اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامزد جمهوریخواه آمریكا: به جای محکوم کردن ترور دانشمند ایرانی باید دهان مان را می بستیم



 

 

 

تحریم‌های نفتی , نامه اوباما

 

ریك سنتروم سناتور سابق ایالت پنسیلوانیا و یكی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریكا از دولت اوباما به دلیل محكوم كردن ترور دانشمند هسته ای ایران انتقاد كرد.

به گزارش عصر ایران سنتروم كه در یك مراسم صبحانه عمومی با 200 تن از هواداران خود در شهر گرین ویل ایالت كارولینای جنوبی سخن می گفت ، اظهار داشت :‌" كشور ما این حادثه را محكوم كرد . احساس من این است كه ما باید دهان مان را می بستیم ."

سنتروم در پاسخ یه سوالی درباره دیدگاهش درباره برنامه هسته ای ایران نیز گفت كه در صورتی كه ایران اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای خود را ندهد وی حامی ایده حمله نظامی به تاسیسات هسته ای این كشور خواهد بود.

وی افزود كه اگر هدف ایران از برنامه های هسته ای اش دست یابی به سلاح هسته ای برای تهدید جهان و نابودی اسراییل باشد آمریكا نباید نسبت به این تهدید بی تفاوت بنشیند.

ایران بارها اتهام تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد كرده و در عین حال بر حق خود در زمینه توسعه تكنولوژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز تاكید كرده است .

گفتنی است روز چهارشنبه مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز در یك عملیات تروریستی در تهران به شهادت رسید.

جمهوری اسلامی ایران آمریكا و اسراییل را به دست داشتن در این ترور متهم كرده است با این حال مقامات واشنگتن با محكوم كردن این اقدام تروریستی هر گونه دست داشتن در این ترور را رد كرده اند..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعتراف نامزد جمهوریخواه به نقش امریكا در ترور دانشمندان ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعاهای جدید ساركوزی: پرونده آمریكا از توطئه ترور سفیر عربستان دقیق و كامل است ؛ مثل این که ایرانی ها به دنبال جنگ هستند!



 

 

ادعاهای جدید ساركوزی: پرونده آمریكا از توطئه ترور سفیر عربستان دقیق و كامل است ؛ مثل این که ایرانی ها به دنبال جنگ هستند!

 

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد : پرونده ای كه آمریكا از نقشه توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن در اختیار دارد كامل و دقیق است و حاوی اطلاعات زیادی است كه نگرانی ها درباره فعالیت های خطرناك ایران را افزایش داده است .

ساركوزی كه پیشتر نیز با ایراد اظهارات جنجالی  گفته بود كه "می توان برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای علیه این كشور به یك حمله نظامی پیشدستانه متوسل شد" ، در این مصاحبه مدعی شد كه آمریكا اطلاعات دقیق و كاملی از این پرونده در اختیار پاریس قرار داده است .

این ادعای ساركوزی در حالی است كه در روزهای گذشته مقامات تركیه كه آنها نیز اسناد و شواهدی از این پرونده ادعایی را دریافت كرده اند ، اعلام داشتند كه نمی توان بدون مطالعه دقیق اسناد و شواهد هیچ اتهامی را متوجه تهران دانست.

همچنین روزدوشنبه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت كه باید برای قضاوت درباره ادعای آمریكا درباره دست داشتن ایران در توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن منتظر بررسی اسناد و مداركی بود كه دولت آمریكا در اختیار مسكو قرار می دهد.

اما نیكولا ساركوزی در اظهاراتی متفاوت با اظهارات مقامات تركیه و روسیه ، گفت :‌" مدارکی که آمریکایی ها نشان داده اند کامل، دقیق و با ذکر جزییات بوده و مسیری که مسوولان ایران طی می کنند بسیار خطرناك و نگران کننده است."

وی بار دیگر با تاكید برافزایش فشار به حكومت تهران ، افزود:‌ "با وضعیتی که ایران با کشورهای همسایه خود به وجود آورده و با توجه به مسیر برنامه اتمی ایران، غرب باید فشارها و تحریم ها بر ایران را بیشتر کند."

رییس جمهوری فرانسه در ادامه این مصاحبه مدعی شد كه علائم و نشانه ها حاكی از این است كه مقامات تهران دوست دارند به سمت برخورد نظامی پیش روند .

ایران اتهام دست داشتن در توطئه ترور سفیرعربستان را قویاً رد كرده و آن را یك سناریوی ساختگی از سوی آمریكا برای تشدید فشار های سیاسی ، اقتصادی و دیپلماتیك علیه خود می داند ، اما در عین حال مقامات تهران تاكید كرده اند كه اگر هدف آمریكا از ایجاد جنجال در این زمینه افزایش فشار به ایران باشد ، واشنگتن در رسیدن به این هدف خود ناكام خواهد ماند.../تحلیل:عصرایران