اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناسا پرینتر سه بعدی به فضا می‌فرستد


ناسا در حال آماده‌سازی خود برای ارسال اولین تاسیسات تولیدی تجاری خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی است. شرکت چاپ سه بعدی Made in Space با ناسا همکاری کرده و تاسیسات Additive Manufacturing Facility (AMF) خود را به ایستگاه فضایی ارسال کرده است.

وب سایت تک شات: ناسا در حال آماده‌سازی خود برای ارسال اولین تاسیسات تولیدی تجاری خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی است. شرکت چاپ سه بعدی Made in Space با ناسا همکاری کرده و تاسیسات Additive Manufacturing Facility (AMF) خود را به ایستگاه فضایی ارسال کرده است.

این سیستم تولیدی از سه شنبه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. AMF پرینتر سه بعدی خاصی است که مخصوص کار کردن در فضای بدون گرانش و چاپ محصولات مختلف در ایستگاه فضایی طراحی شده است.

زمانی که AMF به فضا برسد، شرکت Made in Space می‌تواند از قرارگاه خود در پارک تحقیقاتی Ames ناسا این سیستم را از راه دور کنترل کند. به این ترتیب کاربران روی زمین می‌توانند با پرداخت مبلغی مشخص از AMF استفاده کنند.

به گفته Spencer Pitman، مدیر استراتژی محصول Made in Space، تا به حال 20 مشتری برای استفاده از سیستم AMF پول پرداخت کرده‌اند. دبیرستان‌هایی که میزبان چالش‌های طراحی مربوط به فضا هستند، دانشگاه‌هایی که اجزای تحقیقاتی پزشکی چاپ خواهند کرد و شرکت‌هایی که برای سفینه‌های فضایی و ماهواره‌ها قطعات تجاری چاپ خواهند کرد مشتریان این شرکت را تشکیل می‌دهند.

شرکت Made in Space از چندین سال پیش درگیر ساخت AMF بوده است. این شرکت اولین بار در سال 2011 و در یک سری پرواز به خصوص با گرانش تضعیف شده قابلیت چاپ سه بعدی در شرایط بی وزنی را به نمایش گذاشت. این شرکت هم چنین در سال 2014 میلادی نسخه اولیه پرینتر سه بعدی خود را به ISS ارسال کرد. این پرینتر اولیه که 3D Printing in Microgravity Experiment نام داشت، با استفاده از مواد پرینت سه بعدی، چندین سری تست انجام داد.
 
سیستم AMF فعلی در مقایسه با نسخه اولین این پرینتر از جهات مختلفی از جمله نیرومندی و طول عمر ارتقا پیدا کرده است و اکنون می‌تواند با استفاده از بیش از 30 ماده مختلف، محصولات را به روش چاپ سه بعدی تولید کند.


ویدیو مرتبط :
ناسا هالولنز را به فضا می فرستد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر سه بعدی ناسا از کانال آب باستانی در مریخ



اخبار,تصاویر سه بعدی کاوشگر اکتشافی مریخ,زندگی در مریخ

تصویر سه بعدی ناسا از کانال آب باستانی در مریخ

کانال های آب باستانی بر سطح سیاره سرخ با استفاده از تصاویر سه بعدی کاوشگر اکتشافی مریخ (MRO) بازسازی شده‌اند.

به گزارش ایسنا, تصاویر سه بعدی از کانال های باستانی بر سطح مریخ، شواهدی از جریان آب بر سطح سیاره سرخ در 500 میلیون سال قبل را نشان می دهد.

در تصاویر سه بعدی کاوشگر اکتشافی مریخ (MRO) جریان آب بر سطح این سیاره به بزرگی جریان مواد مذاب باستانی در شمال غرب اقیانوس آرام دیده می شود.

«گرت مورگان» از زمین شناسان مرکز تحقیقات زمین و سیارات در موزه ملی هوافضا واشنگتن تأکید می کند: این تصاویر میزان دقیق فرسایش که باعث ایجاد این کانال ها شده اند را نشان می دهد و مشخص می کند که عمق کانال ها دست کم دو برابر بیشتر از محاسبات قبلی است.

این کانال های باستانی در بخش Elysium Planitia‌ بعنوان یک دشت وسیع در امتداد خط استوای مریخ و منطقه آتشفشانی جوان سیاره دیده می شود.

فعالیت آتشفشانی گسترده در طول چندین میلیون سال گذشته، بخش وسیعی از منطقه Elysium Planitia را با مواد مذاب پوشانده و سیستم کانال های آب Marte Vallis بطول 997 کیلومتر را مدفون کرده است.

ناسا برای تهیه نقشه سه بعدی این کانال ها از رادار سطحی مدارگرد مریخ (SHARAD)‌ استفاده کرده است که دو فاز مختلف شکل گیری را نشان می دهد؛ فاز نخست شامل مجموعه ای از شاخه های کوچک تر هستند که در حال حاضر در نزدیکی کانال اصلی قرار دارند و فاز دوم شامل کانال هایی عمیق و پهن است.

«لین کارتر» از محققان مرکز پوراز فضایی گودارد ناسا خاطر نشان می کند: رادار سطحی با بازتاب امواج رادیویی امکان مشاهده لایه های چند گانه عمقی را فراهم کرده است؛ تهیه این نقشه سه بعدی، اهمیت رادارهای مداری برای بررسی میزان جریان آب بر سطح مریخ و مناطق فراتر از دو قطب را نشان می دهد./خبرگزاری ایسنا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تصویر سه بعدی کاوشگر اکتشافی مریخ

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تصویر سه بعدی از کانال‌های آب باستانی بر سطح مریخ