اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه بیش از 50 نماینده مجلس به وزیر ارشاد درباره رفع فیلتر «بازتاب»



نامه بیش از 50 نماینده مجلس به وزیر ارشاد درباره رفع فیلتر «بازتاب»

در حالی که یک ماه از رفع فیلتر سایت بازتاب امروز می گذرد، بیش از 50 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اعتراض به فیلترینگ سایت بازتاب، خواستار رفع فیلتر این رسانه شدند.

 

به گزارش خبرنگار بازتاب، هم زمان با ادامه رایزنی ها برای رفع فیلتر سایت بازتاب، بیش از 50 نماینده مجلس از گرایش های مختلف سیاسی، در نامه ای به دکتر حسینی تصریح کردند: از دولت محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فضای رسانه ای کشور انتظار می رود سعه صدر بیشتری نسبت به انتقادات داشته باشد و رسانه هایی که نسبت به روشنگری و اطلاع رسانی سازنده در افکار عمومی و دفاع از منافع ملی می پردازند را مورد حمایت قرار دهند تا زمینه افزایش اثرگذاری رسانه های بیگانه بر جامعه فراهم نگردد.

متن این نامه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر حسینی

با سلام

احتراما در روزهای اخیر، سایت «بازتاب امروز» که از رسانه های پرمخاطب داخلی می باشد، به دلیل انتقاد از قرارداد ارزی که سه سال قبل بدون اطلاع مجلس شورای اسلامی بین دولت های ایران و چین منعقد شده است، بدون دستور قضایی و با رای دستگاه های دولتی فیلتر گردیده است.

از دولت محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فضای رسانه ای کشور انتظار می رود سعه صدر بیشتری نسبت به انتقادات داشته باشد و رسانه هایی که نسبت به روشنگری و اطلاع رسانی سازنده در افکار عمومی و دفاع از منافع ملی می پردازند را مورد حمایت قرار دهند تا زمینه افزایش اثرگذاری رسانه های بیگانه بر جامعه فراهم نگردد و در همین راستا این رسانه نیز رفع فیلتر گردد.

با تشکر

 

خاطر نشان می شود، شماری از نمایندگان فراکسیون اقلیت نظیر تابش، دبیر این فراکسیون، از امضای این نامه خودداری کردند./عصرایران


ویدیو مرتبط :
کنایه نماینده سلفی بگیر به اقدام نماینده ارومیه در مجلس در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارشاد: فیس‌بوک باید رفع فیلتر شود



فیس بوک,شبکه های اجتماعی,وزیر ارشاد

وزیر ارشاد: قید غیرقانونی برای دسترسی به شبکه های اجتماعی باید برداشته شود/ نمی دانم چرا قوه قضاییه به هم میهن و نشاط اجازه انتشار نمی دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشته شدن فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس بوک و دسترسی راحت به آن گفت: نه تنها فیس بوک بلکه باید سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند همان طور که الان هستند اما باید قید ˈغیرقانونیˈ برداشته شود.به طور قطع مشکلات پیش آمده برای روزنامه های هم میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می کنیم و سعی خواهیم کرد مشکلات شان را تا حد امکان رفع نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشته شدن فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس بوک و دسترسی راحت به آن گفت: نه تنها فیس بوک بلکه باید سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند همان طور که الان هستند اما باید قید ˈغیرقانونیˈ برداشته شود.

به گزارش ایرنا، علی جنتی دوشنبه شب در حاشیه نخستین نشست فعالان رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فیلترینگ فیس بوک برداشته و دسترسی به آن تسهیل می شود یا خیر؟ افزود: این مساله مربوط به کمیته فیلترینگ است که مستقیما زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و این وزارتخانه فقط یک نماینده در کمیته یاد شده دارد.

جنتی اضافه کرد: باید با اعضای این کمیته صحبت کنیم که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشد و قید غیرقانونی برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات قضایی بوجود آمده در مسیر انتشار مجدد روزنامه های «هم میهن» و «نشاط» نیز گفت: وزارت ارشاد وظیفه حمایت از مطبوعات را دارد و حتی با اینکه در هیات نظارت بر مطبوعات در اقلیت قرار داریم اما سعی می کنیم از مطبوعات حمایت کنیم.

جنتی تاکید کرد: به طور قطع مشکلات پیش آمده برای روزنامه های هم میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می کنیم و سعی خواهیم کرد مشکلات شان را تا حد امکان رفع نماییم.

وی گفت: اطلاع ندارم چرا قوه قضاییه با اینکه این روزنامه ها مجوز انتشار داشتند، چنین برخوردی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرداخت وام مسکن خبرنگاران که در دولت قبلی وعده آن داده شده بود، گفت: فعلا نمی توانیم درباره وام مسکن خبرنگاران قولی بدهیم زیرا از گذشته تعهدات بسیار زیادی بر عهده صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران گذاشته شده و دیون زیادی دارد که دولت برای پرداخت دیون گذشته دچار مشکل شده است.

جنتی افزود: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان و روزنامه نگاران، حدود 60 هزار خانوار از خانواده های هنرمندان و نویسندگان را تحت پوشش دارد و با توجه به بار مالی بسیار زیاد وام مسکن خبرنگاران، به طور حتم نمی تواند در این دوره انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر در گذشته وعده ای داده شده باید از کسانی که این وعده ها را دادند، سئوال شود.

/ایرنا