اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میهماندار قطار کیف 200 میلیونی را بازگرداند


بعد از «نارنجی‌پوش یك‌میلیاردتومانی» حالا نوبت به «میهماندار امانتدار» رسیده است.

شرق:  بعد از «نارنجی‌پوش یك‌میلیاردتومانی» حالا نوبت به «میهماندار امانتدار» رسیده است.

افشین فیض‌بخش مردی 37ساله است كه از هشت سال قبل به عنوان میهماندار قطار در شركت راه‌آهن كار می‌كند.

 او چندی قبل كیفی را در قطار پیدا كرد كه حاوی معادل 200 میلیون تومان طلا بود. مرد میهماندار كیف را بدون هیچ چشمداشتی به مسوولان راه‌آهن تحویل داد و به این ترتیب طلاها به دست صاحبش رسید.

 افشین در گفت‌وگویی كوتاه ماجرای كیف 200میلیون‌تومانی را تعریف كرده است.


كیف را چه طور پیدا كردی؟

صبح روز 18 اردیبهشت وقتی به مشهد رسیدیم من طبق معمول شروع به بازبینی كوپه‌ها كردم. این كار همیشه بعد از رسیدن به مقصد انجام می‌شود تا اگر وسیله‌ای از مسافران جامانده است آن را تحویل بدهیم. آن روز بین ساعت 6 و 45 دقیقه تا 7 صبح بود كه كار را شروع كردم و وقتی وارد كوپه شماره 5 شدم كیف كمری برزنتی را دیدم كه روی تخت افتاده بود. آن را برداشتم و بدون اینكه داخلش را ببینم در كوپه میهمانداران گذاشتم و بقیه كارهایم را انجام دادم. بازبینی كه تمام شد سراغ كیف رفتم و در آن را باز كردم و تازه فهمیدم داخلش چیست.

داخل كیف چه بود؟

120 سكه بهار آزادی، 53 دستبند و چهار قطعه طلای‌ آب‌شده كه ظاهرا در كل 200 میلیون تومان ارزش داشت.

فكر نكردی كیف را برای خودت برداری؟

حتی یك لحظه هم به این فكر نكردم. آن كیف پیش من امانت بود.

صاحب كیف چطور پیدا شد؟

من كیف را به مسوولان راه‌آهن مشهد دادم. صاحب كیف اول متوجه نشده بود آن را جا گذاشته است اما وقتی فهمید به راه‌آهن رفت و آن را پس گرفت.

خودت صاحب كیف را از نزدیك دیدی؟

این دفعه نه. فقط تلفنی با او حرف زدم اما او را به چهره می‌شناسم. از مسافران همیشگی قطار تهران- مشهد است و معمولا ماهی یك بار او را در قطار می‌بینم.

او چطور كیفی با این ارزش را جا گذاشته بود؟

آن مسافر با سه نفر دیگر از دوستانش سوار شده بود و شب قبل در كوپه كیف را درآورده بود تا با دوستانش سكه‌ها را یك بار دیگر بشمارد بعد هم خیال كرده بود آن را دوباره داخل چمدان گذاشته است اما فراموش كرده بود این كار را انجام بدهد و هر چهار نفر شب در قطار خوابیدند و صبح وقتی به مقصد رسیدیم دیر بیدار شدند و با عجله از كوپه بیرون رفتند برای همین هم كیف جا ماند.

‌آن مرد این همه طلا را برای چه كاری حمل می‌كرد؟

ظاهرا در كار جابه‌جایی طلاست و از تهران به مشهد طلا می‌برد. آن سكه و طلاها هم برای خودش نبود و باید آنها را به دست صاحبانش می‌رساند.

قبلا هم چنین اتفاقی برایت افتاده بود؟

زیاد پیش می‌آید دو میلیون، چهار و شش میلیون تومان هم پیدا كرده بودم اما كیفی با این ارزش اولین بار بود.

متاهل هستی یا مجرد؟ خانه داری؟ درآمدت چقدر است؟

من 37 سالم است. متاهل هستم و تنها بچه‌ام دختری پنج‌ساله است، ماهی هم بین 550 تا 600 هزار تومان دریافتی دارم تا قبل از این اتفاق هم مستاجر بودم تا اینكه وزیر به من خانه داد.

