اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناشناخته های ترسناک +عکس



ناشناخته های ترسناک +عکس

"حلزون آفریقایی غول پیکر" و "هزارپا صورتی" تنها تعدادی از جانوران ترسناکی هستند که به احتمال زیاد برای شما ناشناخته هستند. برای آشنایی با تعدادی از آنها این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، زمانی که در مورد جانوران ترسناک فکر می کنید تصویر کدام جانور به ذهن شما خطور می کند؟ مار و عقرب و یا شاید هم کوسه ماهی که در اعماق دریا است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از ترسناک ترین جانورانی آشنا کنیم که تقریبا مطمئن هستیم تاکنون در مورد آنها نشنیده اید.

 


حلزون آفریقایی, جانوران ترسناک, کوسه ماهی, اژدهای کومودور

 

 

اژدهای کومودور

این جانور بزرگترین گونه موجود از خانواده مارمولکها است که معمولا دارای طولی در حدود 2 تا 3 متر و وزنی در حدود 70 کیلوگرم است. این جانور به صورت طبیعی تنها در جزیره " کومودو" در اندونزی زندگی می کند. کمودور می تواند بسیار خطرناک باشد و یا یک حمله و گاز گرفتن عضوی از بدن قربانی تکیه ای از بدن را جدا کند. گونه ماده این جانور می تواند بدون جفت گیری تخم گذاری کند.

 

 

حلزون آفریقایی, جانوران ترسناک, کوسه ماهی, اژدهای کومودور

 

حلزون غول آسای آفریقایی

تمام تصورات خود را در مورد این موجود کوچک فراموش کنید. این خزنده بزرگ و ترسناک که بومی آفریقا است بزرگترین عضو در خانواده حلزون ها بوده و می تواند هم تخم گذاری کرده و هم جفت گیری کند. این خزنده غول پیکر در گذشته به خاطر استفاده از لاک موجود در پشتش به عنوان آتش دان شکار می شده است.

 

 

حلزون آفریقایی, جانوران ترسناک, کوسه ماهی, اژدهای کومودور

 

کوسه چین دار

این گونه بسیار نادر از کوسه توسط کارشناسان به عنوان یک فسیل زنده شناخته شده است. دلیل این نام گذاری این است که این جانور از دوران ماقبل تاریخ به این سو تغییر کمی داشته است و تقریبا شکل اولیه خود را حفظ کرده است. این گونه از کوسه به شکل مار ماهی بوده و دندان های بسیار تیزی دارد.

 

 

حلزون آفریقایی, جانوران ترسناک, کوسه ماهی, اژدهای کومودور

 

هزار پای صورتی

دیدن یک هزار پا به رنگ صورتی می تواند بسیار جالب و عجیب باشد. اما در همین حال باید به شما هشدار دهیم که این جانور می تواند بسیار خطرناک باشد. این هزار پا که در حالت بلوغ 3 سانتی متر طول دارد می تواند سم سیانید تولید کرده و آن را از دهانش پرتاب کند.

 

 

حلزون آفریقایی, جانوران ترسناک, کوسه ماهی, اژدهای کومودور

 

عروس دریایی فناناپذیر

این موجود سمی و در عین حال زیبا واقعا فناناپذیر به نظر می رسد. این جانور می تواند پس از رسیدن به بلوغ دوباره به دوران پیش از بلوغ باز گردد. در آزمایشات انجام شده بر روی این جانور مشخص شده است که این موجود زنده می تواند 100 درصد اندام خود را به حالت قبل بازگرداند. این قابلیت به همراه سمی بودن آن در خانواده جانوران بسیار جالب و البته بی نظیر است. البته باید از نزدیکی زیاد به این عروس دریایی به دلیل سمی بودن پرهیز کرد.

 

 

حلزون آفریقایی, جانوران ترسناک, کوسه ماهی, اژدهای کومودور

 

مار پرنده

نظر شما در مورد یک مار سمی که به نوعی قابلیت پرواز دارد چیست؟ این مار دارای سم است اما سم آن برای انسان کشنده نیست. این خزنده بسیار چابک به صورت معمولا بر روی شاخه درختان رفته و از آن آویزان می شود. مار پرنده سپس با حلقه کردن دم خود به دور شاخه و چند بار تکان دادن خود ، شتاب و نیروی لازم را به دست آورده و خود را پرتاب می کند. بر اساس محاسبات این خزنده می تواند تا 100 متر را هم در هوا طی کند./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
هفت بیماری ناشناخته و ترسناک!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا +عکس



اخبار گوناگون - ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا +عکس

در میان حیوانات همیشه هستند گونه هایی که به شکارچی و قاتل معروف شده اند. این گونه ها به هم نوعان خود رحم نمی کند چه برسد به آنکه انسان ها را دوست داشته باشند.

