اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان شانس قبولی در کنکور سراسری 94


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح میزان شانس قبولی در تمام گروههای کنکور گفت: بیشترین درصد قبولی در کنکور ۹۴ متعلق به گروه های علوم انسانی و ریاضی - فنی است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح میزان شانس قبولی در تمام گروههای کنکور گفت: بیشترین درصد قبولی در کنکور ۹۴ متعلق به گروه های علوم انسانی و ریاضی - فنی است.

دکتر ابراهیم خدایی افزود: تا تیرماه که آمار نهایی ظرفیت پذیرش از سوی دانشگاه ها، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اعلام نشود نمی توان درصد قبولی را به طور دقیق پیش بینی کرد اما با توجه به ظرفیت های کنکونی و تعداد شرکت کنندگان بیشترین درصد قبولی متعلق به دو گروه علوم انسانی و ریاضی - فنی است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود امکان قبولی در گروه های علوم انسانی و ریاضی - فنی ۱۰۰ درصد است و تنها در رشته های پرمتقاضی رقابت فشرده تری را شاهد هستیم. در حال حاضر تعداد شرکت کنندگان گروه علوم ریاضی فنی بیش از ۱۸۱ هزار نفر و ظرفیت پذیرش ۲۶۰ هزار نفر است و در گروه علوم انسانی نیز تعداد شرکت کنندگان ۱۸۱ هزار نفر و ظرفیت پذیرش ۲۱۵ هزار نفر است.

خدایی یادآور شد: در گروه علوم تجربی همیشه دارای بیشترین شرکت کننده هستیم که در کنکور ۹۴ نیز تعداد شرکت کنندگان در این گروه ۴۹۷ هزار نفر و ظرفیت پذیرش حدود ۲۰۲ هزار نفر است. به این ترتیب شانس قبولی در این گروه آزمایشی حدود ۴۸ درصد برآورد می شود.

وی با اشاره به گروه های آزمایشی زبان و هنر گفت: گروه های زبان و هنر علاوه بر شرکت کنندگانی که صرفا این گروه ها را انتخاب کرده اند، دارای داوطلبانی از سایر گروه های آزمایشی نیز  هستند به این ترتیب که تعداد شرکت کنندگان در گروه هنر در مجموع ۵۶ هزار نفر است و با توجه به ظرفیت پذیرش شانس قبولی در رشته های هنر ۵۶ درصد است.

رئیس سازمان سنجش افرود: همچنین در مجموع شرکت کنندگان گروه زبان ۱۱۲ هزار نفر هستند و با توجه به ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه ها، شانس قبولی در گروه زبان برای همه داوطلبان ۳۸ درصد است.

وی تاکید کرد: به طور کلی شانس قبولی در کنکور سراسری ۹۴ با توجه به تعداد شرکت کنندگان و ظرفیت های موجود در آموزش عالی ۸۶ درصد است.


ویدیو مرتبط :
اگر علاقه مند به قبولی در کنکور سراسری هستید - کنکور 9

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری با هم کنکور سراسری و آزاد برای اولین بار /شانس بیشتر قبولی درعلوم انسانی



برگزاری همزمان کنکور سراسری و آزاد,اعلام زمان برگزاری کنکور92,توزیع کارت داوطلبان کنکور سراسری

برگزاری با هم کنکور سراسری و آزاد برای اولین بار /شانس بیشتر قبولی درعلوم انسانی

امسال تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 18 هزار نفر بیشتر شده است. ورود به دانشگاه اعم از دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با یک آزمون انجام می گیرد.

به گزارش خبر آنلاین دکتر ابراهیم خدایی امروز نشست خبری در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کرد و اعلام کرد چهل و سومین کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای 6، 7 و 8 تیرماه با حضور یک میلیون و 83 هزار و 571 نفر در 350 شهر و 14 کشور خارجی و 5 گروه آزمایشی برگزار می شود.

وی افزود: توزیع کارت داوطلبان کنکور سراسری به صورت اینترنتی از دوم تیرماه آغاز می شود و داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی - فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی می توانند برحسب شرکت در گروه های آزمایشی خود کارت مربوطه را پرینت کنند.

