اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان جذب گردشگر فصلی در اصفهان چقدر است؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,شرایط آب و هوایی

میزان بازدید از اصفهان به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و فصول سال، موضوعی است که آمار گردشگران این شهر را با تغییرات فصلی کم و زیاد کرده است.

به گزارش فارس، صنعت گردشگری در هر شهر می‌تواند مهم‌ترین منبع کسب درآمد باشد و از این رو مسئله جذب توریسم یکی از مسائل مهمی است که شاید کمتر به آن توجه شده است.

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی با دارا بودن منابع عظیم گردشگری و ابنیه تاریخی یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران در جذب توریسم بین‌المللی است، که مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در راستای فراهم آوردن جذب گردشگران به این شهر بر عهده مسئولین گردشگری، فرهنگی و تاریخی استان اصفهان است.

رئیس مجمع گردشگری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با مقایسه آمار گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف، متوجه کاهش تعداد گردشگران در برخی از فصول سال و افزایش تقاضا در فصول دیگر می‌شویم.

علی لوافان با بیان اینکه در عید نوروز شاهد استقبال زیاد گردشگران از اصفهان هستیم و در فصول دیگر با حجم کمتری از تقاضا روبرو هستیم، افزود: این موضوع ناشی از عدم تامین زیرساخت‌های رفاهی مناسب برای گردشگران در این فصول است.

علیرضا رئیسی عضو مجمع گردشگری استان اصفهان، 9 تیرماه سال جاری در نشستی با حضور فعالان حوزه گردشگری گفت: اصفهان از وجود آثار تاریخی بسیاری برخوردار است و در دنیا مانند آثار تاریخی اصفهان وجود ندارد و جذابیت‌های نوین گردشگری باید در راستای توسعه و تقویت صنعت توریسم در اصفهان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته جذابیت‌های نوین در حوزه گردشگری در اصفهان ایجاد نشده است، افزود: در صورتی که نگرش و سیستم در حوزه گردشگری تغییر کند و فرهنگ گردشگری مردم بالا برود، مشکلی در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه هتل‌سازی وجود ندارد.

عدم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان از جمله دلایل دیگری است که جذب توریسم را به این شهر کاهش داده است، این امر همت بلندی را از طرف مسئولانی می‌خواهد که تاکنون در این راستا کم کاری نموده‌اند.

حشمت‌الله انتخابی نماینده جمعیت دوست‌داران محیط زیست اصفهان هم در تیرماه امسال با بیان اینکه توجه به گردشگری به معنای این است که زیر‌ساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درسطح شهر فراهم شود، گفت: اما تاکنون اقدام خاصی در راستای تأمین زیر‌ساخت‌های گردشگری در اصفهان انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شایعه‌های نا‌درست در ارتباط با موضوع اسید‌پاشی سبب کاهش جذب گردشگران در اصفهان شد، تاکید کرد: زاینده‌رود مهم‌ترین مسئله گردشگری اصفهان است و احیاء و زنده شدن زاینده‌رود سبب توسعه گردشگری در اصفهان می‌شود.

رضا امینی رئیس شورای شهر اصفهان در دیماه سال گذشته تأکید کرد: برای جذب گردشگر در اصفهان باید موجی از احداث و راه‌اندازی هتل در این کلان‌شهر ایجاد شود.

وی افزود: گردشگری به عنوان یک صنعت پاک تلقی می‌شود و این صنعت پاک باید در اصفهان توسعه پیدا کند، برای جذب گردشگران در اصفهان باید موزه‌ای در خور و در شأن اصفهان راه‌اندازی شود. موزه شهر اصفهان باید به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی این شهر به تمام دنیا معرفی شود که متأسفانه در حال حاضر آثار و اماکن میراثی اصفهان در شرایط نا‌مناسب نگهداری می‌شوند.

امینی با بیان اینکه صنایع دستی و آثار تاریخی باید به صورت متوازن در اصفهان رشد پیدا کنند، تاکید کرد: اصفهان باید در این حوزه‌ها به جایگاه واقعی خود در سطح بین‌المللی دست پیدا کند.

