اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه جدید خودروسازان به نعمت زاده/ درخواست تنفس 6 ماهه بانکها به تولید



نامه خودروسازان به نعمت زاده ,وزیر صنعت

نامه جدید خودروسازان به نعمت زاده/ درخواست تنفس 6 ماهه بانکها به تولید

مدیران خودروسازان بزرگ کشور در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تنفس 6 ماهه بانکها به تولیدکنندگان مبنی بر بازپرداخت مطالبات معوق شدند.

خودروسازان به تازگی در نامه ای به محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار اعمال تنفسی 6 ماهه برای خود مبنی بر بازپرداخت مطالبات خودروسازان به بانکها شدند.

در نامه خودروسازان به وزیر صنعت، معدن و تجارت، علت این امر رونق تولید خودرو و بهبود وضعیت اقتصادی خود عنوان شده است.

خودروسازان در نامه خود به نعمت زاده، به دستور اخیر برخی بانکها به شعب خود مبنی بر مسدود کردن اختصاص اعتبارات به خودروسازان به دلیل معوق شدن مطالبات آنها را نیز اشاره کرده اند.

پیش از این، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران این نکته را متذکر شده بود که برخی بانکها حتی اسامی تمامی سهامداران تولیدکنندگان را نیز برای ارایه تسهیلات طلب کرده‌اند و اگر تنها یک نفر از سهامداران آنها بدهی معوق داشته باشد، از ارایه تسهیلات به آنها خوددار خواهند کرد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
نعمت زاده: نامه به رئیس جمهور گزارشی درباره بازار سرمای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متن کامل نامه خودروسازان برای تعلیق تولید خودروهای یورو ۴



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

متن کامل نامه خودروسازان برای تعلیق تولید خودروهای یورو ۴

به گزارش فارس، در نامه‌ای که خودروسازان در روز 4 دی‌ماه به مهدی غضنفری وزیر صنعت،معدن و تجارت در مورد تعلیق اجرای استاندارد یورو 4 نوشته‌اند، آمده است:

در شرایط فعلی که دشمنان این مرز و بوم، تولید و صنعت( از جمله صنعت نفت) این کشور را هدف گرفته‌اند، صنایع خودرو سازی به دلیل مواجهه با مشکلات عدیده خارجی و داخلی، دچار بحران اقتصادی کم سابقه‌ای شده‌اند که صرفاً با حمایت ویژه دولت امکان عبور از آن را دارند.

هیئت دولت طی مصوبه شماره 212326 ت / 46320 ه مورخ 16 اسفند سال 90 برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت شهر بزرگ کشور را تصویب کرد.

بر اساس بند 6 مصوبه مذکور مقرر شده خودروسازان از ابتدای سال 92 تمام خودروهای خود را بر مبنای استاندارد یورو 4 تولید کنند.

بر اساس بند 7 همین مصوبه وزارت نفت موظف شده سوخت خودروهای سبک و سنگین را از سال 91 منطبق با استاندارد جهانی یورو 4 عرضه کنند، به استناد تبصره همین بند وزارت نفت موظف به تامین ماده «اد بلو» نیز است.

2- متاسفانه وزارت نفت تاکنون نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و به نظر نمی‌رسد، تا اواخر برنامه پنجم توسعه نیز قادر به انجام تعهدات خود باشد و به همین دلیل نیز نامه آقای صالحی‌نیا معاون امور صنایع و اقتصادی خطاب به آقای مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را تا کنون پاسخ نداده‌اند. اما مصاحبه اخیر ایشان با خبرگزاری فارس و ایسنا در تاریخ‌های 25 ( پیوست) حاکی از آن است که به دلیل نداشتن خط لوله انتقال مجزا برای بنزین یورو 4 و همچنین نداشتن مخازن مجزا در انبارهای شهر ری و تهران جهت ذخیره نمودن بنزین یورو 4، به ناچار بنزین یورو 2 و یورو 4 با هم مخلوط شده و هر دو نوع بنزین در یک مخزن نگهداری می شوند. ضمن آنکه پمپ بنزینهای کشور نیز دارای مخزن مجزا برای بنزین یورو 4 نیستند.

3- ایشان به صراحت فرموده‌اند: ما معتقدیم تا پایان برنامه پنجم 75 تا 80 درصد بنزین یورو 4 و یورو 5 خواهد شد. بنابراین شبکه انتقال یعنی خطوط لوله می توانند این نوع بنزین را به همه شهرها منتقل کنند.(خبرگزاری فارس – پیوست)

لذا استدعا دارد موافقت فرمایید پیشنهاد به تعویق افتادن اجرای استاندارد یورو 4 در دستور کار ستاد تدابیر ویژه قرار گرفته و مصوبه لازم اخذ شود، تا پس از تأمین و توزیع سراسری سوخت یورو 4 و ماده ADD BLUE توسط وزارت نفت، تجهیز پمپ بنزین ها به مخازن مجزا و تجهیز مراکز معاینه فنی به امکانات تست یورو 4، شرکت‌های خودروساز نیز تولید خودرو با استاندارد یورو 4 را شروع کنند.

این نامه برای صالحی‌نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شافعی، معاون وزیر صنایع و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی، فروتنی مدیر کل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه، نوابی، مدیر کل نظارت و بازرسی امور صنایع و معادن سازمان بازرسی کل کشور، صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و مدیران عامل شرکتهای خودروساز رونوشت شده است./فارس