از روش تدریس معلم دخترش یکی از کتاب های استاد مطهری را به وی هدیه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود با تقدیر از روش تدریس معلم دخترش یکی از کتاب های استاد مطهری را به وی هدیه داد.

علی مطهری از شیوه تدریس معلم دخترش در صفحه اینستاگرام خود تعریف و با هدیه ای از وی تقدیر نمود.

نامه علی مطهری به معلم دخترش +عکس
نامه اى به معلم دخترم زهرا

نامه ذیل را برای معلم دخترم زهرا که در کلاس دوم دبستان ستوده تحصیل می کند نوشتم.

نظر به این که شامل نکته تربیتی عمومی بود، انتشار آن را بی فایده ندیدم.سركار خانم با اهداء سلام، زهرا در كلاس دوم بسیار با نشاط تر و علاقمندتر به مدرسه است و این امر مرهون روش كار و زحمات سركار عالى است.

 از این كه بى جهت تكلیف زیاد نمى دهید و در مسابقه با سایر مدارس،بچه ها را تحت فشار بیجا نمى گذارید سپاسگزارم. عجله اى كه برخى براى دانشمند كردن بچه ها دارند معمولاً نتیجه عكس مى دهد و حداكثر بچه هایى با عدم تعادل روانى تحویل جامعه مى دهد كه معمولاً این گونه بچه ها پس از ورود به دانشگاه دچار مشكلات اخلاقى و غیره مى شوند.

به هر حال غرض، تشكر از آن معلم گرامى بود. براى شما آرزوى توفیق بیشتر دارم.یك جلد كتاب تعلیم و تربیت در اسلام [اثر استاد شهید مطهرى]اهدا می شود.

با تقدیم احترام على مطهرى


ویدیو مرتبط :
زندگی نامه سردار شهید علی اصغر معلم (عکس) پارت دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه شهید مطهری به علی مطهری +عکس


علی مطهری تصویری از نامه استاد شهید مطهری به خودش در سال ۵۶ را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی، تصویری از نامه استاد شهید مطهری به خودش در سال ۵۶ را منتشر کرد.

این نامه در زمانی که علی مطهری در دانشکده فنی دانشگاه تبریز مشغول تحصیل در رشته مهندسی مکانیک بوده توسط شهید مطهری ارسال شده است.

علی مطهری که این نامه را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشت: این نامه گرچه کوتاه است اما حاوی نکات اعتقادی، اخلاقی و تربیتی قابل توجهی است.

نامه شهید مطهری به علی مطهری +عکس

متن نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
فرزند عزیزم ، نور چشم مکرم، آقای علی آقا مطهری وفّقه الله لما یحبّ و یرضی.

از خداوند متعال سلامت و موفقیت و حسن عاقبت تو را مسئلت دارم.

فرزند عزیزم دوستان و رفقایت ، بالخصوص هم اطاقهایت را از طرف من سلام برسان، اگر باهم به تهران آمدید آنها را به منزل بیاور، موجب خوشحالی و مسرت ماست. در انتخاب دوست و رفیق فوق العاده دقیق باش که مار خوش خط و خال فراوان است.

همچنین در مطالعه کتابهایی که به دستت می افتد. بر اطلاعات اسلامی و انسانیت بیفزا. اگر جلسات خوبی در تبریز هست شرکت کن.اگر کتابی از این دست لازم شد پیغام بده تا برایت بفرستیم.

حتی الامکان از تلاوت روزی یک حزب قرآن که فقط پنج دقیقه طول می کشد مضایقه نکن و ثوابش را هدیه روح مبارک حضرت رسول اکرم (ص) بنما که موجب برکت عمر و موفقیت است انشاءالله. لازم به یادآوری نیست که در انجام فرائض نهایت دقت را داشته باش. مبلغ صد و پنجاه تومان توسط حامل نامه فرستادم.

والسلام علیکم و رحمه الله

مرتضی مطهری