اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناجا: سفر به عتبات بدون ویزا ممنوع است


فرمانده انتظامی ایلام گفت: همراه داشتن گذرنامه و ویزای معتبر از شرایط اصلی سفر زائران به عتبات عالیات است.

پایگاه خبری پلیس: سردار علی دولتی فرمانده انتظامی ایلام روز سه شنبه بیان کرد: همراه داشتن گذرنامه و ویزا شرط اصلی برای خروج زائران عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران به عراق است و هیچ زائری بدون این دو مدرک اجازه خروج نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده، مسئولان عراقی بر این نکته تاکید کرده اند که بدون اسناد معتبر شامل گذرنامه و ویزا از پذیرش زائران در ایام اربعین خودداری کرده و از ورود آنها به شدت جلوگیری می کنند.

سردار دولتی با تاکید بر لزوم بازگشایی دفتر کنسولگری عراق در ایلام افزود: برای کاهش مشکلات زائران عتبات عالیات، دایر کردن این دفتر ضروری به نظر می رسد.

وی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف رسانه ها به مردم تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید ضمن دریافت اخبار دقیق از مبادی مطمئن، با شفاف سازی از بروز شایعات در فضای رسانه ای کشور در موضوع سفر زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی خودداری کنند.

دولتی بر آمادگی کامل نیروی انتظامی برای اربعین تاکید و اظهار کرد: اقدام های خوبی در راستای بهبود زیرساخت های استان برای اربعین حسینی انجام شده که هر چند کافی به نظر نمی رسد، ولی نسبت به سال گذشته شرایط بهتری برای استقبال از این آیین داریم.

وی افزایش گیت های خروجی در پایانه مرزی مهران، افزایش گشت های انتظامی و ترافیکی در مسیر تردد زائران از جاده حمیل تا مرز و استقرار پاسگاه های سیار را از مهمترین اقدام های پلیس برای اربعین دانست.

رییس پلیس استان ایلام گفت: حفظ امنیت و آرامش زائران حسینی و پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای از اولویت های اصلی پلیس برای اربعین امسال است که با هماهنگی های صورت گرفته تدارک ویژه ای برای این ایام دیده شده است.

سردار دولتی ابراز امیدواری کرد با همراهی و مشارکت دستگاه ها و نهادهای دولتی و مردم مرز دار استان، اربعین امسال پرشورتر از سال گدشته و در نهایت امنیت و آرامش برگزار شود.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در این آین تردد کردند که پیش بینی می شود این میزان امسال به دو برابر افزایش یابد.


ویدیو مرتبط :
سفر به عتبات عالیات-سال92(قسمت سوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدون گذرنامه و ویزا، سفر به عتبات عالیات ممنوع



اخبار,اخبار اجتماعی,سردار علی دولتی

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: سفر به عتبات عالیات بدون ویزا و گذرنامه هرگز انجام نمی شود.»

سردار علی دولتی با تأکید بر لزوم راه اندازی کنسولگری عراق در استان ایلام، همراه داشتن گذرنامه و ویزا را از شرایط اصلی سفر زائران به عتبات عالیات عنوان کرد.

وی اظهار داشت: همراه داشتن گذرنامه و ویزا شرط اصلی برای خروج زائران عتبات عالیات از مرز مهران است.

وی ادامه داد: طی رایزنی های انجام شده، مسئولان عراقی بر این نکته تأکید کرده اند که بدون اسناد معتبر شامل گذرنامه و ویزا از پذیرش زائران در ایام اربعین به شدت جلوگیری می کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام، با تأکید بر لزوم بازگشایی دفتر کنسولگری عراق در استان ایلام گفت: برای کاستن از مشکلات زائران عتبات عالیات دایر کردن این دفتر در استان ایلام ضروری به نظر می رسد.

دولتی در ادامه برلزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف رسانه ها به مردم تأکید کرد و گفت: رسانه ها باید ضمن اخذ اخبار دقیق از مبادی مطمئن با شفاف سازی از بروز شایعات در فضای رسانه ای کشور در موضوع سفر زائران عتبات عالیات جلوگیری کنند.

سردار دولتی با تأکید بر آمادگی کامل نیروی انتظامی برای اربعین تصریح کرد: اقدامات خوبی در راستای بهبود زیرساخت های استان در راستای اربعین حسینی انجام شده است که هر چند کافی به نظر نمی رسد ولی نسبت به سال گذشته با آمادگی بیشتری به استقبال اربعین خواهیم رفت.

اخبار اجتماعی - تابناک