اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه «استن لورل» حراج شد


نامه نوشته شده توسط «استن لورل» کمدین سرشناس تاریخ سینما به دوست دوران کودکی‌ و مدرسه‌اش در انگلستان چوب حراج می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: نامه‌ای به قلم «استن لورل» که وی در سال 1960 به یکی از دوستان و همکلاسی‌های دوران کودکی‌اش نوشته بود قرار است به زودی در نیوکاسل انگلستان به حراج گذاشته شود.

این نامه که اخیرا توسط دختر 88 ساله دوست «استن لورل» بصورت اتفاقی پیدا شده است،حاوی تشکر «لورل» برای دریافت کارت تبریک سال نو و همچنین خاطرات خوب دوران مدرسه است.

«استن لورل» متولد 16 ژوئن 1890، در سال 1910 به گروه بازیگران «فردکارنو» پیوست که در آن زمان، چارلی چاپلین جوان نیز در آن حضور داشت و حتی برای مدتی،لورل به عنوان پروژه‌ی مطالعاتی چاپلین استفاده می‌شد.او برای اولین‌بار در سال 1918،در یک فیلم کوتاه صامت به نام «سگ خوشبخت» با «اولیور هاردی» همبازی شد.

نامه «استن لورل» به دوست دوران مدرسه‌ اش حراج می‌شود

او نام سینمایی «لورل» را برای خود انتخاب کرد و ایفای نقش این دو کمدین بزرگ در کنار یکدیگر با پرداخت دستمزد 75 دلار در هفته رسما آغاز شد. او در سال 1924 با تئاتر خداحافظی کرد و رسما به سینما و فیلم رو آورد.

لورل در چند فیلم از جمله «سوپ اردک» با اولیور هاردی همبازی شد و استقبال بی‌نظیر مردم از آثار کمدی آنها، موجب شد تا این زوج سینمایی، رسما آغازگر مجموعه فیلم‌های لورل و هاردی شوند.

فیلم‌های کوتاهی مانند «نبرد قرن»،«مردان متأهل هم باید به خانه بروند»،«تجارت بزرگ» و بسیاری فیلم‌های دیگر نتیجه‌ همکاری این دو کمدین بزرگ بود. تا جاییکه فیلم «جعبه موسیقی» آنها در سال 1932 موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم کوتاه شد.

البته باید اذعان کرد که فیلم‌هایی که در جریان جنگ‌ جهانی از این دو بازیگر بزرگ ساخته شد،چندان موفقیت‌آمیز نبود و البته در یک دوره زمانی محدود، به علت بیماری دیابت لورل، اولیور مجبور شد دو فیلم را بدون حضور او بازی کند.

در سال 1956، آنها قصد داشتند در یک مجموعه‌ تلویزیونی به نام «افسانه‌ی لورل و هاردی» که بر اساس داستان‌های کودکان بود،بازی کنند،اما اولیور به علت سکته‌ی قلبی در روز 15 سپتامبر 1956 فلج شد و برای چند ماه در خانه بستری شد و قادر به صحبت یا تکان خوردن نیز نبود و سرانجام در هفتم اوت 1957 درگذشت.

لورل به علت بیماری،نتوانست در مراسم تدفین همبازی و دوست نزدیکش شرکت کند. بعد از آن تصمیم گرفت که هرگز بدون زوج کمدی‌اش در فیلمی بازی نکند. دوستان نزدیک لورل می‌گفتند، مرگ اولیور تاثیر وحشتناکی بر لورل گذاشت،به طوریکه او دیگر نتوانست تا آخر عمر خود را دوباره پیدا کند.

در سال 1961، لورل برای بازی در فیلم‌های موفق کمدی، ‌توانست جایزه یک عمر فعالیت هنری را از آکادمی اسکار دریافت کند. ایفای نقش او در 190 فیلم به یادگار مانده است. مردی که همیشه برخوردی مهربان با طرفدارانش داشت، سال‌های پایانی عمرش را در آپارتمان کوچکی در «سانتا مانیکا» گذراند و سرانجام روز 23 فوریه 1965، تنها چند روز بعد از یک سکته قلبی درگذشت و در قبرستانی در لس‌آنجلس به خاک سپرده شد.


ویدیو مرتبط :
حراج در جده | وضعیت یکی از فروشگاه‌های جده بعد از حراج!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزار نامه هایش را به حراج گذاشت



تزار نامه هایش را به حراج گذاشت

در جریان حراج یادگارهای خانواده سلطنتی سابق روسیه چهار نامه تزار نیكلای دوم ركورد شكستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش  جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان حراج موسسه "هتل دِ وانت" شهر ژنو سوئیس یادگارهایی از خاندان سلطنتی سابق روسیه از جمله چهار نامه تزار نیكلای دوم  در مجموع به مبلغ 1.3 میلیون فرانك سوئیس معادل 1.395 میلیون دلار به فروش رفتند.

این نامه ها جزو كلكسیون شخصی پرنس نیكلا رومانف بزرگ خاندان سلطنتی روسیه كه امروز 90 سال دارد، بودند.

تزار نیكلای دوم این نامه ها را خطاب به عموی بزرگش گراند دوك نیكلای نیكلایوویچ نوشته بود.

قیمت پایه این نامه ها بین 9 تا 14 هزار فرانك سوئیس تعیین شده بود اما چهار نامه به مبلغ 120 هزار فرانك به فروش رفتند كه یك ركورد برای نامه های آخرین تزار روسیه محسوب می شود.

یك كلكسیونر روس ساكن موناكو، نامه های تزار، بخش بزرگی از عكس های سلطنتی و نیز كلاه كاسكت گراند دوك نیكلای نیكلایوویچ را خریداری كرد.

چهار نامه تزار اسناد تاریخی مهمی در مورد دخالت روسیه در جنگ جهانی اول و تعهد شخص نیكلای دوم محسوب می شوند.

پرنس نیكلا رومانف در پایان حراج از اینكه این اسناد توسط یك خریدار روس علاقه مند به تاریخ خریده شده اند ابراز خشنودی كرد./جام جم آنلاین