اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه به روحانی برای جلوگیری از دفن «فرای»


جمعی از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به برخی اخبار مبنی بر احتمال دفن "ریچارد فرای" جاسوس سازمان سیا در شهر اصفهان، به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نامه نوشته خواستار جلوگیری از این اقدام شدند.

خبرگزاری مهر: جمعی از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به برخی اخبار مبنی بر احتمال دفن "ریچارد فرای" جاسوس سازمان سیا در شهر اصفهان، به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نامه نوشته خواستار جلوگیری از این اقدام شدند.

متن کامل این نامه به‌شرح ذیل است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب حجت الاسلام دکتر روحانی

سلام علیکم

احتراماً ضمن عرض تبریک به‌مناسبت سال جدید و تشکر از زحمات حضرت‌عالی و همکاران محترمتان

با توجه به مسائل مطرح‌شده پیرامون انتقال احتمالی جسد جاسوس آمریکایی "ریچارد فرای" و طراحی دفن ایشان در اصفهان، به اطلاع می‌رساند با توجه به فضای فرهنگی و اعتقادی و سیاسی اصفهان و طرح این موضوع در اجتماعات مذهبی به‌خصوص در نمازجمعه این هفته اصفهان توسط حضرت آیت‌الله مهدوی نماینده محترم مردم اصفهان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت استان و عکس‌العمل شدید مردم شریف استان و جریحه‌دار شدن غیرت دینی و ملی مردم، انتظار می‌رود حضرت‌عالی با تدبیر خود دستوری لازم به وزارت خارجه و اطلاعات و میراث فرهنگی صادر فرمایند که به هیچ عنوان تن به این ننگ دیپلماتیک و تحمیل زورمدارانه ندهند که با عکس‌العمل شدید کنترل نشده مردمی مواجه خواهید شد.

و اگرچه ریشه‌های این تحمیل در دولت‌های قبلی ایجاد شده ولی در شرایط فعلی اصلاً نباید این تحمیل را پذیرفت لذا ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ارسال این نامه تکلیف اولیه خود را به‌نمایندگی افکار عمومی مردم همیشه مبارز و غیرتمند و متدین استان انجام داده و هشدار لازم را ارائه و در آینده متناسب با عملکرد دولت وظایف خود را قاطعانه انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام احمد سالک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسن کامران، مجید منصوری، علی ایران‌پور، حجت‌الاسلام موسوی لارگانی، نیره اخوان، حمیدرضا فولادگر

ــ رونوشت: دفتر مقام معظم رهبری، ستادکل نیروهای مسلح، وزیر امور خارجه، وزیر اطلاعات، شورای هماهنگی ائمه جمعه کشور،‌ امام جمعه اصفهان آیت‌الله طباطبایی، استاندار اصفهان، ائمه جمعه موقت استان: آقایان میردامادی و مهدوی، شورای شهر اصفهان، شهردار اصفهان


ویدیو مرتبط :
مراسم دفن مادر روحانی رییس جمهور (پارت۱)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه درخواست فرای و موافقت احمدی نژاد با دفن او در اصفهان



اخبار,اخبار سیاسی,ریچارد فرای

 

اخبار سیاسی - نامه درخواست فرای و موافقت احمدی نژاد با دفن او در اصفهان

به بهانه بحث بر سر انتقال جسد ریچارد فرای، ایران شناس فقید آمریکایی به ایران و وصیت او در این زمینه یادآوری نامه او به محمود احمدی نژاد و موافقت رییس جمهوری وقت ایران با خواست این پژوهشگر مناسبت دارد. 

ماجرا از این قرار است که در سال 1384 از فرای به عنوان میهمان افتخاری جشنواره قدردانی می شود و در همان آیین نامه خود را تسلیم رییس جمهور ایران می کند:

«اینجانب كه تمام زندگی فعال خود را صرف شناختن و شناساندن فرهنگ و تمدن درخشان ایران باستانی و ایران اسلامی كرده ام، از مقام ریاست جمهوری درخواست می کنم اجازه داده شود جسد اینجانب پس از مرگم در كنار زاینده رود در شهر زیبای اصفهان- كه پیوسته عاشق آن بوده ام- به خاك سپرده شود. باشد كه پیوند ناگسستنی دو ملت شریف ایران و آمریكا برای جهانیان ثابت گردد.»

 رئیس جمهور وقت ایران نیز در پاسخ به این درخواست طی دستوری به وزارت كشورمی نویسد: « باسلام به سرزمین مقدس ایران، بحمدالله فرهنگ و تمدن ایران اسلامی منطبق بر فطرت های پاك بشری و جاذب دل های شیفته از هر نژاد و قوم و سرزمینی است. با تقدیر از این استاد ارجمند كه عمر خود را وقف شناخت میراث كهن و ارزشمند فرهنگ وطن سرافرازمان كرده اند و با آرزوی طول عمر همراه با موفقیت ها در خدمت به بشریت و معرفی فرهنگ اصیل اسلامی این دیار به سایر ملت ها، لازم است ترتیبی دهید كه خواست ایشان محقق شود.» 

اخبار سیاسی -  عصر ایران