اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه‌ جداشدگان از گروهک تروریستی منافقین به دولت آلبانی



نامه‌ جداشدگان از گروهک تروریستی منافقین به دولت آلبانی,وزیر کشور آلبانی,درخواست‌های اعضای جداشده از سازمان  منافقین به دولت آلبانیی


نامه‌ جداشدگان از گروهک تروریستی منافقین به دولت آلبانی

تعدادی از جداشدگان گروهک تروریستی منافقین که در برخی کشورهای اروپایی به سر می‌برند با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور آلبانی وی را در جریان دخالت‌های این گروهک در عراق قرار دادند.

به گزارش ایسنا تعداد 44 تن از جداشدگان گروهک منافقین در نامه‌ای که از طریق سفارت آلبانی در پاریس به وزیر کشور آلبانی ارسال کردند، وی را در جریان مسایلی از عراق، دستگاه قضایی این کشور، فعالیت‌ها و دخالت‌های گروهک در عراق و جداشدن برخی اعضا از گروهک در آلبانی، قرار دادند.

بنابر گزارش اشرف نیوز، در همین حال علی حسین نژاد، مترجم سابق گروهک تروریستی منافقین و یکی از جداشدگان از گروهک در گفت‌وگو با اشرف نیوز گفت: گروهی که به همراه وی اقدام به ارسال این نامه نموده است چهارشنبه گذشته با کاردار آلبانی در پاریس ملاقات داشته و به این وسیله درخواست‌های اعضای جداشده از سازمان را به دولت آلبانی اعلام نموده است.

وی افزود که اعضا ضرورت توجه به اعضای جداشده از سازمان و دور نگاه داشتن آنها از رهبران گروهک به منظور جلوگیری از آزار و اذیت آنها را خواستار شدند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
احساس تکلیف جداشدگان از فرقه تروریستی منافقین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,گروهک منافقین

 

اخبار سیاست خارجی - هشدار دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های گروهک منافقین

تلاش کشورهای عضو گروه 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی با ایران و تأکید آن ها بر متعهد بودن خود در این زمینه، دیدگاه وزیر خارجه ایران درباره درخواست های هسته ای غرب از ایران در جریان مذاکرات، موضع گیری دولت فرانسه علیه گروهک منافقین و ادعای حضور مستشاران نظامی ایران در عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات بین المللی درباره ایران، به موضوع هسته ای اختصاص یافته است. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی از تلاش کشورهای عضو گروه 1+5 برای تدوین راهبردی جهت به سرانجام رساندن مذاکرات با ایران خبر داده است. این خبرگزاری اشاره می کند که دیپلمات های ارشد 1+5 روز گذشته در بروکسل با یکدیگر ملاقات کردند تا به جست و جوی راه هایی برای به نتیجه رساندن مذاکرات برآیند. به نوشته رویترز، هرچند این کشورها اعلام کرده اند که خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات تا پیش از تاریخ 20 ژوئیه هستند، اما در جلسات داخلی خود احتمال تمدید دوره مذاکرات را نیز مورد توجه قرار می دهند.

با این حال، در موضع گیری علنی، اعضای 1+5 همچنان نسبت به امکان رسیدن به توافق تا زمان تعیین شده ابراز خوشبینی می کنند. روزنامه «تایمز اقتصادی» می نویسد قدرت های جهانی روز گذشته بر تعهد خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ایران تا تاریخ 20 ژوئیه تأکید کرده اند. مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نشست روز گذشته دیپلمات های 1+5 در بروکسل، اظهار داشته: «در این دیدار بر عزم گروه برای رسیدن به توافق جامع تا تاریخ 20 ژوئیه تأکید شد». به گفته وی، اعضای 1+5 در بروکسل جلسه فشرده ای جهت فراهم کردن مقدمات گفت و گوهای هفته آینده با ایران داشته اند.

در همین حال و در طرف مقابل، ایران نسبت به طرح درخواست های اضافی و بیش از حد از سوی طرف مقابل در مذاکرات هشدار داده است. روزنامه «حریت» ترکیه می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته ایران در مذاکرات هسته ای پیشنهاداتی منطقی به طرف مقابل ارائه داده، اما طرح درخواست های اضافی از سوی گروه 1+5، می تواند سبب جلوگیری از حصول توافق تا بازه زمانی 20 ژوئیه شود. ظریف گفته در صورتی که تا زمان تعیین شده، دو طرف نتوانند به توافق دست یابند، دنیا خواهد فهمید که چه کسی مسئول ایجاد بن بست در مذاکرات بوده است.

اما در میان دیگر مطالب، خبرگزاری کویت به موضع جدید دولت فرانسه درباره گروهک منافقین اشاره کرده است. به نوشته این خبرگزاری، دولت فرانسه روز گذشته نسبت به لابی گری های این گروهک و ارائه اطلاعات غلط از سوی این گروه درباره ایران ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است. سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفته: «فرانسه هیچ ارتباطی با سازمان مجاهدین خلق ایران که به توسل به خشونت شناخته می شود، ندارد». وی ضمن بیان اینکه فعالیت های گروهک منافقین در فرانسه غیرقانونی است، تأکید کرده که این گروهک دارای «انگیزه ای خشونت آمیز» و ماهیتی «غیردموکراتیک» است. به گفته این مقام فرانسوی، گروهک منافقین دارای رویه های فرقه ای بوده و از توسل به خشونت منصرف نمی شود.

در نهایت، در مطلبی مربوط به عراق، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» ادعاهایی را درباره حضور نیروهای نظامی ایران در عراق مطرح کرده است. این سایت می نویسد ایران تعدادی مستشار نظامی به عراق فرستاده و همچنین سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران را نیز به این کشور اعزام کرده تا به برقراری ثبات در عراق و مبارزه دولت بغداد با تروریست ها یاری برساند. فاکس نیوز معتقد است هرچند اقدامات تهران و واشنگتن در قبال عراق به صورت جداگانه و مجزا انجام می گیرد، اما در حال حاضر دو کشور رویکرد مشابهی را نسبت به تحولات عراق در پیش گرفته اند.  

اخبار سیاست خارجی - تابناک