اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناكامی ۲ قاچاقچی برای فروش ۶ مجسمه عتیقه



 

 

۲ قاچاقچی میراث فرهنگی كه در جریان یك معامله قصد فروش ۶ مجسمه عتیقه را داشتند، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

 

چند روز پیش گزارش مردمی در اختیار ماموران آگاهی پاكدشت قرار گرفت مبنی بر این كه ۲ نفر قصد دارند ۶ مجسمه عتیقه را در یكی از محله های شهر بفروشند.

 

ماموران با اطلاع از موضوع و هماهنگی قضایی به محل معامله قاچاقچیان اعزام و با ۲ مرد كه در محل قرار حاضر شده بودند، مواجه شدند.

 

ماموران كه احتمال می دادند آنها همان دو قاچاقچی میراث فرهنگی هستند، پیش از فرار آنها را دستگیر و از قاچاقچیان ۶ قطعه مجسمه كشف و ضبط كردند.

 

با انتقال متهمان به نام های قربان و مهدی به پلیس آگاهی، آنها در بازجویی به جرم خود اعتراف كردند.

 

متهمان اعتراف كردند كه با پرداخت مبالغی كلان به یك مرد روستایی، ۶ مجسمه عتیقه را كه در جریان حفاری غیرمجاز كشف شده بود، خریده و قصد فروش آنها را داشته اند كه در ملاقات با خریدار دستگیر شده اند.

 

بنابر این گزارش، ۲ قاچاقچی میراث فرهنگی روانه زندان شدند و ۶ مجسمه مكشوفه برای بررسی اصالت آن در اختیار كارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفت.... /جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
گزارش تصویری کشف 45 شی عتیقه از 4 قاچاقچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری بزرگ با فروش مجسمه‌های عتیقه قلابی



اخبار حوادث - کلاهبرداری بزرگ با فروش مجسمه‌های عتیقه قلابی

مرد تبهکار که به بهانه فروش مجسمه‌های عتیقه طلا دست به کلاهبرداری بزرگ زده بود، هنگام شکار آخرین طعمه‌اش دستگیر شد.

چندی پیش مردی با حضور در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی غرب استان تهران، از مرد شیادی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر بازجو گفت: برادرم دوره محکومیتش را در زندان سپری می کرد که با یک زندانی هم سلول شد. مرد زندانی ادعا می کرد گنجی را یافته اما به دلیل زندانی شدن نتوانسته آن را خارج کند بنابراین به دنبال فردی است که بتواند در خارج کردن این گنج به او کمک کند. وقتی برادرم موضوع را به من گفت قبول کردم در خارج کردن گنج به مرد زندانی کمک کنم.

وی گفت: چند روز بعد به ملاقات هم سلولی برادرم رفته و با او گفت وگو کردم. او قول داد پس از خارج کردن گنج، بخشی از آن را به نصف قیمت به من می فروشد. چند روزی منتظر ماندم تا او دوره محکومیتش تمام شد و سراغم آمد. پس از یک هفته جستجوی شبانه روزی و دور کردن ارواح از محل در روستایی حوالی شهرستان هشتگرد مجسمه های طلایی را از دل خاک خارج کردیم. مرد شیاد مرا به بهانه این که مجسمه ها قدمت تاریخی داشته و میلیاردها تومان ارزش دارند وسوسه کرد و در برابر چهار مجسمه 150 میلیون تومان پول گرفت. زمانی که برای ارزش گذاری قیمت مجسمه ها و فروش آن به چند مغازه عتیقه فروشی رفتم، متوجه شدم همه مجسمه ها تقلبی بوده و ارزش مالی ندارند. همان موقع متوجه این کلاهبرداری شدم.

جستجو های پلیس برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد متهم فراری به همین شیوه از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده است.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که دو روز پیش سرنخ های جدیدی به دست آمد که نشان می داد متهم فراری در شهرستان رشت در حال کلاهبرداری از طعمه جدید خود است.

بلافاصله متهم دستگیر و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد. با صدور قرار قانونی برای متهم از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تحقیقات تکمیلی از او آغاز شده است.

افرادی که در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از او به پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه کنند.

 

اخبار حوادث - جام جم