اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناطق نوری: کسی که گفته آیت الله خامنه ای به دنیا آمده، گفته «یا علی» مزخرف گفته/ آقایی که این حرف را زده توبیخ شده



ناطق نوری: کسی که گفته آیت الله خامنه ای به دنیا آمده، گفته «یا علی» مزخرف گفته/ آقایی که این حرف را زده توبیخ شده

این حرفها ضد ولایت فقیه است و اینجا باید گفت: مرگ بر ضد ولایت فقیه/این حرف ها توهین به رهبری است/ ببینید چقدر این حرف موجب سوء استفاده قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری پس از مدتها سکوت خود را شکست.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اظهارات منتشره شده برخی افراد در مورد رهبری می گوید: اینکه کسی بیاید و بگوید وقتی مقام معظم رهبری به دنیا آمده قابله ایشان ناگهان الله اکبر گفته، برای اینکه ایشان وقتی به دنیا آمده گفته است: یا علی. این مزخرفات است. توهین به مقام معظم رهبری است. اینجور حرفها ضد ولایت فقیه است. اتفاقاً اینجاست که باید بگوییم: مرگ بر ضد ولایت فقیه. ببینید چقدر این حرف موجب سوء استفاده قرار گرفت.

وی همچنین می گوید: البته آقایی که این حرف را زده از طرف بیت مورد توبیخ قرار گرفت ولی مردم از این توبیخ ها مطلع نشدند.

پیش از این و در همان ایام، «انتخاب» از توبیخ گوینده این اظهارات خبر داده بود.

اهم این اظهارات که در گفت و گو با «نگاه پنجشنبه» بیان شده، در پی می آید:

 

* «نگاه پنجشنبه» عده ای به نام شیعه غلو میکنند، یا تالی اند یا غالی و این به تشیع ضربه می زند. در جامعه خودمان هم تعابیری وجود دارد که به اعتقادات و دین مردم ضربه می زند. امروزه ائمه در کنار مردم نیستند، ولی ببینید درباره بعضی از علما چقدر غلو می کنند. مثلاً یک روحانی یا منبری در یک سخنرانی  حرف هایی می زند درباره یک آقایی که از دنیا رفته و نمیشود راست و دروغ آن حرف ها را از او پرسید.

بعضی چنان کشف و کراماتی برای این ها قائل می شوند که نه با عقل جور در می آید نه با شرع. مثلاً می گویند فلان عالم بزرگ خدمت آقا امام زمان رسیده و امام زمان به او چنین و چنان گفته. در روایات داریم آنهایی که به دیدار امام زمان شرفیاب می شوند، اصلاً نباید اظهار کنند یعنی مجاز و مامور به اظهار نیستند. بعداً دیگران از روی قرائن و شواهدی می فهمند که او شرفیاب می شده والا اگر اینطور باشد هرکسی از راه رسید می تواند ادعا کند امام زمان را دیده. ثمره و اثر سوء این غلوها درباره شخصیت ائمه و نهی نشدنشان از این منکر عوارض دیگری خواهد داشت. چیزی مثل آنچه چند سال پیش در کرج رخ داد. وقتی مانع غلو نشوید تبدیل می شود به خرافات و موهومات و آنوقت این کمکم رایج می شود و به حساب دین و اسلام و انقلاب گذاشته می شود و به همه اینها ضربه می زند.

* اینکه کسی بیاید و بگوید وقتی مقام معظم رهبری به دنیا آمده قابله ایشان ناگهان الله اکبر گفته، برای اینکه ایشان وقتی به دنیا آمده گفته است: یا علی. این مزخرفات است. توهین به مقام معظم رهبری است. اینجور حرفها ضد ولایت فقیه است. اتفاقاً اینجاست که باید بگوییم: مرگ بر ضد ولایت فقیه. ببینید چقدر این حرف موجب سوء استفاده قرار گرفت. البته آقایی که این حرف را زده از طرف بیت مورد توبیخ قرار گرفت ولی مردم از این توبیخ ها مطلع نشدند. * بنده قائلم به اینکه در حکومت ما رودربایستی هست. باید رودربایستی را  کنار بگذاریم. هرکس تخلف کرد با او برخورد کنیم. حالا هرکه باشد. نگوییم بد است. امیرالمومنین این کار را نمی کرد. من ناطق اگر واقعاً تخلف دارم باید بررسی شود. اساساً چرا مثل منی مورد سوال و مواخذه قرار نگرفت. واقعاً این سوال جدی من است.

* تعارف نمی کنم. واقعاً من چرا مورد سوال قرار نگرفتم؟ چرا مواخذه نشدم؟ اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد که این درست است یا درست نیست. واقعاً برای من سوال است و اصلاً این برای من مسئله است، برای جامعه هم مساله است، مردم ماها را می بینند. ما روحانی هستیم. در انقلاب هم بوده ایم. متاسفانه به ما انقلابی هم می گویند، الگوی مردمیم. خوب اگر بنا باشد یک شیخی که مردم به او دلبسته بودند، و قبل از انقلاب پای منبرش می نشستند و  دنبال او آمدند و انقلاب کردند، متهم شود و اتهامش بررسی نشود، تاثیر مخربی بر ذهن آنان می گذارد.

