اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه رضا کیانیان به حسن روحانی


رضا کیانیان گفت: در نامه ام به دکتر روحانی نوشتم وقتی گفتیم بیجه جانی پاکدشت 120 کودک را به قتل رسانده او دستگیر و محاکمه شد، این جا روزی 240 نفر به علت آلودگی هوا کشته می شوند، آیا نباید مسئول آلودگی را پیدا کرد؟

خبرگزاری مهر: رضا کیانیان روز چهارشنبه در نشست بررسی آلودگی هوای تهران که در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: چند سال قبل در جشنواره طنز اعلام کردم که قتل شکلهای مختلفی دارد که به صورت مختلف با استفاده از چاقو و آلات مختلف رخ می دهد. البته قتل شکلهای پنهانی هم مثل کار کشیدن از کودکان در سر چهارراه ها یا مریضی آنها دارد.

مرگ روزانه 249 نفر به خاطر آلودگی هوا

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا هم باعث قتل می شود افزود: نمی دانم چرا کسی این موضوع را پیگیری نمی کند. وقتی لقب قتل به آلودگی هوا می دهیم چشمها باز  می شود و مسئولان به دنبال آن می روند. متاسفانه آمار رسمی مرگ بر اثر آلودگی هوا اعلام نمی شود اما چندی قبل اعلام شد روزی 500 نفر به علت آلودگی هوا به مراکز درمانی منتقل می شوند که 249 نفر از آنها جانشان را از دست می دهند.

نامه کیانیان به رئیس جمهور

این هنرمند با اشاره به نامه اخیرش به رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوا گفت: در نامه ام به دکتر روحانی نوشتم وقتی گفتیم بیجه جانی پاکدشت 120 کودک را به قتل رسانده او دستگیر و محاکمه شد، این جا روزی 240 نفر به علت آلودگی هوا کشته می شوند، آیا نباید مسئول آلودگی را پیدا کرد؟ هیچکسی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد، درست است که بیفکری هایی در طول زمان انجام شده است اما این وضعیت تا کی می خواهد ادامه یابد و چه کسی مسئول رفع ماجرا شده است.

رئیس جمهور ستاد اضطرار آلودگی هوا تشکیل دهد

وی ادامه داد: برایمان جای سوال است که رئیس جمهور ستاد اضطرار تشکیل نداده است. وقتی بحث زلزله تهران مطرح شد ستاد بحرانی برای این موضوع تشکیل شد، هم اکنون این ستاد چکار می کند؟ در زمانی که آلودگی هوا وجود دارد آیا نباید این ستاد وارد موضوع شود و آن را پیگیری کند؟ از دکتر روحانی می خواهم ستاد بحران آلودگی هوا را تشکیل دهد و موضوعات آن را اطلاع رسانی کند.

چرا واقعیتها را به مردم نمی گویید

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به گزارش رئیس حفاظت محیط زیست در مجلس تاکید کرد: دکتر ابتکار گزارش تکان دهنده ای را در مجلس ارایه کرده است چرا این مسایل را به مردم نمی گویند. حتماً باید انسان مهمی همچون استاد عزت الله انتظامی در اثر آلودگی هوا به بیمارستان برود تا بگویند موضوع آلودگی چیست. مگر بقیه شهروندان مهم نیستند.

آسیب آلودگی هوا به کیانیان

وی با بیان اینکه آلودگی هوا 8 سال قبل به من ضربه زد گفت: ریه من 8 سال قبل به علت آلودگی هوا دچار آسیب شد، من با دوندگان دو و میدانی مسابقه تنفس می دادم اما در حال حاضر وقتی 4 پله را بالا می روم نفسم می گیرد.

انتقاد از 5 ساله شدن معاینه فنی خودروها

به گفته کیانیان معاینه فنی خودروها سالانه در کشور انجام می شد اما چرا مجلس با مصوبه ای زمان معاینه فنی خودروهای صفرکیلومتر را به 5 سال افزایش داد؟. علت این کار چیست و چرا مجلس در خصوص آلودگی هوا وارد ماجرا نمی شود، مگر این مساله از نظر آنها کوچک است؟

رخداد زامبی گونه در زمستان

وی با بیان اینکه در زمستان اتفاقی زامبی گونه رخ می دهد تصریح کرد: 240 نفر روزانه به علت آلودگی هوا جانشان را از دست می دهند. وقتی آلودگی هوا تشدید می شود از هنرمندان برای اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده می کنند چرا عده ای که مامور اطلاع رسانی هستند. ما به لحاظ ریوی میمیرند و تهرانی ها  قربانی آلودگی هوا می شوند.

پیشنهاد تشکیل کمیته ای با حضور سه قوه

کیانیان با بیان اینکه چه کسی باید این فاجعه عظیم ملی را رسیدگی کند، تاکید کرد: باید ستاد قدرتمندی با حضور هر سه قوه تشکیل و مسئولان از آن حمایت کنند. ضمن اینکه می توان ستاد ویژه ای را با استفاده از هنرمندان و ورزشکاران تشکیل داد تا از این صدای رسا در خصوص آلودگی هوا استفاده کرد.

