اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناراحتی نتانیاهو از سفر وزیران اروپا به تهران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,توافق هسته ای ایران وگروه 1+5

نتانیاهو ادعا کرد: که ایران تهدید بسیار بزرگی برای اروپاست. ایران و حزب الله لبنان شبکه تروریستی را ایجاد کرده اند که در بیش از 30 کشور جهان در 5 قاره حضور دارد و تقریبا شامل همه اروپا می شود.

نتانیاهو به سفر وزیران اروپایی به تهران واکنش نشان داد و گفت که ایران برای اروپا خطر بزرگی است.

به گزارش عصرایران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر به قبرس به طور ضمنی از اقدامات کشورهای اروپایی برای نزدیکی روابط با تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو ادعا کرد: که ایران تهدید بسیار بزرگی برای اروپاست. ایران و حزب الله لبنان شبکه تروریستی را ایجاد کرده اند که در بیش از 30 کشور جهان در 5 قاره حضور دارد و تقریبا شامل همه اروپا می شود.

وی افزود: گروه دولت اسلامی (داعش) خطر شفافی برای جوامع اروپایی و غربی و آفریقایی و کل جهان است. همچنین اسرائیل و قبرس با خطر دوگانه ایران و حملات گروه های تندروی داعش روبه رو هستند.

نتانیاهو قبل از این با انتقاد شدید از توافق هسته ای ایران وگروه 1+5 آن را خطای تاریخی بزرگ اعلام کرده بود.
 
نتانیاهو مدعی شد: این دو (ایران و داعش) خطرات بزرگی هستند و در حملات زیاد و سلاح متعدد مشخص می شوند اما خطر بزرگی که قبرس و اروپا را تهدید می کند خطر تروریسم است که از این مناطق برمی خیزد.

نتانیاهو ادامه داد: معتقدم با همکاری با یکدیگر می توانیم به آسانی نفت و گاز را آسانتر برداشت کنیم و به صورت بهتری این نفت و گاز را بازاریابی کنیم.

"نیکوس اناستاسیادیس" رئیس جمهور قبرس هم این در نشست خبری گفت که در دیدار با نتانیاهو درباره توافق هسته ای ایران نیز گفتگو کرده است.


او افزود: قبرس امیدوار است این توافق منجر به ثبات شود و نگرانی های امنیتی اسرائیل را رفع کند.

سران اسرائیل و قبرس همچنین درباره موضوعات امنیت، دفاع و کشف و برداشت نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه نیز با یکدیگر صحبت کرده اند.


 اخبار سیاست  خارجی  - عصر  ایران  


ویدیو مرتبط :
وزیران دارای اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس هیأت پارلمانی اروپا در سفر به تهران: ستوده را روحانی آزاد کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار سیاسی- رئیس هیأت پارلمانی اروپا در سفر به تهران: ستوده را روحانی آزاد کرد

رئیس هیأت پارلمانی اروپا در سفر به تهران گفت رئیس جمهور جدید ایران نسرین ستوده، از محکومین جریان فتنه را آزاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تاریا کرونبرگ رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا در امور ایران درباره سفر این هیأت به ایران کنفرانس خبری برگزار کرد.

وی سفر این هیأت به ایران را به منزله شروعی تازه برای اتحادیه اروپا دانست و گفت که ما در طول 6 یا 7 سال گذشته ارتباط مستقیمی با ایران نداشته‌ایم.

وی درباره اوضاع سیاسی در ایران به دیدار این هیأت با مقامات مجلس شورای اسلامی و وزیر خارجه ایران اشاره کرد و گفت احساس می کند بین مجلس و وزیر خارجه تنش وجود دارد.

این عضو اتحادیه اروپا گفت: «رئیس جمهور و وزیر خارجه تلاش دارند اوضاع را در ایران عوض کنند؛ مسئله هسته‌ای ایران، موضوع خیلی مهمی برای شروع این عصر جدید [در ایران] است. وزیر خارجه ایران بسیار مصمم است که این موضوع را حل کند.»

وی افزود: «مجلس ایران نگاه انتقادی دارد. مجلس در دوران احمدی‌نژاد انتخاب شده و بنابراین بیشتر اعضای آن را کسانی که اصولگرا خوانده می‌شوند تشکیل می‌دهند.»

این مقام اتحادیه اروپا تأکید کرد: «پارلمان ایران در کل با توافق هسته‌ای موافق است اما فکر می‌کند جزئیات این توافق چندان روشن نیست و به همین خاطر از وزیر خارجه انتقاد می‌کنند.»

کرونبرگ درباره فهرست تحریم‌های آمریکا که در روزهای گذشته اعلام شد گفت که مناقشات زیادی در ایران درباره اینکه آیا آمریکا تحریم‌های جدید وضع کرده یا تنها به اجرای تحریم‌های موجود ادامه می‌دهد وجود داشت.

وی مناقشات موجود بین وزیر خارجه ایران و مجلس را از نوع بحث و جدل‌هایی دانست که بین اوباما و کنگره آمریکا وجود دارد.

رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا در امور ایران اضافه کرد این هیأت باب گفت‌وگو با ایران درباره مسائل مربوط به حقوق بشر را باز کرده است.

کرونبرگ درباره مسائل اقتصادی و تحریم‌ها به دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت که وی تحریم‌ها را یکی از مشکلات پیش روی ایران دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد با آنکه قوانین ایران حقوق زنان را با مردان مساوی تعریف کرده است، بخش زیادی از جامعه زنان در این کشور کار نمی‌کنند.

رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا در امور ایران گفت که با ایرانی‌ها درباره تبادلات زیادتری از جمله تبادلات فرهنگی، مبادله دانشجو و تبادل در مسائل محیط زیست رایزنی کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «در نهایت یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما به ایران سفر کردیم دیدار با برندگان جایزه ساخاروف، یعنی نسرین ستوده و جعفر پناهی بود. ما با آنها دیدار و چندین ساعت با هم بحث کردیم.»

وی قابی را که نسرین ستوده به وی اهدا کرده بود را به حاضرین نشان داد و در ادامه گفت: «این دیدار بخشی از برنامه رسمی ما نبود اما ما به رسم احترام به جایزه ساخاروف ما با نسرین ستوده دیدار کردیم و او این اثر هنری (اشاره به قاب) را به من اهدا کرد. او الان آزاد شده، آقای روحانی او را آزاد کرده، اما او هنوز قادر به ادامه دادن کارش نیست.»

این مقام اتحادیه اروپا دیدار با نسرین ستوده و جعفر پناهی را مهم‌ترین ملاقات در تهران عنوان کرد.

اخبار سیاسی - فارس