اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناطق نوری: در دولت دکتر روحانی به شایسته‌سالاری توجه شده



اخبار,اخباراجتماعی,ناطق نوری


 اخباراجتماعی - ناطق نوری: در دولت دکتر روحانی به شایسته‌سالاری توجه شده

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به شایسته سالاری و توازن در انتخاب مدیران در دولت دکتر روحانی توجه شده است، گفت: ملاک انتخاب مدیران، شایسته سالاری است و کجایی بودن و بر اساس گروه و جریان عمل کردن آن‌ها، ملاک نیست.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری شامگاه چهارشنبه در دیدار ربیع فلاح استاندار مازندران در روستای «اوزکلا» بخش بلده نور با اشاره به این نکته که باید به طریق اولی شایسته را از همان منطقه انتخاب کرد و اگر نبود، شایستگانی از مناطق دیگر به کار گرفته شوند، ابراز امیدواری کرد دولت یازدهم بتواند موضوع شایسته سالاری را درست کند.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی به مشکلات زباله، آب شرب و فرسودگی لوله ها، کمبود بیمارستان و مراکز درمانی، راه های دسترسی روستایی و کنارگذر شهرستان نور استان مازندرن اشاره کرد و گفت: هر چند خدمات‌دهی از سوی مسوولان مطلوب‌تر شده است، اما در صورت وجود بودجه و بر اساس قوانین و مقررات و برنامه، به مشکلات مردم باید بیشتر رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام ناطق نوری به اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: باید بر فعالیت پیمانکارانی که در حوزه راه و شهرسازی فعالیت می کنند، بیشتر نظارت شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار جاده آب پری به بلده نور با هدف برداشت از واریزه‌های کوهی، طبیعت منطقه را دستخوش تغییرات کرده است، خاطر نشان کرد: محل دفع زباله نور در جنگل های منطقه نیز باید تغییر کند.

بازرس ویژه و مشاور رهبر معظم انقلاب برتوجه بیشتر به واگذاری معادن شن و ماسه مناطق کوهستانی و ییلاقی منطقه تاکید کرد.

وی به مشکلات فرسودگی لوله‌های آب روستاهای بخش بلده به ویژه اوزکلا اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون حدود ۴۰ درصد آب این روستا به دلیل فرسودگی لوله به هدر می‌رود.

 ربیع فلاح  استاندار مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه ۱۵ درصد اعتبار مصوب سال ۹۳ تخصیص یافته است، گفت: ساماندهی زباله‌های شهرهای آمل، محمودآباد، نور و رویان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه توجه به روستاهای ییلاقی و کوهستانی مازندران نیز ضروری است، ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از استان در شش ماه از سال با هدف فعالیت کشاورزی و دامپروری در ییلاقات و مناطق مرتعی و کوهستانی به سر می‌برند، باید به خدمات عمومی آب، برق، گاز و تلفن و زیر ساخت راه روستایی آنان نیز توجه شود.

در این دیدار مدیران کل آب و فاضلاب شهری و روستایی مازندران، فرماندار شهرستان نور و بخشدار بلده نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری و استاندرا مازندران نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان را نیز در کنار مردم کوهستانی روستای بطاهرکلا بلده نور افطار کردند.

 اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
اصل شایسته سالاری و شایسته گزینی در نظام اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ائتلاف خاتمی و ناطق نوری؛ ناطق نوری وزیر کشور دولت روحانی می‌شود؟



خاتمی و ناطق نوری,رورنامه شرق

ائتلاف خاتمی و ناطق نوری؛ رقبای ریاست‌جمهوری 76 برای«نه» به افراط و بداخلاقی/ ناطق نوری وزیر کشور دولت روحانی می‌شود؟

ناطق نوری، رقیب سال‌های پیش سیدمحمد خاتمی، حالا با او در منافع و دغدغه‌ها در یک تراز است، تراز نگرانی از ظهور و بروز جریان‏های افراطی.

روزنامه شرق در گزارشی نوشت:

محمود احمدی‌نژاد با شیوه‌های خاص خودش از همان نخستین مناظره‌های تلویزیونی به نیروهای سیاسی میانه‏رو لطف بزرگی کرد؛ قرارگرفتن آرام نیروهای منتقد اصولگرا و اصلاح‌طلب در یک صف متحد. صفی که عاقبت در خرداد 92 به پیروزی جریان میانه‌رو در ایران منجر شد. 

پیروزی‌ای که بسیاری از چهره‌های سیاسی رقیب را در کنار هم نهاد، صفی که در بخشی از آن «سیدمحمدخاتمی» قرار دارد و در گوشه دیگری از آن «علی‌اکبر ناطق‌نوری». دو شخصیت سیاسی که در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال 76 به مصاف یکدیگر رفته بودند. 

از اینها گذشته، رفتار خاص سیاسی احمدی‌نژاد در این سال‌ها، در نهایت فرصتی برای تامل و بازگشت تفکر به حوزه‌های سیاست به‌وجود آورد، فرصتی برای بازگشت عقلای سیاسی و همدلی میان جریان‌هایی که یک روز رقیبان سرسخت پهنه‌های سیاسی دیروز بودند. بازی سیاسی تا به آنجا پیش رفت که «عباس عبدی» از احتمال گمانه‏زنی اصلاح‌طلبان برای حمایت از ناطق نوری در انتخابات خبر داد. 

