اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه سرگشاده زیباکلام به آیت الله جنتی


نامه سرگشاده صادق زیباکلام به آیت الله جنتی پیرامون فساد

وبلاگ صادق زیبا کلام: نامه سرگشاده به آیت الله جنتی پیرامون فساد و خطبه های امروز نماز جمعه تهران

بسمه تعالی

حضرت آیت الله علی جنتی

دبیر مکرم شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران،

 با سلام و تحیات،حضرتعالی در خطبه های نماز جمعه امروز(۳۰ آبان) گلایه و اظهار تاسف از گسترش مفاسد وناهنجاری های موجود درکشور نمودید. با اشاره به برخی از آنها از جمله رشوه خواری،نزول خواری،بالارفتن سن ازدواج،افزایش طلاق،مفاسد اقتصادی، زیر میزی پول گرفتن برخی از اطباء و.....نارضایتی تان را اعلام داشته و خواهان تغییر شدید. پرسشم از حضرتعالی آنست که براستی مسئولیت آنچه شما به عنوان وجود فساد درکشور می فرمائید برعهده کدام نهاد است؟

کجا قصور صورت گرفته و کدام دستگاه در انجام وظایفش مرتکب کوتاهی شده که این مشکلات و مفاسد که می فرمائید امروزه گریبانگیر جامعه مان شده؟ مشکلم از این جا شروع می شود که هر دو قوه اصلی مقننه و مجریه که مسئولیت سیاست های خرد و کلان کشور را بر عهده دارند( و علی القاعده بیشترین تقصیر و مسئولیت در خصوص مفاسدی که اشاره فرمودید برعهده این دو نهاد می باشد)، هم نظارت برسیاست های شان وهم انتخاب مجریان و کارگزاران شان مستقیم و غیر مستقیم بر عهده جنابعالی و همکارانتان در شورای محترم نگهبان بوده است.

آیا جملگی نمایندگانی که به مجلس شورای اسلامی راه می یابند نمی بایستی در ابتدا مورد تصدیق شورای نگهبان قرار بگیرند؟ آیا در مرتبه بعدی کلیه مصوبات مجلس که در حقیقت سیاستهای اجرایی کلان کشور را تشکیل می دهند نمی بایستی به تایید شورای نگهبان برسند؟ آیا شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری را که از نظر آن شورا صلاحیت احراز آن مقام را دارند تعیین نمی کند؟ آیا رئیس جمهور منتخب برای انتخاب وزرا و تایید برنامه هایش به همان مجلس مورد تایید شورای نگهبان نبایستی مراجعه نماید؟ آیا دولت آقای روحانی بالاخره توانست وزیر علومی را که مورد تایید مجلس نبود وارد کابینه اش نماید؟

این هم حکایتی است که با اینکه جنابعالی و شورای محترم نگهبان از قدرت و امکانات فراوانی برخوردار بوده اید، و سیاست های خرد وکلان مملکت بهمراه مجریان و کارگزاران آن مستقیم و غیر مستقیم زیر نظر و مطابق با خطوط فکری و باورهای منتسب به تفکرات و اعتقادات شما و همفکرانتان تنظیم شده و می شود اما و علیرغم همه اینها حضرتعالی به گونه ایی از نابسامانی ها و گسترش فساد صحبت می فرمائید کانه هیچ سمت و مقام جدی در این مملکت نداشته اید و آنچه که امروز هستیم بالمره ارتباطی با شما پیدا نمی کند و دیگرانی که نه معلوم است چه کسانی هستند و نه معلوم است درکجای مملکت و نظام قرار گرفته اند می بایستی پاسخگوی فساد و ناهنجاری های دیگر باشند.


                                                                                                    ایام بکام باد

                                                                                                  صادق زیباکلام

                                                                             اول آذرماه یکهزاروسیصد ونود وسه


ویدیو مرتبط :
آیت الله جنتی:آیت الله خزعلی گفت هر شب او را لعنت میکنم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه سرگشاده زیباکلام به آیت الله مکارم شیرازی درباره فیس بوک (+تصویر نامه)



اخبار سیاسی - نامه سرگشاده زیباکلام به آیت الله مکارم شیرازی درباره فیس بوک (+تصویر نامه)

دکتر صادق زیباکلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نامه ای سرگشاده به آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه در قم درخواست کرد ادله شرعی «حرمت فیس‌بوک» بیان شود.

متن این نامه که در صفحه شخصی زیباکلام در فیس بوک منتشر شده است به این شرح است:

 باسمه تعالی
 محضر زعیم عالیقدر، حضرت آیت الَلّه مکارم شیرازی، مرجع والاتبار تشیع
باسلام و احترام،
 اخیراً تذکری از آن مقام ارجمند در مطبوعات منعکس شده‌است مبنی بر مخالفت با مجاز کردن «فیس‌بوک» که از سوی وزیر محترم ارشاد، آقای علی جنتی، ابراز شده‌بود.

در صورت امکان می‌خواستم از جنابعالی استفتاء نمایم که حرمت یا جایز ندانستن فیس‌بوک براساس کدام ادلّه، استنباط شرعی، فقهی و یا حقوقی است؟ اگر اشکال به‌ واسطه بیم سوءاستفاده‌هایی همچون درج صور قبیحه یا مطالبی خلاف عفت عمومی است که، بالتّبع، عکاسی و سینما را هم باید جایز ندانست. البته حضرت آیت‌الله محسنی اژه‌ای، دادستان والامقام کل کشور، مواردی همچون «انتقال اطلاعات به بیگانگان» را هم حجتی بر جایز ندانستن فیس‌بوک اعلام فرموده‌اند ( اگرچه که بنده نمی‌دانم کدام اطلاعات را کاربران از طریق فیس‌بوک می‌توانند به دشمن انتقال دهند که از طرق دیگر نمی‌توانند.)
 
از آنجا که جدای از میلیون‌ها شهروند عادی، کسر رو به ازدیادی از مسئولین محترم نظام هم وارد این شبکه اجتماعی شده‌اند، استدعا دارم محض تنویر اذهان عمومی ادلّه شرعی حرمت فیس‌بوک را روشن بفرمایید.
 ایام به کام باد
صادق زیباکلام
13آذر1392

 

اخبار,نامه زیباکلام به مکارم شیرازی

 


اخبار سیاسی - تابناک