اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه سایت‌ها به روحانی درباره «انتخاب»


جمعی از پربیننده ترین سایت های خبری کشور در نامه ای به رییس جمهور ، خواستار رفع فیلتر سایت انتخاب شدند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از پربیننده ترین سایت های خبری کشور در نامه ای به رییس جمهور ، خواستار رفع فیلتر سایت انتخاب شدند.

تیک نیوز با انتشار این نامه می‌نویسد:

در این نامه آمده است:

جناب حجه الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام ، عرض ادب و خدا قوت

وقت تان را زیاد نمی گیریم. اخیراً یکی از رسانه های کشور به نام پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی "انتخاب" فیلتر شده است. پیگیری های اهالی رسانه منجر به این نتیجه شد که علت این فیلترینگ،نه تصمیم یک جانبه دستگاه قضایی که شکایت اشخاص حقوقی و حقیقی دولتی بوده است و متأسفانه برخی دولتمردان نیز حامی این برخورد هستند.

صدای شما هنوز در گوش مان است که باید منتقدان را قدر دانست و برخورد، کارساز نیست.

"انتخاب" دست بر قضا، سایتی بود که بیشترین حمایت ها را از شما در انتخابات داشت و در بیش از یک سال گذشته نیز حامی دولت یازدهم بوده است ولی نهایتاً چند انتقاد آن - ولو ناوارد - تاب نیاورده شد.

ما اطمینان داریم که شخص شما در جریان برخورد قهری با این رسانه نیستید، لذا امیدواریم با این نامه که صرفاً از منظر صنفی و صیانت از آزادی بیان نوشته شده است، "تدبیر"ی اتخاذ فرمایید که هم از انتخاب رفع فیلتر شود و هم دولتمردانی که افتخار حضور در دولت شما را در هر رده ای دارند، با دیدگاه اعلامی شما مبنی بر تحمل نقد همراهی عملی داشته باشند.

توفیقات روزافزون شما و همکاران تان را از درگاه احدیت خواستاریم.

سایت های امضا کننده این بیانیه: تابناک - عصرایران - خبرآنلاین - فرارو - جهان نیوز - رجانیوز - عصر خبر - فردانیوز - دانا - افکارنیوز - سیتنا - روزنو - تدبیر و امید - صراط نیوز


ویدیو مرتبط :
نتیجه انتخاب دکتر روحانی و توافق نامه (گام نهایی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه اعتراضی حامیان روحانی در بوشهر: تندروها مانع از انتخاب استاندار بومی می شوند



استاندار بوشهر,انتخاب استاندار بوشهر

نامه اعتراضی حامیان روحانی در بوشهر: تندروها مانع از انتخاب استاندار بومی می شوند

جمعی از دانشجویان و جوانان حامی روحانی و از اعضای اصلی ستاد رئیس جمهور، طی نامه ای اعتراض آمیز نسبت به تحرکات نمایندگان اصولگرای استان و کارشکنی های آنان در راه انتصاب استاندار بومی مورد اجماع اکثریت مردم استان معترض شده اند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ در بخشی از نامه اعتراض آمیز این جوانان آمده است: «اگر قرار است تندروترین نمایندگان اصول گرای استان بوشهر که در زمان رئیس جمهور سابق در برابر انتصاب ضعیف ترین استانداران تاریخ این استان سکوت اختیار می کردند، و در انتخابات ریاست جمهوری از مخالفان دولت اعتدال بوده اند و تا آخرین لحظه نیز از مخالفت با کابینه و دولت نیز عقب نشینی نکردند امروز برای مردم استاندار تعیین کنند و خواست مردمی که برای حمایت از شما تا اخرین لحظه پافشاری کردند و هر گونه فشار را به جان خریدند، به هیچ انگاشته شود، با کمال تاسف باید گفت ما امیدهای خود را برباد رفته می بینیم و با قاطعیت پیش بینی می کنیم که هیچ تغییری در استان رخ نخواهد داد.»

متن این نامه که نسخه ای از آن به «خلیج فارس» ارسال شده، به شرح زیر است:
به نام خدا
جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم
با سلام و آرزوی طول عمر و موفقیت حضرت عالی
از جناب عالی اجازه می خواهیم با همان صراحتی که شما در هنگام ورودتان به عرصه ی انتخابات ریاست جمهوری سخن گفتید، با شما سخن بگوییم.

 

شما در آن ایام با صراحت و روشنی وعده ی تغییر دادید و جوانان را امیدوار به فردایی روشن کردید. ما جوانان استان بوشهر نیز با اعتماد به صراحت بیانتان و به پشتوانه امیدی که در جانمان تزریق کردید، وارد میدان حمایت از شما شدیم و جزء  معدود استان هایی بودیم که به خاطر حمایت از شما و شورآفرینی در شب های تبلیغات انتخاباتی و تجمع در ستاد انتخاباتی تان تحت فشار قرار گرفتیم و حتی بی هیچ جرم و گناهی باتوم خوردیم و بدتر از آن به برخوردهای پس از انتخابات تهدید شدیم و اگر نبود لطف خدا و اراده ی شگفت مردم، چه بسا امروز عملی شدن همه ی آن تهدیدها را نیز به چشم دیده بودیم.

