اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نابرابری طول عمر میان ثروتمندان و فقرا


پولدارترین مردهای آمریکایی ۱۵ سال بیشتر از فقیران عمر می کنند.

خبرآنلاین: پولدارترین مردهای آمریکایی ۱۵ سال بیشتر از فقیران عمر می کنند.

تحقیقات جدید نشان داده است ثروتمندان آمریکا بیشتر از فقیران این کشور عمر می کنند.

مردانی که در قشر یک درصد ثروتمند جامعه هستند، پیش بینی می شود که تا ۸۷.۳ سال عمر کنند که طول عمری ۱۵ سال بیشتر از افراد یک درصد فقیر جامعه است.

نابرابری طول عمر میان ثروتمندان و فقرا

مردان ثروتمند در همه کشورها بیش از بقیه افراد جامعه عمر می کنند؛ در حالی که مردان فقیر در کشورهایی مانند سودان و پاکستان عمر کمتری دارند.

در حالی که زنان پولدار تا ۸۹ سال زندگی می کنند که یک دهه بیشتر از فقرا است.

در میان فقیران، زنان ۶ سال بیشتر از مردانشان عمر می کنند، ولی در ثروتمندان طول عمر زنان ۱.۵ سال بیشتر از مردان است.

این تحقیق تاکید بر این دارد تنها پول دادن به افراد موجب سلامتی آن ها نمی شود، بلکه در نحوه خورد و خوراک و آموزش آنها فرق می کند که یک درصد افراد پولدار جامعه بیش از یک درصد فقیر جامعه عمر می کنند.

فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا در چند سال اخیر تشدید یافته است. افرادی که در ۵ درصد بالا قرار دارند، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ سه سال به میانگین طول عمرشان اضافه شده است؛ در حالی که در ۵ درصد افراد فقیر طول عمری افزایش نیافته است.


ویدیو مرتبط :
فرق انفاق فقرا با ثروتمندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت اکثر مردم آمریکا از کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان



 

 

حمایت اکثر مردم آمریکا از کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان

 

به نقل از ای بی سی نیوز، مدتی است جنبش اشغال وال استریت به دلیل اعتراض مردم به کمبود درآمد و وجود اختلاف شدید طبقاتی میان فقیران و ثروتمندان در آمریکا به راه افتاده است، به همین منظور دو پایگاه خبری ای بی سی و واشنگتن پست نظرسنجی در این زمینه انجام داده اند که در آن 60 درصد مردم آمریکا از شعار این جنبش حمایت کرده اند.

بر اساس این گزارش، در این نظرسنجی مشخص شده است که از هر 10 آمریکایی شش نفر با این موضوع موافقند که دولت باید تلاش های خود را برای کاهش فاصله میان فقرا و ثروتمندان افزایش دهد، این در حالی است که حمایت از جنبش وال استریت در میان افراد نظر سنجی شده چندان چشمگیر نیست.

این گزارش در ادامه می افزاید: این نظرسنجی نشان می دهد که افراد کمی از جنبش وال استریت که شعار اصلی آن مبارزه با همین افزایش فاصله طبقاتی است، حمایت کرده اند. در عین حال در این نظرسنجی مشخص شده است که 61 درصد از مردم آمریکا بر این باورند فاصله طبقاتی در آمریکای امروز از هر دوران دیگر در طول تاریخ بیشتر است، و با وجود نگرانی های عمومی در مورد عملگرایی دولت آمریکا، این افراد معتقدند دولت باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام دهد.

این گزارش در ادامه می افزاید: گزارش اخیر منتشر شده مبنی بر تخمین اداره بودجه کنگره در مورد این که یک درصد جمعیت ثروتمند آمریکا از سال 1979 تاکنون درآمد خود را به سه برابر افزایش داده اند، باعث افزایش نگرانی مردم شده است. این افزایش در شرایطی رخ داده است که در این مدت 80 درصد از مردم آمریکا شاهد کاهش حقوق تدریجی درآمد خود در این مدت بوده اند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرده است که 37 درصد از مردم آمریکا فاصله طبقاتی را بسیار بیشتر از گذشته می دانند، و تنها پنج درصد بر این باورند که فاصله طبقاتی در شرایط فعلی از گذشته کمتر شده است. همچنین 43 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی قویا بر این باورند که دولت باید تلاش خود را برای کاهش این فاصله افزایش دهد، اگرچه 24 درصد با این مسئله مخالفت می کنند.

این گزارش در ادامه می افزاید: 84 درصد از افرادی که معتقدند فاصله طبقاتی نسبت به گذشته افزایش یافته است، می گویند دولت باید در این زمینه تلاش کند، در عین حال 41 درصد از افرادی که معتقدند این فاصله افزایش نیافته است نیز با این مسئله موافقند.

علاوه بر این شرکت کنندگان در نظرسنجی با راه حل افزایش مالیات موافقت کرده اند. به طوری که 75 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که با افزایش مالیات برای میلیونرها موافقند. از طرف دیگر 56 درصد با کوچکتر شدن دولت موافقت و 38 درصد نیز مخالفت کرده اند.

همچنین 60 درصد از پاسخ دهندگان حمایت خود را از سیاست های مربوط به توزیع ثروت اعلام کرده اند، 44 درصد نیز از جنبش وال استریت حمایت کرده اند و در عین حال 41 درصد با این جنبش مخالفند.../شفاف