اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مین های 300 کیلویی ایران آماده نبرد با آمریکا


این مین ها تهدیدی جدی برای ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز هستند به نحوی که هر کدامشان می توانند یک سوراخ عظیم در بدنه این ناوها ایجاد کنند.

عصرایران: مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک آمریکا با انتشار گزارشی از وضعیت نیروی دریایی آمریکا و ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز از وجود هزاران مین دریایی ایران ابراز نگرانی کرد .

در این گزارش که با عنوان " ایران و توازن نظامی خلیج (فارس) " منتشر شده است با اشاره به اینکه ایران بین 2 تا 3 هزار مین دریایی چینی هوشمند در اختیار دارد که هر کدام از مین ها یک سر جنگی  با وزن 660 پوند ( قریب به 300 کیلو) دارد ، می نویسد:  این مین ها تهدیدی جدی برای ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز هستند به نحوی که هر کدامشان می توانند یک سوراخ عظیم در بدنه این ناوها ایجاد کنند.

این گزارش با اشاره به اینکه ایران در صورت تمایل برای مسدود کردن تنگه هرمز از این مین ها استفاده خواهد کرد ، می افزاید: نیروی دریایی آمریکا می گوید چهار کشتی ویژه ضد مین را برای مقابله با این موضوع در نظر گرفته است.

 بدنه این کشتی های ضد مین از چوب ساخته شده تا خاصیت مغناطیسی نداشته باشد.

بر اساس این گزارش علاوه بر کشتی های ضد مین ، نیروی دریایی ایالات متحده ترکیبی از حسگرهای هوایی ، ربات های زیر دریایی ، شیرهای دریایی و دلفین های آموزش دیده مین روب را برای مقابله با تهدیدات ناشی از مین های ایران در منطقه تنگه هرمز بسیج کرده است .

در این گزارش با اشاره به برتری هوایی و دریایی ایالات متحده در سرتاسر منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز می افزاید که جنگ مین ها می تواند توازن این برتری را بر هم زده و با آغاز یک جنگ طولانی و اعصاب خرد کن تانکرهای نفتکش و نیز ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ( مستقر در بحرین) را در ریسک زیادی قرار دهد.

 در این گزارش با اشاره به تهدید ایران به بستن تنگه هرمز از قول صاحب نظران دفاعی و نظامی آمریکا می نویسد  : در صورت مین گذاری تنگه هرمز از سوی ایران ، پاک سازی منطقه از این مین ها زمانی بیش از یک سال می برد که این مساله می تواند رفت و آمد کشتی های بزرگ نفتکش را از منطقه تنگه هرمز مختل کرده و گاه برخی از آنها را منهدم کند.

یک ستوان نیروی دریایی ایالات متحده که در کشتی ضد مین گلادیاتور ( یکی از 4 کشتی ضد مین آمریکا مستقر در منطقه ) در منطقه خلیج فارس استقرار دارد در مصاحبه ای تلفنی با هافینگتون پست در این باره می گوید : این مساله ( تهدید مین های ایران) بیش از یک چالش تکنیکی برای آمریکا است .


ویدیو مرتبط :
برای نبرد با آمریکا و داعش و صهیونیستها آماده ایم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قایق های ایران آماده نبرد با آمریکا شده است


"برخی قایق های کوچک ایرانی با کلاهک های جنگی مجهز شده اند که این قایق ها را تبدیل به یک وسیله انفجاری کرده است. ایرانی ها همچنین مین های زیادی در اختیار دارند".

عصرایران: یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی ایران مشغول آماده شدن برای یک رویارویی احتمالی با آمریکا است.

 ژنرال " مارک فاکس " فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین با اشاره به این موضوع گفت : " آنها (ایرانی ها) تعداد زیردریایی ها و قایق های تندروی خود را افزایش داده اند".

این فرمانده آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه ایران در هفته های گذشته تحرکات خود را در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش داده است، افزود: ایران در حال آماده کردن قایق های انتحاری برای حمله به  ناوگان آمریکا در منطقه است.

این فرمانده آمریکایی با اشاره به اینکه ایران برای مقابله با احتمال تحریم نفتی و یا احتمال حمله نظامی آمریکا یا اسراییل به تاسیسات هسته ای اش، در حال افزایش قدرت تهدیدآفرینی خود در خلیج فارس و تنگه هرمز است، مدعی شد که نیروی دریایی آمریکا می تواند مانع بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران شود.

وی افزود: "برخی قایق های کوچک ایرانی با کلاهک های جنگی مجهز شده اند که این قایق ها را تبدیل به یک وسیله انفجاری کرده است. ایرانی ها همچنین مین های زیادی در اختیار دارند".

این فرمانده آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد که آمریکا با دقت تحولات مربوط به توسعه موشک های کوتاه و دوربرد ایران را رصد می کند.

ژنرال مارک فاکس در ادامه با اشاره به نجات برخی قایقرانان ایرانی در منطقه خلیج فلرس و دریای عمان از سوی نیروی دریایی آمریکا افزود که این مساله امری عادی است و بخشی از ارتباطات متداول نیروی دریایی دو طرف را شامل می شود.