اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان تعطیلات عید فطر در افغانستان


مردم افغانستان امروز (دوشنبه) با اعلام دادگاه عالی افغانستان تعطیلات ۳ روزه عید سعید فطر را آغاز کردند.

خبرگزاری تسنیم: مردم افغانستان امروز (دوشنبه) با اعلام دادگاه عالی افغانستان تعطیلات 3 روزه عید سعید فطر را آغاز کردند.

عید سعید فطر از سوی دادگاه عالی افغانستان پس از آن اعلام شد که عربستان سعودی روز دوشنبه را عید سعید فطر اعلام کرد.

بر اساس ماده 41 قانون کار دولت افغانستان عید سعید فطر در این کشور بمدت 3 روز تعطیل است.

کشورهای مصر، اردن، فلسطین، ترکیه، یمن، روسیه، کویت، قطر، امارات متحده عربی، عراق و بحرین نیز امروز را عید سعید فطر اعلام کردند.

با این حال در برخی از کشورهای عربی و اسلامی، روز سه شنبه عید سعید فطر اعلام شده است.


ویدیو مرتبط :
عید فطر 2023 || عید فطر 1402 || حلول عید سعید فطر || عید فطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان تعطیلات عید فطر در ترکمنستان


رئیس جمهور ترکمنستان طی فرمانی سه‏‌شنبه را عید فطر و به این مناسبت 3 روز تعطیل رسمی در سراسر این کشور آسیای مرکزی اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ترکمنستان طی فرمانی سه‏‌شنبه را عید فطر و به این مناسبت 3 روز تعطیل رسمی در سراسر این کشور آسیای مرکزی اعلام کرد.

در عشق‏‌آباد، «قربانقلی بردی‏‌ محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان طی فرمانی سه‏‌شنبه را عید سعید فطر و به این مناسبت 3 روز تعطیلی رسمی در سراسر این کشور آسیای مرکزی اعلام کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان با امضاء فرمان مذکور به مردم این کشور به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر صمیمانه تبریک گفته و از خداوند متعال قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک رمضان را خواستار شد.

بردی‏‌محمداف با اشاره به اینکه عید فطر جشن نیکی، انسان دوستی، اتحاد و نمادی از درخشش ارزش‌های معنوی و وحدت‌بخش است، تصریح کرد: عید سعید فطر یکی از مهم‌ترین اعیاد ملی و مذهبی مردم ترکمن است.

گفتنی است اسلام مذهب اکثر مردم ترکمنستان است و بیش از 90 درصد ترکمن‌ها مسلمان (اکثرا پیرو مکتب حنفی از مذهب اهل سنت) و حدود 10 درصد از جمیعت این کشور پیرو کلیسای ارتدوکس روسیه هستند.

از سوی دیگر مفتی اعظم ترکمنستان همچنین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صبح روز سه‏‌شنبه (هفت تیرماه) در کلیه مساجد سراسر این کشور آسیای مرکزی نماز جماعت عید سعید فطر اقامه خواهد شد.