همچنین داوطلبانی که در گروه های هنر و زبان نیز شرکت کرده اند باید دو یا سه کارت پرینت کنند.رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت داوطلب در صورتی که در کارت آزمون خود در بخش های جنس، دین، زبان، معلولیت و بهیاری مغایرت مشاهده کرد باید به باجه های رفع نقص سازمان سنجش که در اطلاعیه های سازمان اعلام شده است، مراجعه کند اما برای سایر موارد می تواند با ورود به بخش ویرایش، کارت خود را اصلاح کند.

اعلام نتایج اولیه آزمون در روز 12 مردادماه و نتایج نهایی کنکور سراسری در روز 21 شهریورماهوی گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری در روز 12 مردادماه به صورت کارنامه منتشر می شود و 17 مردادماه انتخاب رشته آزمون آغاز می شود.

نتایج نهایی کنکور سراسری در روز 21 شهریورماه اعلام می شود.خدایی گفت یک میلیون و 223 هزار و 444 کارت ورود به جلسه آزمون سراسری توزیع می شود که این موضوع به دلیل شرکت برخی از داوطلبان در دو یا سه گروه آزمایشی است.

برای اولین بار کنکور سراسری و آزاد با هم

وی با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: امسال تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 18 هزار نفر بیشتر شده است.

ورود به دانشگاه اعم از دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با یک آزمون انجام می گیرد اما انتخاب رشته با استفاده از نتایج آزمون سراسری در دانشگاه آزاد، راسا از سوی این دانشگاه صورت می گیرد و دو فرم انتخاب رشته در زمان انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به افزایش و کاهش میزان داوطلبان در گروه های آزمایشی مختلف خاطرنشان کرد: به غیر از گروه علوم تجربی در سایر گروه های آزمایشی شاهد کاهش تعداد داوطلب بوده ایم.

عداد داوطلبان گروه علوم تجربی 57 هزار نفر بیشتر از از سال گذشته بوده است و گروه علوم انسانی با بیشترین کاهش 28 هزار نفر از سال گذشته کمتر داوطلب دارد.وی اضافه کرد: 59.42درصد شرکت کنندگان در آزمون سراسری را زنان و 40.58 درصد شرکت کنندگان را در آزمون سراسری مردان تشکیل می دهند.

خدایی گفت: آزمون سراسری گروه ریاضی با حضور 251 هزار و 956 نفر در صبح پنجشنبه 6 تیر ماه برگزار می شود و 39.41 درصد زن و 60.59 درصد مرد هستند. آزمون سراسری گروه هنر 154 هزار و 77 داوطلب در بعدازظهر پنجشنبه برگزار می شود و 15/73 درصد زن و 85/26 درصد مرد هستند.

وی اضافه کرد: آزمون سراسری گروه علوم تجربی با حضور 507 هزار و 575 نفر شرکت کننده در صبح جمعه 7 تیر برگزار می شود که 66.80 درصد زن و 33.20 درصد مرد هستند.

آزمون زبان خارجی در بعدازظهر جمعه با حضور 109 هزار و 8 نفر داوطلب برگزار می شود که از این تعداد 77.14 درصد زن و 22.86 درصد مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تعداد 297 هزار و 655 داوطلب در گروه علوم انسانی در صبح شنبه 8 تیر شرکت می کنند که از این تعداد 62.40 درصد زن و 37.60 درصد مرد هستند.

خدایی درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه های سراسری گفت: تاکنون ظرفیت 677 هزار و 960 نفر برای پذیرش در دانشگاه های سراسری اعلام شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.وی با اشاره به درصد ظرفیت پذیرش در گروه های آزمایشی مختلف گفت: گروه آزمایشی ریاضی - فنی با 87 درصد پذیرش بالاترین میزان پذیرش را داراست.

گروه انسانی با 83 درصد پذیرش، گروه هنر با 43 درصد پذیرش و گروه زبان با 32 درصد پذیرش در رتبه های بعدی قرار دارند.

گروه علوم تجربی با 31 درصد پذیرش کمترین میزان پذیرش را داراست.وی افزود: در صورتی که رشته های چند گروهی مانند مدیریت را از گروه علوم تجربی حذف کنیم شانس قبولی در گروه علوم تجربی 17 درصد خواهد بود و از هر 100 نفر 17 نفر وارد دانشگاه می شوند.

در گروه تجربی کمترین ظرفیت سازی صورت گرفته و امیدواریم با کمک وزارت بهداشت و علوم ظرفیت سازی صورت گیرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: ظرفیت پذیرش 15 درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است./خبرآنلاین