اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه تهدید مصر به ایران : در امورتان دخالت می کنیم



 

 

نامه تهدید مصر به ایران : در امورتان دخالت می کنیم

 

بر اساس سند جدید منتشر شده از سوی روزنامه گاردین بریتانیا عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر در آوریل سال گذشته میلادی در گفتگو با دیپلمات های آمریکایی به آنها گفته که نامه ای تهدید آمیز به ایران ارسال کرده است.

به نقل از العربیه روزنامه گاردین بریتانیا می نویسد که در ماه آوریل سال گذشته سرهنگ " حبیب العادلی " وزیر کشور مصر در گفتگو با دیپلمات های آمریکا ادعا می کند که دولت قاهره موفق شده است شبکه قاچاق اسلحه ایران از سودان به غزه را متلاشی کند.

بر اساس این گزارش در اواخر همان ماه عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر به اطلاع آمریکا می رساند که دولت قاهره موفق شده است که جلوی ارسال کمک مالی ایران به گروه حماس در غزه را بگیرد.

سلیمان در این گفتگو به اطلاع مقامات آمریکایی می رساند : " نامه ای به ایران ارسال کردیم که مفاد کلی آن این است که اگر بخواهید در امور داخلی ما دخالت کنید ، ما هم متقابلا در امور داخلی شما دخالت خواهیم کرد . "

سلیمان به اطلاع مقامات آمریکایی می رساند که دولت مصر بدین منظور شروع به استخدام  جاسوس ها و عوامل خود در عراق و سوریه کرده است.

همچنین بر اساس این اسناد مشخص شده که آمریکا به کشورهای عربی خاورمیانه برای جلوگیری از قاچاق اسلحه یا کمک های مالی ایران و سوریه به گروه های حماس و حزب الله فشار وارد می کرده و در بسیاری از موارد از یافته های اطلاعاتی اسراییل در این زمینه استفاده می کرده است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مصر: دخالت زمینی در یمن امکان ندارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه ضرغامی به بان کی مون: شبکه های ماهواره ای جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند



 

 

 

نامه ضرغامی به بان کی مون: شبکه های ماهواره ای جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند

 

نامه ضرغامی به بان کی مون: شبکه های ماهواره ای جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از تبعیض های موجود و شرایط ناعادلانه پخش شبکه های ماهواره ای در جامعه جهانی اطلاع رسانی انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید عزت الله ضرغامی در نامه خود به بان کی مون با اشاره به تبعیض در دسترسی همگان به فناوری ارتباطات و همچنین نقض ارزشهای اخلاقی در برخی شبکه های ماهواره ای، از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست اقدامات موثری برای رفع این تبعیض ها بعمل آورد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به برگزاری نشست سال 2003 میلادی سران جامعه اطلاعاتی جهان در ژنو و اعلامیه آن، خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: با وجود آنکه در اعلامیه اصول ژنو بر اهمیت اخلاق، حمایت از خانواده، احترام به تنوع فرهنگی و پیشگیری از ترویج خشونت و فیلم های غیر اخلاقی تاکید شده است، متاسفانه نه تنها این اصول رعایت نمی شوند بلکه انها در موارد متعددی، نقض نیز می شوند.

وی در تشریح این موارد نقض، به فعالیت شبکه های متعدد ماهواره ای اشاره کرد که در فضای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ارزشهای اخلاقی، فرهنگی و معنوی جامعه مسلمان ایران را تهدید می کنند.

رئیس سازمان صدا وسیما خطاب به بان کی مون افزود: از نمونه های بارز اقدامات مخرب این شبکه ها، تشویق به اقدامات خشونت آمیز، مصاحبه با رهبران گروهک های تروریستی و پخش برنامه های مضر غیر اخلاقی در 90 شبکه ماهواره ای است که بنیان خانواده را تهدید می کند.

وی با اشاره به برخی مانع تراشی ها در دسترسی جوامع به جریان اطلاع رسانی آزاد، به بان کی مون یادآور شد: در چنین شرایطی و برخلاف مقررات حقوق بین الملل، پخش شبکه های بین المللی ایرانی مانند "العالم" و "سحر" از طریق ماهواره های نیل ست و هات برد، به ناگهان متوقف می شود.

رئیس سازمان صداوسیما با یادآوری مسئولیت سازمان ملل متحد در حفظ اصول و ارزشهای جهانی و همچنین نظارت بر حسن اجرای مصوبات اجلاس های مهم بین المللی مانند نشست ژنو، از بان کی مون خواست اقدامات موثری برای رفع تبعیض های موجود در مسیر دسترسی آزاد همه جوامع به فناوری اطلاعات و ارتباطات و جلوگیری از نقض ارزشهای اخلاقی بعمل آورد.

آقای ضرغامی که در شهریور گذشته به همراه رئیس جمهور کشورمان در شصت و پنجمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور داشت، از بخشهای مختلف شبکه تلویزیونی سازمان ملل متحد"UN TV" نیز دیدن و بر ضرورت گسترش مناسبات رسانه ای تاکید کرد...../تحلیل:عصرایران