* اگر رودربایستی ها و جناح بندی ها را کنار بگذاریم با همین قانون اساسی می شود خیلی کارها کرد. برادر من، راحت بگویم چپ و راست هر دو از نظر من محکومند. هر دو گروه را بنده به یک معنا، در امر حکومت قبول ندارم. یک روز می گفتیم راست و چپ، حالا می گوییم اصولگرا و اصلاح طلب، یک روز می گفتیم خط سه و دو و یک روز می گفتیم طرفدار مستضعف و سرمایه دار. همه اش یک چیز است و همه اش به نظر من جنگ های سیاسی و جنگ قدرت است. به همین دلیل هم می بینید کسی که دیروز از پابرهنه دفاع می کرد و طرفدار مستضعف بود امروز برعکس شده و آنکه دیروز طرفدار سرمایه داری بود امروز طرفدار مستضعفان شده. این چیزها اصلاً ریشه ندارند و همه این مسائل سیاسی اند. عیب کار ما، در زمینه ساختار این است که ما، یک: دموکراسی را آورده ایم اما ابزار دموکراسی را وارد نکرده ایم. شما باید روی این نکته تکیه کنید. دو: قاعده بازی را بلد نیستیم./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله سید علی خامنه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مخالف: کابینه روحانی،شرکت سهامی خاص است/ آخوندی سهم آقای ناطق نوری است، مصطفی پورمحمدی سهم آیت الله املی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نماینده اردستان در مخالفت با کابینه:دولت روحانی شرکت سهامی‌خاص است/سهم نسل سه و چهار از کابینه کجاست؟

یکی از مخالفان کلیت کابینه آن را به شرکت سهامی تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین احمد بخشایش اردستانی در مخالفت با کلیت کابینه و برنامه های روحانی گفت: نظام ایران نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است و کابینه خط دو سویه بین دولت و مجلس است. نقد کابینه به این معنی نیست که افراد شایسته در کابینه حضور ندارد.

وی افزود: آقای روحانی فرمودند که حقوقدان هستند، بنابر این وزرای ایشان به یک شرکت سهامی عام شبیه هستند و یا بهتر بگویم شرکت سهامی خاص. آقای آخوندی سهم آقای ناطق نوری است، مصطفی پورمحمدی سهم آیت الله  املی است و محمود حجتی نیز سهم عبدالله نوری است.

بخشایش همچنین گفت: دولتی که باید شفاف و شیشه ای باشد دولت کارگزار شماره دو است. دولت کارگزاران دولتی است که نتیجه و حاصل  آن منتج به احمدی نژاد شد  که شما از آن انتقاد می کنید.

بخشایش همچنین گفت: در دولت هاشمی و خاتمی 500 نخبه داشتیم و شما از همان 500 نخبه استفاده می کنید. سهم نسل  سوم و چهارم کجاست؟ جهان با تجربه پیران و توان جوانان اداره خواهد شد. این دولت دولت سالمندان است.


نخستین نماینده موافق کابینه روحانی: اگروزرای جوان معرفی می​شدند، می​گفتند اینها بی​تجربه و خام هستند

نماینده ایلام نخستین نماینده ای بود که در موافقت با کابینه معرفی شده روحانی نطق کرد و پاسخ دو نماینده مخالف را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد شوهانی در سخنان خود کابینه روحانی را با تجربه، متخصص و کارآمد خواند و یادآورشد که 11 نفر از وزرای وی دارای مدرک دکترا در حوزه مرتبط کاری خود هستند و از اساتید دانشگاه می​باشند که ده​ها مقاله و کتاب نوشته​اند.

وی در مواجهه با مخالفان روحانی با اشاره به اینکه میانگین سنی بالای کابینه پیشنهادی نشان دهنده تجربه و تخصص آنهاست یادآورشد که اکثر آنها سابقه وزارت و معاونت وزیری دارند. هیچ جای دنیا فردی 20 ساله را وزیر نمی​کنند. اگر هم روحانی افرادی جوان را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می کرد، می​گفتند که اینها بی​تجربه و خام هستند. حال آنکه وزرای روحانی پس از وزیر شدن نیاز به کسب تجربه ندارند چرا که از تجربه لازم برخوردار بوده و مدیران کارآمدی را می شناسند که از انها استفاده خواهند کرد.

وی همچنین در سخنان خود گفت: روحانی همواره مشی‌اش اعتدالی بوده و همه وزرای پیشنهادی مشی اعتدالی دارند و نمایندگان کمک کنند این کابینه رای بگیرند. مشی اعتدالی منافاتی با انقلابی گری و اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد.

شوهانی با تاکید بر اینکه لازم است به روحانی و کابینه ای که معرفی کرده اعتماد کنیم. ، ادامه داد: توجه به اخلاق اسلامی و تخصص و اعتدال در کابینه مشهود است. وزن علمی کابینه پیشنهادی بسیار بالاست و با کابینه های سابق می شود مقایسه کرد. معدل علمی این  کابینه بالاتر از همه کابینه های قبلی است.

به گفته وی، نقطه قوت کابینه، تجربه بالای کابینه است. آنها که مدعی هستند معدل کابینه بالاست که البته اینگونه هم نیست. اگر دولت قبلی افراد باتجربه را معرفی می​کرد وضعیت اینگونه نبود./خبرآنلاین