زیباسازی شهر اصفهان توسط شهرداری این شهر موضوعی غیرقابل انکار است که در این میان شهرداری اصفهان همواره در ابعاد مختلف به خوبی توانسته بسترهای جذب گردشگر در اصفهان را فراهم کند و بتواند چشم توریسم‌های بین‌المللی را به نصف جهان خیره کند.

ندا واشیانی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه شاخصه‌های جدید برای توسعه گردشگری در اصفهان باید ایجاد شود، اظهار کرد: تمام مشکلات در بخش گردشگری به شهرداری اختصاص ندارد، اما شهرداری باید در راستای کاهش این مشکلات اقداماتی را انجام بدهد.

وی ادامه داد: شهرداری باید ورودی‌های شهر اصفهان را ساماندهی کند و بسیاری از اقداماتی که شهرداری باید در سطح شهر انجام بدهد، نقش عظیمی در رونق و توسعه گردشگری دارد.

واشیانی‌پور با تاکید بر اینکه شاخصه‌های تفریحی در سطح شهر برای توسعه گردشگری باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: شهرداری وظیفه تأمین شاخصه‌های فرهنگی در سطح شهر را دارد.

مردم اصفهان همواره از زمان‌های قدیم شهره‌ای خاص در میهمان‌نوازی و پذیرایی از میهمانان داشته و دارند، آنها مردمی خون گرم، باصفا و دوستدار واقعی میهمان‌ها و گردشگران هستند.

محمد زاهدی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور اصفهان نیز با اشاره به اینکه این موضوع باید مشخص شود که ما به چه میزان دوستدار گردشگر هستیم، تصریح کرد: مردم اصفهان مردمان مهمان‌نوازی هستند و ما باید مشخص کنیم که به چه میزان دوستدار گردشگر هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین باید مشخص شود که گردشگران در زمان حضور خود در اصفهان به چه میزان از سفر و گردشگری در اصفهان رضایت دارند؛ مردم هنوز منافع توسعه گردشگری را به درستی درک نکرده‌اند و این منافع بین آنها به خوبی توزیع نشده است، متأسفانه منافع گردشگری در سطح شهر به بخش‌های خاصی اختصاص پیدا کرده است.

 

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
جذب گردشگر با اجساد مردگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان شهریه طلاب چقدر است؟



 

 

 

طلاب

 

 

 

شهریه‌ی طلاب بر اساس تآهل و تجرد و میزان تحصیلات متفاوت است. شهریه در پائین‌ترین سطح یعنی طلبه‌ی مجرد در دوره‌ی مقدمات حدود پنجاه هزار تومان است و در بالاترین سطح یعنی طلبه‌ی معیل سطح سه حدود دویست و هشتاد هزار تومان است.

پرداخت شهریه پس از قبولی در امتحان جامع آغاز می‌شود. این امتحان پس از چند ماه از آغاز به تحصیل طلبه در حوزه‌ی علمیه برگزار می‌شود. البته برخی از مراجع پرداخت شهریه به طلبه را پس از گذراندن دوره‌ی مقدمات و قبولی در امتحان شفاهی لمعتین آغاز می‌کنند. از این رو میان شهریه‌ی طلاب مقدمات و سطح یک تفاوت زیادی موجود است.

مقدار دریافتی شهریه‌ی طلاب به شرح زیر است:

• مقدمات مجرد : پنجاه هزار تومان

• مقدمات معیل : نود و پنج هزار تومان

• سطح یک مجرد: هشتاد وپنج هزار تومان

• سطح یک معیل: صد و پنجاه و پنج تومان

• سطح دو مجرد : صد و ده هزارتومان

• سطح دو معیل : دویست و ده هزار تومان

• سطح سه مجرد : صد و پنجاه هزار تومان

• سطح سه معیل : دویست و هشتاد هزار تومان

از این مقدار حدود سی هزار تومان بابت حق بیمه کسر می‌گردد و نیز به طلاب معیل که مسکن اجاره‌ای دارند ماهیانه سی و پنج هزار تومان کمک اجاره از طرف آیت الله خامنه‌ای پرداخت می‌گردد. هم‌چنین از طرف مرکز خدمات حوزه‌ی علمیه ماهیانه چهل هزار تومان بن کارت به طلاب معیل اهدا می‌شود. در برخی مناسبت‌های مذهبی مبلغی به عنوان عیدی به شهریه اضافه می‌گردد..../تحلیل:fararu