دریا مملو از ماهی های مختلفی است که هر کدام با ویژگی های خاص خود دنیایی از شگفتی هستند اما دریا قاتلانی دارد که حتی به هم نوعان خودشان نیز رحم نمی کنند چه برسد که انسان وارد محیط زندگی شان شود. کوسه و نهنگ قاتل و ... قاتلان نام آشنای دریا هستنداین بار به سراغ دیگر ماهی های مرگبار می رویم:

** Pacu

  اخبار,اخبار گوناکون,ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا, ماهی های ترسناک

یکی از ماهی های بسیار عجیبی که این روزها در برخی رودخانه های سراسر دنیا دیده می شود "Pacu" نام دارد. این ماهی عجیب از آمازون سر بیرون آورده است و حالا در آمریکای شنالی و در برخی از رودخانه های آسیا نیز دیده شده است. نکته جالب توجه در مورد این قاتل دریا دندان های آن است که کاملا مشابه با انسان است اما چند ردیفی بودن این دندان ها باعث افزایش قدرت و البته کشندگی شده است. این مایه با قد کوتاه و تقریبا 80 سانتی متری اش این روزها به یکی از درندگان اقیانوس تبدیل شده است زیرا کمتر کسی می تواند از دست آن فرار کند.

** Giant Sawfish

    اخبار,اخبار گوناکون,ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا, ماهی های ترسناک

شاید مرگ در آب ها را با خورده شدن توسط یک کوسه یا نیش مار آبی تجسم کرده باشید اما یکی از متفاوت ترین قاتل های دریا "Giant Sawfish" یا اره ماهی غول پیکر نام دارد که بیشتر در اعماق اقیانوس زندگی می کند اما اگر کسی او را اذیت کند حتما پس از چند دقیقه به مانند سوسیس از وسط دونیم می شود. طول 7 متری این اره ماهی و البته بخش اره به تنهایی 3 متر است که دیگر کمتر کسی توانایی فرار از دست آن را دارد.  این ماهی عظیم دیدی بسیار ضعیف دارد اما حس بویایی آن باورکردنی نیست.

** Surgeonfish

    اخبار,اخبار گوناکون,ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا, ماهی های ترسناک

بیش از 100 نوع از این ماهی ها در اقیانوس زندگی می کنند و همیشه اولین درسی که به غواصان داده می شود دوری از آن است. این ماهی که تنها 4 سانتی متری که برخی گونه های آن به عنوان ماهی های تزئینی استفاده می شود قاتلی بی رحم است. در قسمت دم و دهان این ماهی تیغ هایی وجود دارد که به یک تماس کوچک هر انسانی را از بین می برد. این ماهی حتی برخی مواقع کوسه های بزرگ رانیز از پای در می آورد.

** Snakehead

    اخبار,اخبار گوناکون,ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا, ماهی های ترسناک

یک ماهی از دل آب های گرم اقیانوس ها که سالانه انسان های زیادی را به دنیای باقی راهی می کند. این ماهی که نزدیک به 50 سانتی متر طول دارد با دندان های بسیار تیز و سمی فلج کننده مسلح شده است پس با هر ضربه ای که به انسان وارد کند او را ابتدا زخمی سپس فلج می کند و این رفتار نتیجه ای جز غرق شدن در پی ندارد. در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از بچه ها به طور کامل توسط این ماهی خورده شده اند.

** Goliath Grouper

    اخبار,اخبار گوناکون,ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا, ماهی های ترسناک

یکی از ماهی هایی که چهره ای به مانند قاتلان واقعی دارد در اعماق اقیانوس ها زندگی می کند. " Goliath Grouper" با وزن 500 کیلوگرمی و طولی بیش از 4 متر میتواند با یک بار باز کردن دهانش یک انسان را به طور کامل قورت دهد. تا به حال غواصان زیادی بوده اند که قبل از آنکه متوجه حضور این ماهی شوند طمعه آن گشته و جانشان را از دست دادند. این ماهی یکی از معدود موجوداتی است که می تواند انسان را در یک حرکت کاملا قورت دهد.

** Atlantic Goosefish

    اخبار,اخبار گوناکون,ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا, ماهی های ترسناک

یکی دیگر از قاتلان بی رحم دریا که البته در اقیانوس اطلس زندگی می کند با نام " Atlantic Goosefish" شناخته میشود. این ماهی 2 متر طول دارد و با توجه به رنگ بدنش میتواند در بسیاری از نقاط خاص دریا مانند لا به لای سنگ و مرجان ها پنهان شود. حمله های این ماهی ناگهانی است پس هر لحظه ممکن است یک ماهی را کاملا ببلعد. نزدیک به 90 درصد از بدن این ماهی از شکم تشکیل شده است پس می تواند با چند حرکت ساده یک انسان را بخورد.

** Payara

    اخبار,اخبار گوناکون,ترسناک‌ترین قاتلان ناشناخته دریا, ماهی های ترسناک

برخی ماهی ها هستند که از نظر ظاهر بسیار شباهت به قاتلان دارند پس نمیتوان از کنار آن ها به سادگی عبور کرد. " Payara" یکی از این ماهی هایی است که بدون تردید قاتل بی رحم آمریکای جنوبی و به خصوص جنگل های آمازون است. دندان های تیز این ماهی می تواند پوست و استخوان هر انسان یا ماهی بزرگی را نابود کند پس بهتر است به هر نحوی از آن دوری کرد. این ماهی ها از برادران پیراناهای قاتلی هستند که همان رودخانه زندگی می کنند.

 

اخبار گوناکون - باشگاه خبرنگاران