دو فوتبالیست قلیان می کشند در مورد شان چند هزار کلمه می نویسیم

وی با اشاره به اینکه فوتبالیستها چه تقصیری دارند که باید 90 دقیقه در آلودگی کامل بدوند و ورزش کنند و بعد دو نفر از همین فوتبالیستها قلیان می کشند و این همه سر و صدا می شود. مشخص است که این افراد کار بدی انجام دادند، ما داریم در سطح شهر دود بدتر از قلیان را به خوردشان می دهیم چه می شود که چند هزار کلمه در مورد این اتفاق می نویسیم اما این فاجعه ملی را نادیده می گیریم. چقدر در رسانه ها راجع به قلیانی ها نوشته اما رسانه ها در مورد آلودگی هوا با همین میزان هم ننوشتند، پیشنهاد می کنم گوشه ای از یک صفحه روزنامه به آلودگی هوا اختصاص یابد و در آن در خصوص خطرات آلودگی و میزان کشته ها اطلاع رسانی شود.

این بازیگر افزود: رسانه های ما که دارای گرایش چپ و راست هستند با هم در مورد دیدگاه فکری شان نزاع می کنند اما کسی به جنگ آلودگی هوا نمی رود.

بنزین تولید داخل افتخار ملی ما نیست

کیانیان با انتقاد از بنزین موجود در کشور گفت: روزی این بنزین را به عنوان افتخار ملی به ما ارایه می کردند اما الان نباید به آن افتخار کنیم. چرا فقط تعدادی از پمپ بنزین های سطح شهر بنزین یورو 4 دارند و آن را حتی اعلام نمی کنیم که مردم بروند بزنین با کیفیت خریداری کنند.

مخالفت تعطیلی شهر هستم

وی با بیان اینکه نمی گویم موقع آلودگی شهر را تعطیل کنیم، افزود: در مواقع بحرانی می توان جلوی تردد خیلی از خودروها را گرفت، بسیاری از خودروها به صورت غیرضروری در شهر رفت و آمد می کنند و چرا باید اگزوز این خودروها کار کند.


ویدیو مرتبط :
رضا کیانیان | آرزوی رضا کیانیان برای زندگی پس از مرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه صادق زیباکلام به حسن روحانی: مه‌آفرید را اعدام نکنید



نامه زیباکلام به روحانی

صادق زیباکلام: مه‌آفرید را اعدام نکنید

دکتر زیباکلام در پایان این نامه می‌نویسد مطالب شعاری و کلیشه‌ای نمی‌توانند مبنای مجازات سنگینی‌ همچون اعدام باشد و "مسوولان امر تنها می خواهند تظاهر کنند که در مبارزه با فساد جدی هستند." او تاکید کرده که "فرصت چندانی باقی‌ نمانده" و از رئیس قوه مجریه خواسته در این زمینه اقدامی عاجل اتخاذ کند.

صادق زیباکلام، تحلیگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در نامه‌های جداگانه‌ای به روسای سه‌ قوه خواهان تجدید نظر در حکم اعدام مه آفرید شده است.

زیباکلام در یکی‌ از این نامه‌ها خطاب به حسن روحانی نوشته با توجه به اینکه رئیس جمهور خود حقوقدان است، می‌داند بدترین نوع محاکمات، محاکماتی هستند که برای "خشنود کردن جامعه" برگزار می شود. او در ادامه ضمن اشاره به اینکه حکم صادره را صرفاً در جهت ارضای افکار عمومی‌ می داند، از روحانی خواسته تا تمام احکام صادره و گفته‌های دادستان کل کشور و قاضی پرونده را مطالعه و اعلام کند به چه دلیل مه آفرید امیرخسروی مستحق حکم اعدام است؟

دکتر زیباکلام در پایان این نامه می‌نویسد مطالب شعاری و کلیشه‌ای نمی‌توانند مبنای مجازات سنگینی‌ همچون اعدام باشد و "مسوولان امر تنها می خواهند تظاهر کنند که در مبارزه با فساد جدی هستند." او تاکید کرده که "فرصت چندانی باقی‌ نمانده" و از رئیس قوه مجریه خواسته در این زمینه اقدامی عاجل اتخاذ کند.

نامه دوم خطاب به علی‌ لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نوشته شده که در آن زیباکلام ضمن تاکید بر آنکه "به طور تصادفی در جریان این پرونده قرار گرفته"، تصریح می‌کند که هر چقدر بیشتر بر معلوماتش در این زمینه اضافه شده، اطمینان بیشتری نسبت به بی‌ گناهی‌ مه آفرید امیرخسروی حاصل کرده است. در این نامه این استاد دانشگاه تهران ضمن بیان نکات مشابه نامه ارسالی‌ به رئیس جمهور، تصریح کرده در روند رسیدگی به این پرونده آنچه اتفاق نیفتاده، "رسیدگی حقوقی" به آن است.

در سومین نامه، صادق زیباکلام خطاب به آیت‌اللّه صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، اعلام کرده که تمام پرونده و کیفرخواست مربوط به اتهامات مه آفرید امیرخسروی "یک سری کلی‌ گویی" بوده که در نهایت چه این کیفرخواست و چه حکم تأیید دیوان عالی‌ کشور مشخص نمی کنند جرم مه آفرید چه بوده که باید بر اساس آن اعدام شود.

دکتر زیباکلام در پایان خطاب به رئیس دستگاه قضا "عاجزانه" استدعا می‌کند که در این روزهای مهم به هر شکل ممکن از اجرای حکم جلوگیری و در آن تجدید نظر کند؛ چرا که "مه آفرید را همیشه می توان اعدام کرد."
/قانون آنلاین