اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه به گوگل درباره گردش به چپ!


میزان بالای مرگ و میر عابران پیاده در کلان شهر نیویورک، به خاطر بی احتیاطی موتور سواران و رانندگان در گردش به چپ، سبب شده است تا مسئولان ترافیک و پلیس این شهر، از گوگل بخواهند تا تدابیری در نرم افزار Google Map جهت کاهش گردش به چپ، اعمال کند.





صبح بخیر: مسئولان شهری نیویورک، پایتخت اقتصادی امریکا، از مسئولان شرکت گوگل خواستند تا برای کاهش میزان مرگ و میر تصادفات عابران پیاده این شهر به خاطر بی احتیاطی وسایل نقلیه موتوری، تدابیری را در نرم افزار راهنمای گوگل مپ خود، اعمال کند.

 این تدابیر الکترونیکی، سبب خواهد شد تا از میزان گردش به چپ رانندگان کاسته شده و میزان تصادف به نحو چشم‌گیری کاهش یابد. گفته شده، تصادفات مربوط به گردش به چپ، بیش تر از حملات گانگسترهای نیویورک و کارتن خواب‌های این شهر، تلفات به بار آورده است.

 نامه پلیس نیویورک به گوگل درباره گردش به چپ!
(نامه شورای شهر نیویورک به گوگل درباره اعمال تدابیر ترافیکی در نرم افزار Google Map)

به گزارش صبح بخیر؛ به نقل از نشریه ایندیپندنت، براد لاندر، معاون امور سیاست گذاری شورای شهر نیویورک و یادنیز رودریگز، رییس کمیته حمل و نقل شورا، با ارسال نامه ای به شرکت گوگل، خواستار اعمال تغییراتی در نرم افزار راهبری جغرافیایی گوگل Google Map به جهت همکاری در کاهش میزان تصادفات خونین عابران پیاده در این کلان شهر شدند.

در نامه ای که اول جولای به گوگل ارسال شده است، مسئولان شهری از گوگل مپ خواسته‌اند تا گزینه "در مسیر مخصوص کامیون برانید" stay on truck routes را در این نرم افزار، فعال کند. هم چنین، برای کاهش میزان دسترسی‌های رانندگان به مسیرهای گردش به چپ که معمولاً، یکی از دلایل حادثه خیزی ترافیک این شهر را سبب شده است، راننده بتواند به طور دلخواه در این نرم افزار، گزینه‌های گردش به چپ left turns را در مسیر خود، حذف کند.

 این دو اقدام، می‌تواند نقش مهمی در کاهش مرگ و میر جاده ای در این شهر داشته باشد که به زعم مسئولان آن، عامل مهمی در خطر آفرینی برای عابران پیاده نیویورک می‌باشد.

نامه پلیس نیویورک به گوگل درباره گردش به چپ!

نویسندگان این نامه به گوگل، یکی از دلایل این درخواست را، کشته شدن 17 عابر پیاده و 3 دوچرخه سوار،، به خاطر گردش به چپ رانندگان بی احتیاط این شهر می‌داند که در سال 2014 اتفاق افتاد. طبق گزارش منتشر شده توسط Hinds، نرخ مرگ و میر عابران پیاده در نیویورک به دلیل گردش به چپ رانندگان، بالاترین نرخ را در میان شهرهای آمریکا در اختیار دارد.

طبق آمارهای دولتی، یک چهارم تصادف وسایط نقلیه موتوری در ایالات متحده، مربوط به تصادف با عابر پیاده به دلیل گردش به چپ می‌باشد. به همین منظور، دپارتمان حمل و نقل شورای شهر نیویورک، برنامه‌های مختلفی برای طراحی مجدد علایم راهنمای و رانندگی، طراحی مجدد تقاطع‌ها به جهت فراهم کردن فضای امن تر برای مسیرهای گردش به چپ در خیابان‌های این شهر، در دستور کار قرار داده است، اما ایده نامه نگاری با گوگل جهت اعمال تغییرات تکنولوژیکی در ابزار راهبری دیجیتالی گوگل در ترافیک، به عنوان ابزاری مؤثر، قلمداد شده است.

