اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان حقوق داعشی‌ها چه‌قدر است؟



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

کاکبرن جزئیاتی نیز درباره حقوق پرداختی به نیروهای داعش را بدست آورده و در این باره می نویسد:"به اعضای تازه‌وارد داعش ماهیانه 500 دلار (324 یورو) پرداخت می شود که اکنون این میزان به 350 دلار در ماه کاهش یافته است. یک منبع محلی که نخواسته نامش فاش شود اظهار داشته که مقام های ارشد داعش میزان حقوق بیش تری در ماه و به میزان 800 دلار دریافت می کنند."

"پاتریک کاکبرن" روزنامه "ایندیپندنت" با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه در اربیل از ادامه کمک‌های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به گروه داعش خبر داده است. کاکبرن اشاره می‌کند که به همین جنگی طولانی مدت علیه داعش در منطقه در پیش خواهد بود. خبرنگار "ایندیپندنت" هم چنین جزئیاتی را درباره میزان حقوق دریافتی داعشی ها منتشر کرده است.

به گزارش خرداد، روزنامه نگار ایندیپندنت با اشاره به ادامه کمک های کشورهای عربی به گروه تروریستی داعش می نویسد:"امریکا تلاش می کند کتا کمک کنندگان مالی در کشورهای نفت خیز حاشیه خلیج فارس را منوقف کند. آنان با پول های خود حقوق ماهیانه اعضای گروه داعش را پرداخت می کنند. اعضای داعش بیش از 100 هزار نفر تخمین زده شده اند. یک مقام ارشد کرد نیز موضوع کمک های مالی اعراب به داعش را تایید کرده است. "فواد حسین" رییس اداره ریاست جمهوری اقلیم کردستان عراق در این باره می گوید:"در بسیاری از کشورهای عربی داعش دارای هوادارانی است. آنان پول های خود را برای اعضای این گروه ارسال می کنند و همین موضوع سبب ادامه فاجعه در منطقه شده است."

خبرنگار "ایندیپندنت" در ادامه اشاره می کند که این مقام کرد از ذکر این که دقیقا کدام یک از کشورهای عربی کمک کنندگان به داعش هستند سرباز زده است. از سوی دیگر "محمود عثمان" نماینده پیشین هیئت رهبری اقلیم کردستان عراق که به تازگی بازنشسته شده است معتقد است که بسیاری از کشورهای عربی از ترس داعش به آن گروه کمک می کنند. آنان به داعشی ها پول می دهند و در مقابل از آنان تضمین امنیتی دریافت کرده اند که کشورهای خودشان در معرض خطر و تهدید نخواهد بود."

کاکبرن در ادامه این گزارش اشاره می کند که به نظر می رسد داعشی ها نیروی نظامی و پول کافی برای ادامه طولانی مدت نبرد در عراق را در اختیار داشته باشند. او در این باره می نویسد:"در تماسی تلفنی با ساکنین شهر موصل و با کسانی که به تازگی از آن شهر گریخته اند مردم گفته اند که داعشی ها از هر خانواده دست کم یک پسر را به عنوان نیرو برای خود جذب کرده‌اند. آن شهر 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد. همچنین داعش کسانی را که حاضر به جنگ در صفوف آنان نیستند را به 80 ضربه شلاق و اعدام محکوم کرده است."

کاکبرن جزئیاتی نیز درباره حقوق پرداختی به نیروهای داعش را بدست آورده و در این باره می نویسد:"به اعضای تازه‌وارد داعش ماهیانه 500 دلار (324 یورو) پرداخت می شود که اکنون این میزان به 350 دلار در ماه کاهش یافته است. یک منبع محلی که نخواسته نامش فاش شود اظهار داشته که مقام های ارشد داعش میزان حقوق بیش تری در ماه و به میزان 800 دلار دریافت می کنند." 

اخبار بین الملل - خرداد

 


ویدیو مرتبط :
میزان افزایش حقوق کارکنان دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد



 ,افزایش حقوق کارمندان,میزان افزایش حقوق کارمندان,افزایش حقوق کارمندان 91,اخبار

 

میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

بازارکار - مهر نوشت:

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام اینکه با تصویب اعتبار در مجلس، دولت ضریب افزایش حقوق کارمندان را بر اساس آن اعمال خواهد کرد، گفت: میزان افزایش حقوق تا 15 درصد در لایحه بودجه 91 دیده شده است.

قیمت‌ها با آغاز سالجاری به شدت افزایش یافته است و روند صعودی نرخها در حالی مردم را تحت تاثیر قرار داده که دولت نیز گرانی‌ها را پذیرفته است.

گزارشات بانک مرکزی هم از افزایش قیمتها به ویژه در بخش مواد غذایی حکایت دارد. با این وجود و با گذشت 41 روز از سالجاری هنوز افزایش حقوق کارمندان دولت اعمال نشده است.

برخی از کارمندان دولت در تماسهایی خواستار اعمال افزایش حقوق و پرداخت معوقات خود توسط دولت با توجه به افزایش قیمتها هستند.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال 91 به خبرنگار مهر گفت: لایحه بودجه امسال هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است، پس از تبدیل لایحه به قانون، دولت هم بر اساس آن افزایش حقوق کارمندان را اعمال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی دولت در لایحه بودجه سال 91 افزایش حقوق کارمندان تا 15 درصد بوده است، افزود: البته این میزان افزایش بستگی به تصویب آن در مجلس دارد، یعنی مجلس باید اعتبار آن را به تصویب برساند.

ممبینی با اشاره به اینکه هنوز کمیسیون تلفیق مجلس در مورد افزایش 15 درصدی حقوق به جمع بندی نرسیده است، درباره پرداخت معوقات کارمندان هم اظهارداشت: پرداخت معوقات هم براساس ضریب است، یعنی هر عددی که به تصویب برسد، ضریب افزایش از ابتدای فروردین ماه سال جاری اعمال می شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اعلام کرد: مجلس ضریب را تصویب نمی کند، بلکه اعتبار را به تصویب می رساند. به عبارت دیگر، براساس اعتبار مصوب در مجلس، دولت ضریب را اعمال می‌کند. اعمال ضریب طبق قانون برنامه پنجم در چارچوب اعتبارات مصوب خواهد بود.

براساس ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه تعیین ضریب ریالی در چارچوب اعتبارات مصوب برعهده هیئت وزیران است. معوقات حقوق کارمندان برابر با ضریب ریالی جدیدی که اعلام خواهد شد محاسبه و مابه التفاوت آن به کارمندان پرداخت می‌شود.

/