اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزبانی روحانی از 3 رئیس جمهور


رییسان جمهور آذربایجان، سوییس و آفریقای جنوبی در دهه اول اسفندماه به دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، همتای ایرانی‌شان به تهران سفر خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییسان جمهور آذربایجان، سوییس و آفریقای جنوبی در دهه اول اسفندماه به دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، همتای ایرانی‌شان به تهران سفر خواهند کرد.

الهام علی‌اف،‌ رییس‌جمهور آذربایجان روز سه‌شنبه (4 اسفندماه) در رأس یک هیأت بلندپایه به تهران سفر خواهد کرد.

این دیپلمات آذربایجانی در جریان سفر خود به تهران علاوه بر دیدار با همتای ایرانی‌اش با تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورمان درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

به گفته محسن پاک‌آ‌یین، سفیر ایران در باکو، در جریان این سفر چند سند همکاری بین ایران و جمهوری آذربایجان به امضاء خواهد رسید.

روز شنبه نیز هیأتی برای تهیه مقدمات سفر رییس‌جمهور آذربایجان به ایران از باکو عازم تهران شد.

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهور کشورمان نیز در سال 93 به منظور انجام سفری دوجانبه و رسمی به آذربایجان رفت.

هم‌چنین بر اساس اخبار اعلام شده رییس‌جمهور سوییس نیز در تاریخ هفتم و هشتم اسفندماه در رأس یک هیأت تجاری متشکل از 38 شرکت سوئیسی عازم تهران خواهد شد.

سفر رییس‌جمهور سوییس به تهران به دعوت همتای ایرانی‌اش صورت می‌گیرد و او علاوه بر دیدار با مقامات کشورمان در اتاق بازرگانی نیز حضور پیدا خواهد کرد و نشست مشترکی بین تجار ایرانی و سوییسی برگزار خواهد شد.

در نهم و دهم اسفندماه نیز حسن روحانی میزبان جاکوب زوما، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در تهران خواهد بود.

سفر جاکوب زوما به ایران به مانند دو رییس‌جمهور دیگر، سفری دو روزه خواهد بود و او در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر خواهد کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت دیدار از اماکن تاریخی و فرهنگی به اصفهان نیز خواهد رفت.

تعدادی از وزیران مهم و کلیدی دولت آفریقای جنوبی جاکوب زوما را در جریان این سفر همراهی می‌کنند.

رییس‌جمهور آفریقای جنوبی دومین رییس جمهور آفریقایی است که پس از برجام به تهران سفر می‌کند. رییس‌جمهور غنا یک‌شنبه هفته گذشته به تهران سفر کرده بود.


ویدیو مرتبط :
روحانی چگونه رئیس جمهور شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین:حمایت دو رئیس جمهور سابق از روحانی/ او "اسب سیاه" انتخابات ایران است



حسن روحانی,کاندید اصلاح طلبان

حمایت دو رئیس جمهور سابق از حسن روحانی: امیدها احیا شد/ او "اسب سیاه" انتخابات ایران است

اصلاح طلبان وزنه ی خود را پشت حسن روحانی قرار دادند. او یک روحانی میانه روست که طرفدار فضای باز و رابطه با غرب است و به عوان اسب سیاه انتخابات ریاست جمهوری ایران ظهور پیدا کرده است.

گاردین نوشت: اصلاح طلبان وزنه ی خود را پشت حسن روحانی قرار دادند. او یک روحانی میانه روست که طرفدار فضای باز و رابطه با غرب است و به عوان اسب سیاه انتخابات ریاست جمهوری ایران ظهور پیدا کرده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی به صورت رسمی و علنی از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کرده اند.

خاتمی گفت: من به برادر محترمم دکتر روحانی رای خواهم داد.

حمایت از حسن روحانی موجب احیا امید در میان اصلاح طلبان برای بازگشت به عرصه سیاسی ایران پس از هشت سال تسلط احمدی نژاد و حامیانش شده است.

پس از عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی، مشخص نبود که ایا اصلاح طلبان از کاندیدای دیگری حمایت می کنند یا خیر، اما چندی بعد مشخص شد که هاشمی و خاتمی به دنبال انتخاب فردی از میان روحانی و عارف هستند.

روز دوشنبه، عارف اعلام کرد که به درخواست خاتمی از انتخابات کنار می رود.

برخلاف اصلاح طلبان، اصلوگرایان تاکنون موفق به تشکیل ائتلاف نشدند. از میان 5 کاندیدای انتخابات منهای حسن روحانی دو تن خود را مستقل معرفی کرده اند.

محمد باقر قالیباف از افرادی است که شانس حضور در دور دوم انتخابات و رقابت با روحانی را دارد.

روحانی 65 ساله مذاکره کننده سابق هسته ای ایران بوده است. حامیان روحانی مچ بندهای بنفش بر دست می کنند.

در نبود هر گونه اپوزیسیونی در ایران، بسیاری معتقدند که هیچگونه برنامه فعالی یرای تحریم انتخابات وجود ندارد.

توضیح: "اسب سیاه" به فردی می گویند که توانایی هایش پنهان مانده و برخلاف تمام انتظارت، پیروز میدان می شود./انتخاب