گر چه هنوز، غول جست و جوی اینترنت، نسبت به این نامه واکنشی نشان نداده است، اما به نظر می‌رسد، گوگل بتواند با تغییراتی در نرم افزار پر مخاطب Google Map خود، برای تسهیل ترافیک شهری در نیویورک و کاهش تصادفات با اعمال تدابیر فناورانه، یاری کند. درخواست از گوگل برای اعمال گزینه محدودیت در گردش به چپ، یادآور رفتار عملیاتی در زنجیره حمل و نقل شرکت UPS امریکا می‌باشد که در سال 2014 از رانندگانش خواست، از گردش به چپ خودداری کنند.

نامه پلیس نیویورک به گوگل درباره گردش به چپ! 
(شرکت حمل و نقل UPS امریکا از رانندگان خواسته است از گردش به چپ در اتوبان‌ها خودداری کنند)

البته این درخواست یو پی اس، به دلیل بهینه سازی در مصرف سوخت کامیون‌ها، صرفه جویی در زمان و هم چنین، رعایت مسائل لجستیکی 96 هزار کامیون فعال در این شرکت بزرگ حمل و نقل عنوان شده بود، اما مسئولان دولتی نیویورک، نگاه ایمنی سازی جاده‌ها و ترافیک شهری را مد نظر دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 35 درصد تصادفات کامیون‌ها در خیابان‌ها و اتوبان‌های نیویورک، به دلیل انحراف از مسیر تعیین شده برای کامیون‌ها اتفاق افتاده است و به همین دلیل، اعمال گزینه "در مسیر مخصوص کامیون برانید"، می‌تواند فاکتوری برای کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی در این شهر باشد.

در کلان شهر نیویورک، که 8 میلیون مقیم و سالانه 56 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کند، ایمنی ترافیک شهری و کاهش نقاط آسیب زا مانند مسیرهای گردش به چپ، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که مسئولان شهری را به روش‌های دیجیتالی با همکاری بزرگان فناوری اطلاعات دنیا، ترغیب کرده است.

گفته می‌شود، مهم‌ترین دلیل مرگ و میرکودکان زیر 13 سال در نیویورک، تصادف با وسایل نقلیه موتوری از جمله کامیون و خودروهای شخصی عنوان شده است.

ماه گذشته میلادی، شرکت گوگل با همکاری اداره راه آهن فدرال federal Railroad Administration، بر روی طرحی فعالیت دارند که به رانندگانی که از نرم افزار گوگل مپ استفاده می‌کنند، درباره نزدیک شدن به خط راه آهن، هشدار می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
عاقبت گردش به چپ ناگهانی یک خودرو در کانادا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضایی:رد موساد را در پرونده پسرم پیدا کردم/به گوگل نامه نوشتم و تذکر دادم



محسن رضایی,قتل پسر محسن رضایی,اخبار انتخاباتی

رضایی در دانشگاه شهید بهشتی:

کاندیداتوری هاشمی،خاتمی و مشایی تاثیری در آمدنم ندارد/رد موساد را در پرونده پسرم پیدا کردم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از کشف ردپای موساد در پرونده قتل فرزندش خبر داد و گفت: در این باره مستنداتم به اندازه کافی نیست.

انتخابات - به گزارش خبرگزاری تسنیم،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ضمن تبریک روز خلیج فارس گفت: خلیج ما همیشه فارس خواهد ماند، البته بیگانگان طمع کرده بودند تا نام آن را تغییر دهند، اما در این کار ناامید شدند. 

وی خاطرنشان کرد: بنده سال گذشته نامه‌ای به گوگل نوشتم و در این باره به آنها تذکر دادم و خوشبختانه گوگل نیز نام خلیج را در اسناد و مدارک خودش وارد کرد. 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش فرهنگ و اقتصاد دو ویژگی بسیار مهم در شرایط کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: بنده عصر جدید را عصر اجتماعی شدن نامگذاری کردم. عصری که در آن باید دو حوزه فرهنگ و اقتصاد را مورد توجه قرار داد و شما جوانان می‌توانید این عصر را مدیریت کنید. 

رضایی با بیان اینکه سامانه تولید فرهنگ و ثروت در کشور ضعیف است، گفت: هر 3 دولت گذشته از نظر سیاسی متفاوت بودند، اما هر سه مصرف کننده ثروت ملی بودند، یعنی پول خرج کن بودند.

وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را قویترین نهاد در حوزه فرهنگ خواند و در عین حال تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از آرزوهای ملی در حوزه فرهنگ روی زمین مانده است و این شورا نتوانسته است تولید فرهنگ کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اهمیت اقتصاد اظهار داشت: متاسفانه پول ملی ما آب رفته است. امروز با مشکل برنج و روغن روبرو شده‌ایم و مسئولان فعلی باید پاسخ دهند که کالای بعدی کدام کالاست که از نظر قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

رضایی تاکید کرد: معتقدم موتور تولید فرهنگ و ثروت هنوز کار نیفتاده است. براین اساس شعار ما بومی‌سازی دولت، بومی‌سازی اقتصاد ملی و بومی‌سازی فرهنگسازی است.

تغییر نهاد دولت یکی دیگر از محورهایی بود که از سوی محسن رضایی در این جمع دانشجویی مطرح شد.

وی با بیان اینکه نهاد دولت باید عوض شود، افزود:  باید رفتار و مدیریت دولت عوض شود. وگرنه اگر 10 تیم دیگر در دولت حضور یابند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما باید ساختار دولت را از تهران خارج کنیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه برخی از اشخاص و مدیران به تحریم‌های کشورهای غربی علیه کشورمان یادآور شد: برخی می‌گفتند ما تحریم نمی‌شویم و برخی دیگر نیز تحریم‌ها را فقط کاغذ‌پاره‌ای بیش نمی‌دانستند. براین اساس معتقدم که باید در حوزه سیاست خارجی از قوی‌ترین دیپلمات‌ها استفاده کنیم و اگر بنده مسئولیت اجرایی کشور را برعهده بگیرم، حتما این کار را انجام خواهم داد.

"اقتصاد ملی نیز نیاز به نوسازی دارد. نباید سیاست بر همه حوزه‌ها ورود پیدا کند، چرا سیاست‌زدگی در فرهنگ راه پیدا کرده است؟ سیاست چه کاری به فرهنگ دارد؟ قرار بود سیاست را بومی کنیم، نه اینکه اخلاق را سیاسی کنیم."

رضایی ضمن یادآوری برخی از بداخلاقی‌های سیاسی افزود: متاسفانه در مناظره‌های سال 88 دیدیم که چگونه برخی حیثیت ملی را زیر سوال بردند. عکس یکی از خانم‌ها را جلوی تلویزیون نشان دادند. با این کار ما چگونه می‌توانیم از ناموس خود در کشور حفاظت کنیم. فرهنگ باید از دولتمردان شروع شود. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش توصیه‌ای به فعالان سیاسی و انتخاباتی کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنده از سیاسیون کشور می‌خواهم انتخابات را گل‌آلود نکنند تا ماهی خود را بگیرند. انتخابات شفاف بماند تا مردم بتوانند ماهی بگیرند. وضعیت فعلی با گذشته متفاوت است. ما مثل گذشته 700 میلیارد پول نداریم و به سختی می‌توانیم نفت را بفروشیم. بنابراین باید بیش از گذشته از سرنوشت ملت دفاع کنیم. ما در قبال سرنوشت ملت مسئول هستیم.

ادامه این نشست دانشجویی، تعدادی از دانشجویان به صورت مکتوب یا شفاهی سوالات خود را از محسن رضایی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.

آخرین وضعیت پرونده احمد رضایی، حضور اصلاح‌طلبان در کابینه دولت یازدهم و تعریف اصولگرایی از مهمترین سوالات دانشجویان از محسن رضایی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه در این دوره از انتخابات برای اقوام لُر چه برنامه‌ای دارید و اصلا در گذشته در این باره چه اقداماتی را انجام داده‌اید، افزود: من به این مطلب اعتقاد دارم که محرومیت وجود دارد، در گذشته اختیاراتی نداشتم و نمی‌توانستم کار انجام دهم، اما در این دوره از انتخابات برنامه‌هایی را در نظر گرفتم.

رضایی با بیان اینکه "من قوم‌گرا نیستم، بلکه سرباز ملت ایران هستم"، گفت: معتقدم باید برخی از اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم. حوزه‌هایی همچون علم و فناوری، بهداشت و اقتصاد باید به استانها واگذار شود. همچنین موسسات مشترک دولت و مردمی نیز باید درست شود تا در این شرکت کارآفرینان بتوانند نقش خود را به خوبی انجام دهند.

