اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناتو: نظامیان روسیه وارد خاک اوکراین شده‌اند



اخبار,اخباربین الملل,نظامیان روسیه

 

  اخبار بین الملل -  ناتو: نظامیان روسیه وارد خاک اوکراین شده‌اند

ژنرال فیلیپ بردلاو، یکی از فرمانده ارشد ناتو گفته است که با بررسی‌های انجام شده، گزارش‌های مربوط به ورود نظامیان روسیه به خاک اوکراین و نیز انتقال تجهیزات و تدارکات نظامی روسیه به شرق اوکراین را تایید می‌کند.

ژنرال بردلاو گفت که نیروهایی از ناتو شاهد روند انتقال تجهیزات و نظامیان روسیه در خاک اوکراین بوده‌اند و "تانک‌های روسی، توپخانه روسی، سیستم‌های دفاع هوایی روسیه و نظامیان روسی" در خاک اوکراین رویت شده‌اند.

پیش از این، گزارش‌هایی از ورود کاروانی از نظامیان روسیه به خاک اوکراین منتشر شده بود، ولی وزارت دفاع روسیه چنین گزارش‌هایی را تکذیب می‌کرد.

گفته شده است که نظامیان روسیه برای حمایت و تقویت توان جدایی‌طلبان شرق اوکراین راهی آن منطقه شده‌اند.

جدایی‌طلبان مسلح شرق اوکراین هم پیش از این تایید کرده بودند که افرادی "داوطلب" از روسیه به آنها کمک می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه ۱۲ نوامبر، نشستی اضطراری برای بررسی این گزارش‌ها برگزار می‌کند.

صبح روز چهارشنبه نیز گزارش‌هایی از تبادل سنگین آتش در شهر دونتسک در شرق اوکراین منتشر شد، با این حال معلوم نیست که چه گروه یا افرادی در این درگیری‌ها نقش داشته‌اند.

گزارش‌هایی نیز از درگیری در شهر لوهانسک که در اختیار جدایی‌طلبان است، منتشر شده است.

از بیش از هفت ماه پیش تاکنون که جدایی‌طلبان هوادار روسیه کنترل مناطقی از شرق اوکراین را در دست گرفتند و درگیری بین آنها و نیروهای دولتی آغاز شد، بیش از چهار هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.


 اخبار بین الملل  - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
سربازان روسیه وارد خاک اوکراین شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتش روسیه وارد اوکراین شد / واکنش اوکراین به ورود نیروهای نظامی روسیه



اخبار,ارتش روسیه وارد اوکراین


اخبار بین الملل  - ارتش روسیه وارد اوکراین شد

برخی رسانه های روسی و اوکراینی از پیشروی نیروهای نظامی روسیه به طرف شهر سیمفروپل مرکز منطقه خود مختار کریمه درجنوب اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه اوکراینی ˈاوکراینسکایا پراوداˈ، خبرگزاری روسی ˈروس بالتˈ و تارنمای ˈمیل روˈ روز جمعه به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند: ستونی متشکل از 10 نفربر زرهی و کامیون از سواستوپل به سوی سیمفروپل در حرکت هستند.

علاوه بر آن حداقل 5 هواپیمای نظامی روسی ایلوشین-76 در فرودگاه نظامی گواردیسکی در کریمه فرود آمده است.

 

----------------------------

 

اوکراین به ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک این کشور اعتراض کرد

وزارت امور خارجه اوکراین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که کی یف نسبت به ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک خود در منطقه کریمه به مسکو اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا، دربیانیه وزارت خارجه اوکراین گفته شده است : در ارتباط با نقض حریم هوایی اوکراین وعدم رعایت مفاد موافقت نامه مورخه 28 می 1997 درمورد استقرار نیروهای ناوگان روسیه دراوکراین ، کی یف اعتراض کرده است.

در بیانیه اضافه شده است : به طرف روسی اعلام شد که اوکراین از روسیه درخواست یا پیشنهادی برای بکارگیری واحدهای ناوگان دریای سیاه مستقر دراوکراین برای تامین نظم عمومی یا اجرای عملیات ضد تروریستی نکرده است.

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه خود یادآوری کرده است: از طرف روسی خواستار بازگشت نیروهای مسلح و تسلیحات و تجهیزات نظامی ناوگان روسیه در کریمه به مراکز استقرار آنها شده است.

برخی رسانه های روسی و اوکراینی امروز از پیشروی نیروهای نظامی روسیه به طرف شهر سیمفروپل مرکز منطقه خود مختار کریمه درجنوب اوکراین خبر دادند.

تارنمای روزنامه اوکراینی ˈاوکراینسکایا پراوداˈ، خبرگزاری روسی ˈروس بالتˈ و تارنمای ˈمیل روˈ روز جمعه به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند: ستونی متشکل از 10 نفربر زرهی و کامیون از سواستوپل به سوی سیمفروپل در حرکت هستند.

علاوه بر آن حداقل 5 هواپیمای نظامی روسی ایلوشین-76 در فرودگاه نظامی گواردیسکی در کریمه فرود آمده است.

در فرودگاه های سیمفروپل و سواستوپل هم 150 نیروی نظامی روسیه اعزام شده اند.

گفته می شود چندین فروند بالگرد نیروی هوایی روسیه نیز وارد منطقه خودمختار کریمه در جنوب اوکراین شده اند. 

اخبار بین الملل - ایرنا