اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مینی بوس در دریاچه سد کارون غرق شد، ۱۲ نفر کشته شدند



مینی بوس در دریاچه سد کارون غرق شد، ۱۲ نفر کشته شدند

سخنگوی سازمان امداد و نجات از مرگ 12 نفر درپی سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به داخل دریاچه در خوزستان خبر داد.

حسین درخشان در تشریح جزییات این حادثه، اظهار کرد: در ساعت 16:38 عصر امروز (چهارشنبه، نهم مردادماه) از طریق تماس اورژانس خوزستان با مرکز فوریت‌های امدادی 147، امدادگران در جریان وقوع حادثه‌ای در دریاچه قرار گرفتند.

او با بیان این‌که با توجه به نوع گزارش دریافتی از طریق اورژانس، بلافاصله سه تیم عملیاتی امدادی به محل حادثه اعزام شدند، گفت: امدادگران با حضور در صحنه‌ی حادثه دریافتند که یک دستگاه مینی‌بوس در حالی که سوار یک لنج بوده، در میانه‌ی راه به‌علت برهم خوردن تعادل، واژگون شده و به داخل دریاچه سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات افزود: با توجه به نوع حادثه بلافاصله عملیات جست‌وجو آغاز و مشخص شد که 16 نفر در این حادثه دچار سانحه شده‌اند که پس از عملیاتی چند ساعته، تعدادی از آن‌ها نجات یافتند، اما متأسفانه 12 نفر جان خود را از دست دادند.

جزئیات حادثه سقوط مینی‌بوس در دریاچه سد کارون 3
یک دستگاه مینی‌بوس که کمک بارج در حال عبور عبور از دریاچه سد کارون 3 بود دچار حادثه شد و بخشی از آن در داخل دریاچه افتاد.

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان با بیان جزئیات حادثه اظهار کرد که به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی راننده مینی‌بوس این خودرو با تعدادی سرنشین در دریاچه سقوط کرد.
وی اشاره به اینکه آمار افراد آسیب دیده مشخص نیست، گفت: بنا به گزارشی که داده شده حدود 10 زن و بچه در مینی‌بوس باقی ماندند و حدود چهار سرنشین نجات پیدا کرده‌اند.

حبیب‌الله جعفری به تجمع اهالی در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه راننده مینی‌بوس مسائل ایمنی را رعایت نکرده و واضح است که ماشین در وضعیت خلاص بوده و با پهلو گرفتن بارج، مینی‌بوس دچار حادثه شده و بخشی از آن در دریاچه افتاده است.

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در ادامه تاکید کرد که در دریاچه سد کارون 3 سه ایستگاه وجود دارد و با توجه به اینکه هنوز راه جایگزین تکمیل نشده، ترابری دریایی فعال است.

جعفری خاطرنشان کرد: مسئول ترابری دریایی پیمانکار سد بوده که پس از تحویل کارون 3 به سازمان آب و برق خوزستان توسط آب نیرو، این سازمان با پیمانکار قبلی قرارداد بسته است که قرارداد با پیمانکار از طریق مناقصه و حضور شرکت‌های واجد شرایط و دارای گواهینامه صورت گرفته است.
وی همچنین گفت: پیمانکار موارد بیمه و کلیه نکات قراردادی را رعایت کرده است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
14 کشته در پی واژگونی مینی بوس در سد کارون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصادف مینی بوس در بازگشت از مراسم عروسی با پژو 206/ 4 نفر کشته شدند



تصادف مینی بوس در بازگشت از مراسم عروسی با پژو 206/ 4 نفر کشته شدند

تصادف مینی بوس بنز با پژو 206 و واژگونی ال 90 در جاده های شهرستان شوش در شمال خوزستان چهار کشته و شش مجروح بر جای گذاشت.

رییس مرکز فوریت های پزشکی اورژانس 115 شهرستان شوش گفت: در ساعت 22 شب گذشته در کیلومتر 12 جاده روستای میثم تمار (خویس) مینی بوس بنز در بازگشت از مراسم عروسی با پژو 206 از روبرو تصادف کرد.


رضا معمارزاده افزود: در این حادثه چهار سرنشین پژو جان خود را از دست دادند و یک نفر مجروح شد که حال وی نیز وخیم است.


وی گفت: در حادثه ای دیگر در کیلومتر 10 جاده شوش- اهواز واژگونی ال 90 پنج مصدوم بر جای گذاشت.


معمارزاده اضافه کرد: مصدومان این حادثه توسط اورژانس 115شوش به بیمارستان نظام مافی منتقل شدند.


وی گفت: علت بروز این حوادث از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

/ایرنا