اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه ایران به آژانس درباره پهپاد اسرائیل


سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس، تجاوز اخیر پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای صلح آمیز کشورمان در نطنز را قویا محکوم و خواستار محکومیت آن از سوی جامعه بین المللی شد.

خبرگزاری ایرنا: سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس، تجاوز اخیر پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای صلح آمیز کشورمان در نطنز را قویا محکوم و خواستار محکومیت آن از سوی جامعه بین المللی شد.

«رضا نجفی» که در آستانه اجلاس شورای حکام و کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی این نامه اعتراض آمیز را به مدیر کل آژانس ارسال کرده، با اشاره به غیرقابل نقض بودن حریم تاسیسات صلح آمیز هسته ای خواستار محکومیت آن از سوی جامعه بین المللی شد.

در بخشی از این نامه آمده است: «این اقدام که بدنبال یاوه سرائی های مکرر مقامات این رژیم در تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، نقض فاحش تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران بشمار رفته و برخلاف اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد است.»

در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به قطعنامه های آژانس در همین زمینه آمده است: «این اقدام تجاوزکارانه که ماهیت واقعی رژیم اسرائیل را بار دیگر آشکار می سازد، بر خلاف قطعنامه های کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر غیرقابل نقض بودن حریم فعالیتها و تاسیسات هسته ای صلح آمیز و از جمله قطعنامه های شماره 533 و 444 کنفرانس عمومی بوده که طی آنها تصریح شده است هرگونه حمله نظامی و یا تهدید علیه تاسیسات هسته ای مربوط به اهداف صلح آمیز نقض اصول منشور ملل متحد؛ حقوق بین المللی و اساسنامه آژانس بشمار می رود .»

همچنین در این نامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای اتخاذ تمام اقدامات مشروع و لازم در دفاع از تمامیت خود محفوظ می داند، نسبت به چنین اقدامات تحریک آمیزی که پیامدهای جدی برای متجاوز دربرخواهد داشت هشدار داده شده و از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته شده است تا این اقدام تجاوزکارانه را که نقض اساسنامه آژانس و قطعنامه های آن بشمار می رود، محکوم کند.

سفیر ایران در آژانس همچنین از آمانو خواسته است تا این نامه بعنوان سند رسمی آژانس منتشر شود.


ویدیو مرتبط :
حمله پهپاد ایران به اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در جواب نامه اوباما ایران پهپاد RQ170 را به آمریکا پس می دهد




 

در طی یکسال گذشته 3 فروند پهپاد آمریکایی در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار گرفت که آخرین مدل این پهپاد ها RQ - 170 بود. بعد از شکار RQ - 170 آقای اوباما از ایران درخواست کرد که این مدل را به آنها برگرداند.

به گزارش بولتن نیوز، پس از افول تهدید های آمریکا علیه ایران در طی دو هفته گذشته و عقب نشینی از به راه انداختن جنگ لفظی با ایران، در پاسخ به سومین نامه آقای باراک اوباما از زمان به قدرت رسیدنش بعنوان رئیس جمهور آمریکا و همچنین به دلیل درخواست های مکرر او در کنفرانس های مطبوعاتی که بعد از شکار RQ - 170 برگزار شدند، ایران نیز به توصیه برخی مقامات نظامی اش قصد دارد چند فروند مدل از پهپاد های آمریکایی که توسط نیروهای مسلح ایران ساقط شده اند را به آمریکا برگرداند.

 

شهروندان آمریکایی , پهپاد آمریکایی

 

ایران موافقت نموده است که یک مدل از پهپاد پیشرفته RQ- 170 آمریکایی که 1/8 اندازه واقعی آن است را برای کاخ سفید ارسال نماید. این پهپاد آمریکایی در فاصله 225 کیلومتری از مرز ایران و افغانستان در اختیار نیروهای ایرانی قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید ساخت و تولید مدلهای کوچک این پهپاد آمریکایی هم اکنون در حجم وسیعی آغاز گردیده و قرار است با قیمت های بین 7 تا 70 هزار تومان بفروش برسند. شهروندان ایرانی اولین شهروندانی در جهان خواهند بود که از مدل های این پهپاد پیشرفته آمریکایی در سطح وسیعی استفاده می کنند. این امکان برای هیچ یک از شهروندان امریکایی تا کنون ایجاد نشده زیرا آنها به طرح این پهپاد دسترسی نداشته اند.../بولتن نیوز