اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان فطریه اعلام شد



 

 

بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم هزینه سه کیلو گندم دو هزار تومان و سه کیلو برنج معمولی 6 هزار تومان می‌شود، بنابراین اگر به نیت گندم می‌خواهید پرداخت کنید سه هزار تومان و به نیت برنج 6 هزار تومان پرداخت کنید.

مرجع تقلید شیعیان میزان فطریه هر انسان بر اساس قوت غالب گندم دو هزار تومان و برنج 6 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر شنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرداخت فطریه را از واجبات الهی دانست و اظهار داشت: در روایات اسلامی فراوان به فطریه اشاره شده و در قرآن هم اشاره‌ای به آن شده است.

وی ادامه داد: زکات فطره بر همه مسلمان عاقل و بالغ که توانایی دارند واجب است، یعنی بر روزه‌داران و معذورین و کسانی که عمداً روزه را خوردند واجب است.

این مرجع تقلید به دو فاید مهم پرداخت زکات فطره اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات فطره از شرایط قبولی روزه ماه مبارک رمضان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دومین فایده پرداخت زکات فطره بیمه‌کردن انسان در برابر حوادث مختلف در طول سال است و انسان مبلغ کمی می‌پردازد و خودش را بیمه می‌کند.

وی به میزان پرداخت زکات فطره اشاره کرد و گفت: زکات فطریه بر اساس قوت غالب باید پرداخت شود و قوت غالب هم چیزی است که مردم شهر قالباً از آن تغذیه می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه مهمترین قوت غالب را گندم و برنج اعلام کرد و گفت: هر نفر باید به اندازه 3 کیلو گندم یا برنج به عنوان زکات فطره پرداخت کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم هزینه سه کیلو گندم دو هزار تومان و سه کیلو برنج معمولی 6 هزار تومان می‌شود، بنابراین اگر به نیت گندم می‌خواهید پرداخت کنید سه هزار تومان و به نیت برنج 6 هزار تومان پرداخت کنید.

وی پرداخت فطریه را ضامن سلامتی انسان دانست و افزود: هر چه انسان در راه زکات فطره سرمایه‌گذاری کند به‌جاست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تمامی کسانی که زندگی‌اشان تامین است باید زکات فطره پرداخت کنند گفت: کسانی که کمبود دارند و فقیر هم نیستند، به عنوان مثال درآمد فردی 19 و خرج او 20 باشد زکات فطره بر آنها واجب نیست و می‌توانند زکات بگیرند..../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
فطریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله مکارم‌ میزان فطریه را اعلام کرد



اعلام میزان فطریه,فطریه روزه داران تهران,میزان فطریه سال 92

آیت‌الله مکارم‌ میزان فطریه را اعلام کرد

آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره امسال را بر اساس قوت غالب گندم یا برنج اعلام کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید درباره میزان فطریه امسال، گفت: اگر قوت غالب مومنین و روزه‌داران گندم باشد، می‌بایست به ازای هر نفر مبلغ 3 هزار تومان معادل 3 کیلو گندم به عنوان زکات فطره پرداخت نمایند؛ البته زکات فطره ساکنین تهران به دلیل شرایط اقتصادی این منطقه و گران‌تر بودن گندم، مبلغ 3500 تومان می‌باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین درباره میزان زکات فطره افرادی که قوت غالب آنان برنج است، یادآور شد: زکات فطره این دسته از مؤمنین و روزه‌داران، به ازای هر نفر مبلغ 15هزار تومان معادل 3 کیلو برنج متوسط می‌باشد. /خبرآنلاین