"مسئله رفع محرومیت از مهمترین انگیزه‌های من در انتخابات است و آن را به صورت جدی دنبال خواهم کرد"

"آقای محسن رضایی آیا شعار یارانه ثبت شما همچون شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور فعلی است؟" این سوال را یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از محسن رضایی پرسید که وی در پاسخ به این سوال شفاهی تصریح کرد: مدل یارانه من با یارانه‌های احمدی‌نژاد متفاوت است. ما یارانه‌ها را برای تولید، اشتغال و صنایع تبدیلی پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره اینکه شما به دنبال الگوی کشور چین در اقتصاد ایران هستید، گفت: خیر! ما الگوی خود را داریم، الگوی ما الگوی اسلامی - ایرانی است. بنده شیوه فدرالیسم اقتصادی را هم مطرح کردم که این ایده جزئی از این الگو است. بدانید الگوی چین براساس اقتصاد سرمایه‌داری طراحی شده است.

دانشجویی از رضایی سوال کرد که چه برنامه‌ای برای نوسازی اقتصاد دارید؟ که این داوطلب ریاست جمهوری در پاسخ، اقتصاد کشور را مثل ساختمان 77 طبقه عنوان کرد و اظهار داشت: این ساختمان به جای آن 10 ستون داشته باشد، یک ستون دارد. هیچ کجای دنیا اقتصاد تک محصولی ندارد. ما به دنبال نوسازی اقتصادی هستیم و این نوسازی را از طریق توریسم در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کنیم و به محصولات غیرنفتی هم بها خواهیم داد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید در یک سفره با مردم غذا بخورد یادآور شد: به جای اینکه نفت را سر سفره مردم می‌آوردید، بهتر بود سفره دولت را با مردم یکی می‌کردید. 

رضایی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های من براساس نسخه کارشناسی تنظیم شده است، گفت: من مطالب و ایده‌های خود را از دل کارهای کارشناسی شده بیرون آوردم و معتقدم که در حال حاضر می‌توانیم از ظرفیت جوانان استفاده کنیم. من این کار را در دوران دفاع مقدس انجام دادم و به خوبی ظرفیت جوانان گمنام را دیدم.

وی تاکید کرد: امروز برای خیلی‌ها اطلاعیه مهمتر از مهمات است درحالی که جوانان گمنام در جبهه‌ها اینطور نبودند و اینطوری فکر نمی‌کردند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده در سال 88 حرف‌های خود را صادقانه زدم تصریح کرد: در این دوره احساس خطرم بیشتر از سال 88 است. از من درباره پیوستنم به ائتلاف‌های انتخاباتی پرسیدید، باید بگویم وارد ائتلافی نمی‌شوم و به کسی هم تعهد نمی‌دهم. تعهد من به ملت و نظام است. من حاضر نیستم آزادگی خود را بفروشم. 

رضایی در ادامه درباره رابطه ایران با آمریکا خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ما در اختیار رهبری است و دولت گام‌هایی را در حوزه دیپلماسی برمی‌دارد. معتقدم برای مذاکره با 5+1 باید جرات داشته باشیم. براین اساس من قویترین دیپلمات‌ها را بسیج می‌کنم تا در حین مذاکره قرار گیرند و مذاکرات را مدیریت کنند. البته ما حتما مسئله هسته‌ای را با عزت حل خوهیم کرد.

وی  در پاسخ به سوالی یکی از دانشجویان دیگر مبنی بر اینکه آیا در صورت پیروزی در انتخابات از اصلاح‌طلبان در کابینه خود استفاده خواهید کرد، گفت: ما می‌خواهیم دولت فراگیری را تشکیل دهیم. دولتی که در آن همه اقوام و همه توانایی‌ها دیده شود. البته من برای استفاده از همکاران خودم در دولت آینده 2 شرط را خواهم گذاشت.

کارآمدی و دفاع از نظام و رهبری دو شرط محسن رضایی برای استفاده از چهره‌های سیاسی در دولت آینده است.