سیدمحمد خاتمی نیز مهرماه سال گذشته تاکید کرد که یکی از خوشوقتی‏های او در سال 76 این بود که ناطق نوری رقیب و رفیقش بوده.  نتایج انتخابات 92 در دلش چند «نه» معنا‌دار داشت، «نه» نخست، «نه» مردمانی است که سال‌ها از برخی سیاست‌ها به‌تنگ آمده بودند و صندوق‏های رای آخرین مأمن انتقال پیام به سیاستگذاران و سیاستمداران بود.

«نه» دیگر، «نه» سیاستمداران کهنه‏کاری است که به دلیل رشد اندیشه‌های افراطی در این سال‌ها در گوشه‏ای جریان‏های سیاسی معاصر ایران را بهتر از هر زمان دیگری رصد می‌کردند اما این‌بار پایشان از ساختار قدرت بیرون بود و تاویل و تفسیر مسایل با فراغ بال بیشتری انجام می‌شد.  

انتخابات 76 را کمتر ایرانی‌ای فراموش کرده، علی‌اکبر ناطق‌نوری آن زمان نماد اصولگرایی بود و تکرار خطوط گذشته. در مقابلش سیدمحمد خاتمی نمادی از آزادی بود و اصلاح‌طلبی. ‌در سال ۸۲ محمود احمدی‌نژاد با وجود همه اما و اگرها، شهردار تهران شد و برخی لابی ناطق نوری را در این مسیر بی‏تاثیر ندانستند. 

نخستین‌بار مهدی‌کروبی در مناظره خود با احمدی‌نژاد ضمن دفاع از ناطق‌نوری او را عامل اصلی شهردار شدن احمدی‌نژاد دانست و اعلام کرد ناطق طی تماس تلفنی با آقای یونسی، وزیر وقت اطلاعات خواستار تایید احمدی‌نژاد شد. به‌جز او، حجت‌الاسلام علی عسگری، معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده بود که ناطق، احمدی‌نژاد را سیاستمدار کرد. 

البته دو سال بعد از آن تلاش همه‌جانبه، ناطق‏نوری به ماهیت برنامه‌های احمدی‌نژاد پی برده بود، درست همان روزهایی که قرار بود برای انتخاب نامزدی واحد از جناح اصولگرا ریش‌سفیدی کند. او همان روزها اعلام کرد که «طرح‌های احمدی‌نژاد فضایی بوده.»

اما احمدی‌نژاد در مناظره‌های تلویزیونی سال 88 سبک عجیبی از یک بازی سیاسی را رو کرد، این‌بار برای ناطق‏نوری و پسرانش.  شب‌های احیای حرم رضوی در مشهد (مرداد 91) شاهد بروز حاشیه‌هایی در سخنرانی ناطق‏نوری بود. عده‌ای به‌طور برنامه‌ریزی‌شده در سمت چپ تریبون جمع شده بودند و با صلوات‌های پیاپی و شعار به‌دنبال برهم زدن مراسم بودند. آنها با شعار «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه» و پرتاب بطری‏های آب در صحن حرم امام‌رضا(ع) در مشهد، علیه رییس بازرسی بیت رهبری جوسازی کردند.

علی‌اکبر ناطق‌نوری در جریان سخنرانی‌اش در مشهد «با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه‌ها در جامعه برای رفع تبعیض‌های ناروا و نابرابری‌ها، به بیان برخی ناعدالتی‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخت.»

اشاره ناطق‌نوری در ‌آن شب به اتهاماتی بود که محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌ تلویزیونی گفته بود. او در مناظره تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ ناطق‌نوری و فرزندانش را به فساد مالی متهم کرده بود.

از همان روزها به بعد، ناطق نوری رفته‌رفته به انزوای سیاسی روی‌آورد و کمتر در محافل حاضر شد. ناطق نوری حتی این روزها هم کمتر در رسانه‌های جمعی دیده می‌شود، نه شفاهی، نه کتبی و نه تصویری. از همان روزی که صداوسیما پخش سخنرانی‏اش در حرم امام‌رضا(ع) را دقایقی متوقف کرد، گویی که ناطق قهر رسانه‌ای خویش را آغاز کرده و کنج عزلت گزیده است. 

«کلید» حسن روحانی که حالا پی‌درپی خبرهای خوشی برای ایرانیان دارد، این روزها به بازگشت چهره‌های میانه‌رو و معتدل به فضای سیاسی کشور منتهی شده است‏. روز گذشته نام ناطق نوری به‌عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی در «وزارت کشور» منتشر شد.

به همین دلیل ناطق نوری چراغ خاموش رأی خود را به سبد حسن روحانی ریخت و برادرش در برنامه‌های انتخاباتی روحانی در شمال کشور سنگ‌تمام گذاشت.  مناظره‌های سال 88 سطح اخلاق سیاسی در جامعه را تنزل داد، دستگاه‌های نظارتی و تادیبی نیز برخورد درستی با بداخلاقی‌های احمدی‌نژاد نداشتند و سنت اتهام‌زنی از آن روز به‌بعد در ساحت سیاسی کشور قرار گرفت. 

حالا هشت سال گذشته و مردم و نخبگان سیاسی با شیوه‌ای دموکراتیک با بداخلاقی‏ها تسویه‌حساب کردند، با تهمت‌زدن‏های دور از انصاف و بگم‌بگم‏ها. حالا همگان روی یک خط میانی ایستاده‏اند و اخلاق و ادب به جایگاه اصلی خود بازگشته. جایگاه میانه./نامه نیوز