جناب آقای رئیس جمهور
امروز خدا را شاکریم که عملی شدن وعده های شما را به چشم می بینیم. اذعان می کنیم که شما به پیمان خود با مردم تا امروز وفادار بوده اید و به ویژه در عرصه سیاست خارجی، اقدامات خردمندانه، هوشمندانه و دلسوزانه تان، تحسین دوست و دشمن را برانگیخته است. اما نمی توانیم نگرانی خود را از تعلل های صورت گرفته در برخی از زمینه ها به ویژه، تحقق «خواست تغییر» در عرصه مدیریت داخلی کشور، پنهان کنیم.

جناب آقای روحانی
یکی از مهم ترین عوامل زمینه ساز تغییر در زندگی مردم و تحقق خواست اکثریتی که جناب عالی را برگزیدند، تغییر در مدیران میانی و به ویژه مدیریت ارشد استان ها است. اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که این تغییر با کندی و شاید تعلل صورت می گیرد که یکی از نمونه های بارز آن انتصاب استاندار استان بوشهر است. بیش از دو ماه است که اجماع مردم این استان شامل ستادهای انتخاباتی حضرت عالی دراستان بوشهر، استادان دانشگاه، دانشجویان، فرهنگیان و اصناف مختلف کارگری، تجاری و صنعتی، گروه های سیاسی حامی شما  و تنها نماینده اصلاح طلب استان بوشهر در مجلس، بر درخواست انتصاب جناب آقای مهندس اسماعیل تبادارکه فردی بومی، شریف، خوشنام، توانمند و مشهور به مشی میانه روی و اعتدال و با پیشینه مثبت در خدمت به مردم این استان می باشد، متمرکز شده است.

اما متاسفانه برخی لابی های پشت پرده و کارشکنی برخی چهره های ظاهراً ذی نفوذ به ویژه سه تن از نمایندگان استان در مجلس، تحقق این خواست مشروع مردمی را هر روز به تعویق می اندازد و این تعویق ها و تعلل ها، نگرانی ها را در باره انتصاب فردی متعارض با سیاست های دولت تدبیر و امید یا استانداری غیر بومی افزایش داده است.

جناب آقای رئیس جمهور
یک تن از نمایندگانی که امروز در راه انتصاب استاندار مورد درخواست مردم کارشکنی می کند، از چهره های معروف به تندروی و رئیس ستاد انتخاباتی رقیب شما در بوشهر بوده است و دو تن دیگر نیز از همراهان ایشان در این ستاد بوده اند. این سه نماینده محترم در جریان رأی به کابینه نیز با تندروترین بخش از نمایندگان مجلس همراه و هم نظر بوده اند. اما همین نمایندگان امروز پا در یک کفش کرده اند و می خواهند برای مردمی که به امید تغییر در سیاست ها و رهایی از برخی مشکلات ایجاد شده در نتیجه سیاست های دولت مورد حمایت آنان، به جناب عالی رای داده اند، استاندار تعیین کنند.

متاسفانه وزارت کشور نیز کم توجه به خواست عموم مردم، به بهانه درخواست های این نمایندگان، تصمیم گیری در باره انتصاب استاندار بوشهر را روز به روز و هفته به هفته به تعویق می اندازد و زمینه را برای ایجاد جنگ روانی رسانه های منصوب به این نمایندگان در استان بوشهر فراهم می کند و این استان را که یکی از مهم ترین استان های کشور است، در بلاتکلیفی و سردرگمی نگه داشته است.

رئیس جمهور عزیز
بگذارید صادقانه و صمیمانه به شما بگوییم که اگر قرار است تندروترین نمایندگان اصول گرای استان بوشهر که در زمان رئیس جمهور سابق در برابر انتصاب ضعیف ترین استانداران تاریخ این استان سکوت اختیار می کردند، و در انتخابات ریاست جمهوری از مخالفان دولت اعتدال بوده اند و تا اخرین لحظه نیز از مخالفت با کابینه و دولت نیز عقب نشینی نکردند امروز برای مردم استاندار تعیین کنند و خواست مردمی که برای حمایت از شما تا اخرین لحظه پافشاری کردند و هر گونه فشار را به جان خریدند، به هیچ انگاشته شود، با کمال تاسف باید گفت ما امیدهای خود را برباد رفته می بینیم و با قاطعیت پیش بینی می کنیم که هیچ تغییری در استان رخ نخواهد داد و باز کماکان در بر همان پاشنه خواهد چرخید و زخم های عمیق این استان و عقب ماندگی هایش که حاصل بی تدبیری ها در هشت سال گذشته است، بی درمان باقی خواهد ماند و این یعنی پژمردن جوانه های امید در دل مردم این استان به ویژه جوانانش.

اما اطمینان داریم که جناب عالی چنین روزی را برای ما نمی خواهید و از همین رو با تأکید دوباره بر شایستگی های چهره مورد درخواست خود و عموم مردم استان، از شما استدعا داریم با دخالت مستقیمتان دراین موضوع، نگذارید که بارقه های امید در دل خیل مردمی که به امید فرادیی بهتر به شما رای دادند، با تعلل های نابه جا و یا خدای نخواسته تصمیم های نادرست به خاموشی گراید. بار دیگر تأکید می کنیم که سه تن از نمایندگان اصول گرای استان بوشهر دست کم در انتصاب استاندار هیچ نمایندگی از سوی اکثریت مردم این استان ندارند و انگیزه شان در پیگیری استانداری مطابق با خواسته هایشان، تداوم همان سیاست هایی است که شما برای تغییر دادن آنها به میدان آمدید.
با سپاس فراوان
دانشجویان و اعضای ستاد جوانان حامی شما در استان بوشهر