رضایی اضافه کرد: هر کس این دو اصل کارآمدی و دفاع از نظام و رهبری را داشته باشد، بنده حتما از آن در دولت استفاده خواهم کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا در سال 88 و پس از اعلام نتایج، حقیقت را بیان نکردید؟ تاکید کرد: فضای گفتمانی در کشور باید به سمت صداقت و تواضع برود تا دیگر چیزی در دل ما باقی نماند. البته باید مطالب خود را با احترام و ادب بیان کنیم. از این رو بنده حتما میز گفت‌وگو را در کشور و در دانشگاه‌ها دایر خواهم کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج انتخابات سال 88 دو راه در پیش گرفته شد، اولین راه مسیر قانونی و دومین راه اعتراض خیابانی بود که من اولین راه را انتخاب کردم، یعنی اعتراض‌های خود را در مسیر قانونی دنبال کردم و موقعی که شورای نگهبان نظر نهایی خود را در خصوص انتخابات اعلام کرد به آن تاکید کردم.

"مشارکت و اعتراض دو اصل مهم در مردمسالاری دینی است. البته اعتراض باید قانونی مطرح شود، اعتراض و مشارکت دو روی سکه مردمسالاری هستند"

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: بنده زیر بار کسی غیر از رهبری نمی‌روم و نگاه و ارادت خود را به رهبری چه در زمان امام و چه در زمان مقام معظم رهبری نشان دادم. کسانی در زمان حیات امام با ایشان بودند، ولی در حال حاضر با رهبری نیستند. کسانی هم در حال حاضر با رهبری هستند، اما در زمان حیات امام با ایشان نبودند. من اینطور نبوده و نیستم از همان ابتدا با ولی‌فقیه بودم. 

رضایی درباره اینکه چرا نتوانستید فرزند خود را مدیریت کنید و پرونده احمد رضایی به کجا رسیده است؟ تاکید کرد: شما چه انتظاری دارید که فرزند من عین من فکر می‌کرد؟ این نگاه نگاه غلطی است، فرزندان من آزادند و می‌توانند نظرات خود را داشته باشند. البته فرزند من (احمد) زمانی که خارج رفت، 3 مصاحبه انجام داد. آن مصاحبه‌ها در فضای دوم خرداد صورت گرفت. دورانی که در داخل مصاحبه‌های تندتری هم صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: وقتی که فرزندم به کشور بازگشت، دستگاه‌های امنیتی کار خود را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که می‌تواند آزاد باشد. حتی به من گفتند که از او می‌توانی در مجمع استفاده کنی.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فرزند او (احمد) در دوبی به قتل رسیده است، افزود: ما در این قتل رد موساد را پیدا کردیم، اما مستندات ما کافی نیست. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا به نفع هاشمی رفسنجانی در انتخابات کناره‌گیری خواهید کرد، خطاب به دانشجویان گفت: ما فرض می‌گیریم که هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و مشایی می‌خواهند در انتخابات بیایند. آمدن آنها تاثیری در حضور من ایجاد نمی‌کند، کماکان در صحنه انتخابات خواهم ماند.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا شما کسانی که در سال 88 به رقیب احمدی‌نژاد رای دادند را فتنه‌گر می‌دانید، گفت: طرحی که دشمنان برای انتخابات پیاده کردند، از سال‌های گذشته تهیه شده بود. آنها 20 سال بر روی این طرح کار کرده بودند، اما بنده هیچگاه آن 14 میلیون نفری که به رقیب احمدی‌نژاد رای دادند را فتنه‌گر نمی‌دانم. 

وی اعتراضات برخی از مردم در سال 88 را اجتماعی دانست و با بیان اینکه مردم در همان اعتراضات اول با سکوت در این تجمعات شرکت می‌کردند، اظهار داشت: سکوت آنها به منزله آن بود که آنها فقط سوالی را مطرح می‌کردند که رایشان چه شده است. اما متاسفانه در آن سال عده‌ای نظام را تنها گذاشتند و عدم مدیریت درست نیز باعث شد تا ما شاهد رویدادهای سال 88 باشیم. 

به گزارش تسنیم، رضایی در حاشیه این نشست دانشجویی در جمع خبرنگاران مهمترین اولویت برنامه خود را در انتخابات را اقتصاد برشمرد و گفت: بنده برنامه‌های مفصلی را برای اقتصاد طراحی کرده‌ام.

رضایی در ادامه درباره اینکه آیا به دنبال تغییر قانون اساسی هستید گفت: خیر. اینگونه نیست. البته بنا بود 10 سال یکبار اصلاحاتی انجام شود، اما ارکان اصلی قانون اساسی مشکلی ندارد./تسنیم