همسرت وقتی فهمید كیف 200میلیون‌تومانی را پس داده‌ای چه واكنشی نشان داد؟

گفت كار درستی كرده‌ام. او اجازه نمی‌دهد حتی یك‌ ریال پول حرام به خانه ببرم.

ماجرای رفتگر بجنوردی را كه كیف یك‌میلیاردتومانی را به صاحبش پس داد، شنیده‌ای؟

همان موقع شنیدم. فكر می‌كردم خیلی آدم درستی است كه این كار را كرده. حقیقتش پول پیدا كردن و پس دادن كار بزرگی است. نمی‌خواهم ریا كنم یا بگویم من كار خیلی مهمی انجام داده‌ام اما واقعیتش این است كسی كه این كار را می‌كند باید خیلی آدم سالمی باشد. آن موقع فكر نمی‌كردم ممكن است اتفاقی مثل اتفاق بجنورد برای خودم پیش بیاید.

فكر می‌كنی چرا امانتداری آنقدر عجیب و نادر شده كه وقتی كسی كیفی را پیدا می‌كند و به صاحبش می‌دهد توجه همه جلب می‌شود؟

روزگار این طور شده. فكر می‌كنم دلیلش فشار اقتصادی است. وقتی مردم زیر فشار باشند و پول لازم داشته باشند آن وقت اگر پولی را پیدا كنند بعضی‌ها آن را برای خودشان برمی‌دارند.

چطور می‌شود امانتداری را بین مردم جا انداخت؟

باید این فرهنگ را اشاعه داد اما چطور؟ من نمی‌دانم. برای این موضوع متخصص‌ها باید فكر و راهی پیدا كنند.

واكنش‌ها به كاری كه تو كردی چطور بود؟

من چشمداشتی نداشتم اما مدیرعامل راه‌آهن یك میلیون تومان پاداش نقدی به من داد. وزیر راه و شهرسازی هم بدون نوبت و بدون اینكه ثبت‌نام كرده باشم به من یك آپارتمان از مسكن مهر داد حتی پنج میلیون تومان از پول پیش‌پرداخت آن را هم كم كرد و چیزی حدود پنج تا شش میلیون تومان هم برای خانه‌ام كابینت و این جور وسایل خرید.           


ویدیو مرتبط :
سرای ابریشم جایزه 200 میلیونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد"200 میلیونی" کیف‌قاپ بزرگ شرق تهران در یک شب



اخبار,اخبار حوادث,کیف‌قاپ بزرگ  تهران


اخبار حوادث - سرکرده "باند موتور سواران" دستگیر شد؛
درآمد"200 میلیونی" کیف‌قاپ بزرگ شرق تهران در یک شب

سرکرده باند "موتور سواران" که در یک شب کیف‌قاپی 200 میلیون ریال پول به جیب زده بود، پس از یک تصادف خونین توسط ماموران بازداشت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دو شب پیش ماموران گشت انتظامی تهران بزرگ در حال گشت زنی در محدوده گلبرگ بودند که متوجه تجمع زیادی از مردم در کنار خیابان شدند.
 
ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند که راکب یک دستگاه موتورسیکلت تندرو با یک خودروی سواری برخورد کرده و دچار آسیب دیدگی شده است.
 
در ادامه ماموران انتظامی تهران بزرگ در حال بررسی بیشتر حادثه بودند که مردی سراسیمه به آن‌ها مراجعه کرد و گفت: این مرد لحظاتی پیش کیف بنده را که حاوی 200 میلیون ریال وجه نقد بوده ربوده و در حالی که قصد فرار از لابه لای خودرو‌ها را داشت با یک خودرو تصادف می‌کند.
 
ماموران پس از شنیدن صحبت‌های این مرد که ناصر نام داشت و همچنین کشف مقادیر پول ذکر شده، طی استعلامی متوجه شدند که راکب موتورسیکلت از کیف‌قاپان به نام تهران است و در حال حاضر سرکردگی باند "موتورسواران" کیف قاپ را بر عهده دارد.
 
در ادامه متهم بازداشت و جهت ادامه رسیدگی و بازجویی فنی و پلیسی به کلانتری نارمک منتقل شد.
 
رئیس کلانتری 127 نارمک سرهنگ پرویز نظری پور درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم پس از درمان سرپایی در کلانتری به ده‌ها مورد کیف قاپی در محدوده شرق تهران با همدستی سایر اعضای باند اعتراف کرد.
 اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران