اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناجا: افشای رد پای چند کشور در جنایت سراوان



ظهارات ذوالفقاری درباره حادثه تروریستی سراوان,

ناجا: افشای رد پای چند کشور در جنایت سراوان

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ضمن تشریح جزئیاتی از شهادت ۱۴ مرزبان در شرق کشور گفت: اطلاعاتی داریم که دو کشور در منطقه تروریست‌ها را ساپورت مالی کرده و حداقل سه کشور در منطقه و فرامنطقه از آنان پشتیبانی اطلاعاتی می‌کنند.

 سردار حسین ذوالفقاری در همایش فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی گفت: ما در طول سال‌جاری و اواخر سال گذشته ده‌ها مورد تعرض به واحدهای گشتی را داشتیم که در بیشتر موارد متجاوزان با دادن تلفات خاک کشور را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، ذوالفقاری با بیان اینکه این حادثه اولین حادثه و اولین تلفات نبود است، گفت: منطقه‌ای که این اتفاقات در آن رخ داده عمدتا از مسیرهایی بود که درگذشته برای تردد تروریست‌ها و انجام انواع و اقسام قاچاق از آن استفاده می‌شد.وی با اشاره به اقدامات مرزبانی در کنترل مرزهای کشور گفت: از زمانی که کار کنترل مرزها را شروع کردیم و آن را تمرکز دادیم شاهد تهدیدات مفصلی از ناحیه این گروه‌ها بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بین اینکه مرزبانان اقدامات دشمنان در مرز را سد کرده‌اند گفت: این اقدامات باعث شده که حرکات به نقاط صفر مرزی کشیده شود.

رد پای چند کشور در پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از تروریست‌ها
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره کشورهایی که اقدام به حمایت مالی و اطلاعاتی از تروریست‌ها می‌کنند نیز گفت: همان‌طور که پیشتر هم اعلام کردیم اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد روند آینده اقدام علیه امنیت کشور از ناحیه تجهیز و پشتیبانی گروه‌های معاند است و در این زمینه اطلاعاتی داریم که از جانب دو کشور در منطقه تروریست‌ها پشتیبانی مالی شده و حداقل سه کشور در منطقه و فرامنطقه نیز اقام به پشتیبانی اطلاعاتی از این افراد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی تجهیزاتی و فنی نیز از تروریست‌ها وجود دارد گفت: درباره نحوه آموزش به آنان نیز گزارشاتی به دست ما رسیده است. به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی امروزه صرفا چهار تن و بدون هیچ پشتوانه اطلاعاتی و مالی امکان انجام چنین اقداماتی را ندارند و بدیهی است که از این افراد حمایت‌هایی صورت می‌گیرد.

ذوالفقاری در تشریح جزئیات حادثه تروریستی سراوان اظهارکرد: در ساعت ۱۶:۲۰ روز جمعه یکی از واحدهای پاسگاهی در حال استقرار افراد برای توقف در پست شب بود که در همین حین تروریست‌ها که از قبل به منطقه نزدیک و در نقطه‌ای مستقر شده بودند، مرزبانان را مورد هجوم قرار می‌دهند.

اقدام مرزبانان در حد توانشان شجاعانه بود
ذوالفقاری با بیان اینکه واکنش نیروها در حد توان و شرایط نابرابر موجود شجاعانه بود گفت: در مصاحبه‌هایی که حتی از مجروحان حادثه نیز انجام شد متوجه شدیم که این افراد در شرایط نابرابر شجاعانه مقاومت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به ادامه درگیری میان مرزبانان و اشرار افزود: سرانجام پس از ورود نیروهای کمکی این افراد با سوءاستفاده از تاریکی شب از محل متواری شدند. ذوالفقاری افزود: در ردزنی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که این افراد ردپاهای مختلف داشته‌اند که این یعنی تروریست‌ها از مسیرهای مختلف برای فرار به کشور مقابل استفاده کرده‌اند.

ابلاغ اعتراض مکتوب ایران به پاکستان
وی با بیان اینکه از تلفات و خسارات وارد شده به تروریست‌ها اطلاعاتی در دست نداریم، خاطرنشان کرد: در همان شب حادثه سه مرزبان کشور پاکستان را فراخوانده و مراتب شدید اعتراض خود در این زمینه را به شکل مکتوب به آنان ابلاغ کرده و گفتیم که چنین تحرکاتی برای ما قابل تحمل نخواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه امروزه در خاک افغانستان نیز شاهد چنین نمونه‌هایی هستیم اظهارکرد: در این مناطق نیز تیراندازی‌های کور از برخی از نقاط انجام می‌شود.به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی این موضوع از طریق وزارت امورخارجه و دیگر دستگاه‌های مسئول در حال پیگیری است و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.وی اضافه‌کرد: امروزه در این مناطق طرح‌های ویژه‌تری را اجرا می‌کنیم و با توجه به شگردهایی که آنان انجام می‌دهند ما نیز شیوه‌های خود را تغییر داده و اجرایی خواهیم کرد.

۱۴ شهید سراوان همانند دیگر شهدای بنیاد شهیدند
ذوالفقاری درباره تسهیلات و امکانات در نظرگرفته شده برای خانواده سربازان شهید شده در جریان این حادثه به خبرنگار ایسنا گفت: این افراد که شامل ۱۱ سرباز و ۳ پرسنل کادر می‌شوند نیز همچون دیگر شهدا تابع مقررات بنیاد شهید هستند و تفاوتی از نظر تشخیص شهادت میان پرسنل کادر و سربازان وظیفه وجود ندارد و آنان نیز همچون دیگر شهدای بنیادشهید مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد.

ارتباط تروریست‌ها با برخی افراد در طوایف
وی درباره ارتباط تروریست‌ها با طوایف استان سیستان و بلوچستان نیز تصریح‌کرد: تروریست‌ها با طوایف در ارتباط نیستند و اینگونه نیست که بگوییم ارتباطی سازمان‌یافته میانشان برقرار است، اما آنان سعی می‌کنند با برخی از افراد ارتباط بگیرند و آنان را با خود همراه کنند.ذوالفقاری افزود: امروزه علمای اهل تسنن و شیعه و همچنین نخبگان و سران طوایف مخالف این گونه تحرکات هستند.

وی درباره چگونگی انسداد مرزها نیز تصریح‌کرد: در این منطقه با چند جغرافیای متفاوت روبرو هستیم که برخی از این مناطق به ویژه در شرق و جنوب غرب سراوان صعب‌العبور است اما با این وجود کارهای مختلفی انجام شده و امکان ورود به این مناطق نیز به این سادگی نیست چرا که این مناطق با سیم‌خاردار و همچنین استقرار واحدهای مرزبانی کنترل می‌شود که البته تعداد واحدها کم است.

ذوالفقاری افزود: کنترل مرز در منطقه به سادگی نیست و امروزه که نیروهای ما در حال فعالیت و حراست از مرزها هستند حداقل ده‌ها مورد از چنین حملاتی دفع شده به طوری که گروهک‌ها متوجه توان نیروهای مرزبانی شده‌اند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
افشای رد پای قطر در ذبح 21 قبطی مصری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیهان: ناجا درباره جنایت میدان کاج توضیح دهد



 

 

 

کیهان: پنجشنبه گذشته میدان كاج سعادت آباد تهران شاهد جنایتی دردناك بود. در این حادثه یك جوان چاقو خورده 45 دقیقه نقش بر زمین بود و از مردم و نیروهای انتظامی حاضر در صحنه درخواست كمك می كرد.

از علت درگیری منجر به قتل كه بگذریم حاضر نشدن به موقع اورژانس در صحنه حادثه و تعلل ماموران نیروی انتظامی در دستگیری ضارب كه هنوز عنوان قاتل را با خود یدك نمی كشید ابهاماتی است كه در افكار عمومی مطرح است و هنوز پاسخی از سوی مسئولان برای رفع این ابهامات داده نشده است.

شاهدان عینی حادثه می گویند از لحظه ای كه مقتول با ضربه های جنون آمیز قاتل نقش بر زمین شد تا لحظه ای كه اورژانس برای انتقال وی به بیمارستان در صحنه حاضر شود 45 دقیقه طول كشیده است.

در این مدت 2 تن از ماموران نیروی انتظامی در صحنه جنایت حاضر شده و همانند سایر مردم به تماشای حادثه نشسته بودند. شاهدان می گویند این ماموران نتوانسته و یا نخواسته بودند برای دستگیری قاتل كاری انجام دهند چرا كه ضارب جز یك سلاح سرد كه با آن در صحنه حادثه جولان می داد سلاح دیگری در اختیار نداشت و ماموران می توانستند طبق ضوابط با نشانه گرفتن پای وی با دستگیری ضارب زمینه نجات مجروح كه اینك كشته شده است را فراهم سازند.

قاتل تهدید می كرده در صورتی كه كسی جوان زخمی را نجات دهد او خودش را خواهد كشت و ماموران نیروی انتظامی منفعلانه صحنه حادثه را می نگریستند و جرات نزدیك شدن به جوان مجروح و دستگیری قاتل را نداشتند!

به هرحال با گذشت نزدیك به ده روز از وقوع حادثه، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از تعلل 2 مامور حاضر در صحنه حادثه خبر داده و می گوید با این 2 مامور برخورد شده است ولی این سؤال هنوز باقی است كه آیا ماموران نیروی انتظامی آموزش های لازم را در جهت اجرای وظایف خود در موقعیت های بحرانی كه با آن مواجه می شوند ندیده اند؟

اورژانس نیز باید جوابگوی این سؤال باشد كه چرا بعد از 45 دقیقه از وقوع جنایت در صحنه حادثه حاضر شده است؟ مگر تاكنون ادعا نمی شد زمان حضور اورژانس در تهران فقط 15 دقیقه است؟..../تحلیل:عصرایران