اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزبان "فینال حذفی" مشخص شد


دیدار نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور که قرار بود روز 25 اسفند در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شود، با پیشنهاد مدیر کل ورزش استان خوزستان و موافقت سازمان لیگ برتر به ورزشگاه غدیر اهواز منتقل شد.

مهر:   دیدار نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور که قرار بود روز 25 اسفند در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شود، با پیشنهاد مدیر کل ورزش استان خوزستان و موافقت سازمان لیگ برتر به ورزشگاه غدیر اهواز منتقل شد.

مهرداد محمدپور مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر ضمن بیان این مطلب افزود: بدون جلب رضایت ما عصر امروز نامه‌ای رسمی از سوی سازمان لیگ برتر به باشگاه شاهین بوشهر ارسال شد که در آن ورزشگاه غدیر اهواز به عنوان میزبان فینال جام حذفی انتخاب شده است.

وی در ادامه افزود: ما مجبور به بازی مقابل استقلال در ورزشگاه غدیر اهواز نیستیم اما با این حال برد از پیش تعیین شده استقلال را به این تیم و آنهایی که می خواهند استقلال قهرمان شود، تبریک می گوییم.

مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر در خاتمه تصریح کرد: از آقای رئیس جمهور می خواهیم در این زمینه به یاری باشگاه شاهین بوشهر آمده و زمینه برقراری عدالت را فراهم آورند.   


ویدیو مرتبط :
‫میزبان بازی های تیم های ایران و عربستان مشخص شد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزبان جام‌های جهانی 2018 و 2022 مشخص شد



 

میزبان جام‌های جهانی 2018 و 2022 مشخص شد

 

نشست ویژه فیفا عصر پنج شنبه در زوریخ، مقر اصلی فیفا برگزار شد تا نام میزبان جام‌های جهانی 2018 و 2022 اعلام شود.

در این نشست که در هوای سرد و برفی زوریخ برگزار شد، جمعیت زیادی از چهره‌های ورزشی و سیاسی گرد هم آمده بودند. جروم والکه دبیرکل فیفا از سپ بلاتر دعوت کرد تا نتایج را اعلام کند. در بین چهره‌های مشهور افرادی مانند بیل کلینتون، فرانتس بکن باوئر، دیوید بکام و رومن آبرامویچ .. حضور داشتند.

رییس فیفا ابتدا نام روسیه را به عنوان میزبان جام جهانی 2018 اعلام کرد و سپس قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شد.

نماینده‌ی قطر پس از انتخاب کشورش گفت: از این که کشور ما را باور کردید، متشکریم. جام جهانی در خاورمیانه رنگ و بوی دیگری خواهد داشت.

بلاتر هم پس از انتخاب قطر گفت: به فدراسیون و مردم قطر تبریک می گویم. امیدوارم شاهد جام جهانی خوبی در کشورهایی باشیم که تاکنون پایمان را به آنها نگذاشته‌ایم. روسیه در شرق اروپا و قطر در خاورمیانه. اولین بار است که عرب‌ها جام جهانی را برگزار می کنند.

قطر که برنامه‌ی بسیار گسترده‌ای برای میزبانی جام جهانی 2022 طراحی کرده از گزینه‌های اصلی میزبانی جام جهانی 2022 به شمار می رود. شبکه‌های تلویزیونی این کشور در زمان برگزاری جام جهانی تبلیغات گسترده‌ای برای میزبانی جام جهانی انجام دادند و از چهره‌های شناخته شده‌ی فوتبال دنیا مانند مسی، زیدان، گواردیولا، ریبری استفاده کردند. همچنان سامی الجابر یکی از شناخته‌شده ترین بازیکنان عربستان در سال‌های اخیر در این تبلیغات از میزبانی قطر حمایت می کرد.

این سومین بار بود که فیفا در یک روز نام میزبان دو دوره جام جهانی را اعلام می کرد. پیش از این در سال‌های 1946 و 1966 بود که فیفا این کار را انجام داده بود و در سایر دوره‌ها، تنها نام میزبان دوره‌ی بعد اعلام می شد. در آن سال‌ها کمیته‌ی اجرایی فیفا وجود خارجی نداشت و کنگره‌ای تشکیل می شد و در پایان نام میزبان جام جهانی را اعلام می کرد.

در سال 1946 در نشستی که در لوکزامبورگ برگزار شد برزیل و سوئیس برای میزبانی دو دوره جام جهانی برگزیده شدند. ابتدا قرار بود جام جهانی در سال‌های 1949 و 1951 برگزار شود، اما سرانجام مقرر شد این رویداد بزرگ فوتبال در سال‌های 1950 و 1954 برگزار شود. به این ترتیب برزیل به عنوان میزبان جام جهانی 1950 و سوئیس به عنوان میزبان جام جهانی 1954 انتخاب شدند.

سال 1966 دومین بار بود که برای میزبانی چند دوره از جام جهانی تصمیم گیری شد. در نشستی که در انگلیس برگزار شد، آلمان به عنوان میزبان جام جهانی 1974، آرژانتین به عنوان میزبان جام جهانی 1978 و اسپانیا به عنوان میزبان جام جهانی 1982 برگزیده شدند. نکته‌ی قابل توجه این بود که در سال‌های 1946 و 1966 که نام میزبان 5 دوره‌ی جام جهانی اعلام شد، تنها یک کشور نامزد برگزاری جام جهانی بود که در نهایت انتخاب شد.

حاشیه مراسم

* جمعیت بسیار زیادی بیرون از مقر فیفا از چند ساعت پیش از آغاز مراسم حضور داشتند و با تکان دادن پرچم حمایت خود را از کشورشان برای میزبانی جام‌جهانی نشان می دادند. تعداد زیادی کودکان قطری با در دست داشتن پرچم قطر و تصویر نقاشی شده این پرچم بر روی صورتشان در میان جمعیت حضور داشتند.

* در پارکی در نزدیکی مقر فیفا حدود 2 هزار نفر تجمع کرده بودند و بی صبرانه منتظر آغاز مراسم بودند.

* صفحه نمایش بسیار بزرگی در بیرون مقر فیفا قرار داشت که مراسم را به طور زنده پخش می کرد.

* تمام خیابان‌های منتهی به مقر فیفا به دلیل ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت توسط پلیس بسته شده بود.

* بعد از اعلام نام روسیه به عنوان میزبان جام جهانی، مردم این کشور با بالا بردن پرچم و در آغوش گرفتن یکدیگر به شادمانی پرداختند.

* میهمانان دعوت شده، دو ساعت مانده به آغاز مراسم وارد مقر فیفا شده و هر یک جداگانه با شبکه الجزیره گفت و گوی کوتاهی انجام دادند.

* جمعیت بسیار زیادی در دوحه جمع شده بودند و مراسم را از زوریخ به طور زنده از طریق نمایشگر تماشا می کردند.

* گاری لینکر، دبیر کمیته‌ی میزبانی انگلیس در جملاتی کوتاه پیش از آغاز مراسم به اضطراب و نگرانی اذعان کرد و در عین خال گفت: لحظه‌ی بسیار حساسی است. شور و اضطراب عجیبی دارم، با این وجود ایمان دارم که انگلیس انتخاب می شود.

*میزبان‌های جام‌های جهانی در قرن 21

2002: کره جنوبی و ژاپن

2006: آلمان

2010: آفریقای جنوبی

2014: برزیل

2018: روسیه

2022: قطر