اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناجا به کشاورزان اصفهان دیه می دهد



اخبار,اخباراجتماعی ,اعتراض کشاورزان به انتقال آب زاینده‌رود

دیوان‌عالی کشور حکم دادگاه نظامی در خصوص پرداخت دیه به مصدومان پرونده اعتراضات سه سال پیش کشاورزان شرق اصفهان را تأیید کرد.

 به گزارش فارس، ابراهیم مهرانفر، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان گفته‌ است که بر اساس حکم شعبه دوم دادگاه نظامی یک اصفهان که به تأیید دیوان‌عالی کشور رسیده است، دیه ١٢٨ شاکی پرونده توسط نیروی انتظامی پرداخت می‌شود.

دو روز پیش احمد سالک، نماینده اصفهان در مجلس گفته بود:«در پی دیداری که اواخر فروردین‌ماه با سخنگوی قوه‌قضائیه و نیز سردار حسین اشتری، فرمانده انتظامی ناجا در مشهد مقدس داشتم، جلسه‌ای تشکیل دادیم که رسیدگی به این موضوع را خاتمه دهیم.

 در پی این جلسه مصوبه نیروی انتظامی قبول و اجرای حکم دیوان عدالت انجام پذیرفت، حتی در پی این حادثه برای ١٠ نفر از نیروهای انتظامی که مجروح شده بودند، درخواست دیه داده شد که مورد قبول واقع شد و موضوع خاتمه یافت».اسفندماه ٩١، اعتراض کشاورزان اصفهانی نسبت به اختلاف حقابه تعیین‌شده با میزان واقعی، منجر به درگیری بین کشاورزان و مأموران نیروی انتظامی استان و درنهایت ضرب و شتم تعدادی از کشاورزان شد.

 کشاورزان شرق اصفهان، معتقد بودند آب زاینده‌رود که از سال‌های دور به زمین‌های آنها اختصاص می‌یافت، اکنون به استان‌های یزد، قم، کاشان و کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن فروخته می‌شود. این کشاورزان در اعتراض به قطع سهمیه آب خود، با تجمع در مقابل خط لوله انتقال آب اصفهان به یزد اعتراضشان را نشان دادند. به دنبال این اعتراض کشاورزان اقدام به تخریب خط لوله آب انتقالی به یزد کردند که همین مسئله به درگیری آنها با نیروی انتظامی منجر شد.


 اخبار  اجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
آتش زدن 3 اتوبوس توسط کشاورزان و معترضان در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت دیه به کشاورزان معترض اصفهان


دیوان عالی کشور حکم دادگاه نظامی در خصوص پرداخت دیه به مصدومان پرونده اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان را تأیید کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان افزود: بر اساس حکم شعبه دوم دادگاه نظامی یک اصفهان که به تایید دیوان عالی کشور رسیده است، دیه 128 شاکی پرونده توسط نیروی انتظامی پرداخت می شود.

ابراهیم مهرانفر افزود: حکم جهت اجرا در اختیار اجرای احکام دادسرای نظامی اصفهان قرار گرفته و پیگیری‌های لازم برای پرداخت دیه شکات توسط نیروی انتظامی، از سوی این مرجع به‌عمل خواهد آمد.

وی گفت: از سال 1392 سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان پیگیر رسیدگی به این پرونده بوده که با تلاش های به عمل آمده حکم نهایی پرونده صادر و در اواخر فروردین ماه به تایید دیوان عالی کشور رسید.