اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان افزایش کرایه‌ تاکسی، اتوبوس و مترو


سخنگوی کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از پیشنهاد این کمیسیون برای افزایش 15 تا 17 درصدی کرایه تاکسی، اتوبوس و افزایش 10 درصدی بلیت مترو در سال 94 خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از پیشنهاد این کمیسیون برای افزایش 15 تا 17 درصدی کرایه تاکسی، اتوبوس و افزایش 10 درصدی بلیت مترو در سال 94 خبر داد.

ابوالفضل قناعتی در تشریح جلسه عصر روز گذشته اعضای کمیسیون حمل و نقل شورای شهر پایتخت که به منظور بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر افزایش قیمت بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی برگزار شد گفت: عصر روز گذشته اعضای کمیسیون حمل و نقل شورا پیشنهاد افزایش 15 تا حداکثر 17 درصدی قیمت تاکسی را به تصویب رساندند.

وی با بیان اینکه با توجه به تورم سال 94 و افزایش حقوق درنظر گرفته برای کارمندان و کارکنان، در نظر داشته‌ایم که حداقل قیمت‌ها را افزایش دهیم گفت: لایحه شهرداری مبنی بر افزایش قیمت، سه برابر قیمت پیشنهادی کمیسیون حمل و نقل بود که اعضای این کمیسیون برای رعایت حال مردم و همچنین در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی آنها پیشنهاد افزایش حداقلی قیمت‌ها را اعلام کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر در مورد پیشنهاد این کمیسیون برای افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها نیز گفت: برای اتوبوس‌های عمومی شهر تهران افزایش 15 درصدی و برای اتوبوس‌های خصوصی نیز افزایش 17 درصدی قیمت‌ها پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه همچنین پیشنهاد افزایش 10 درصدی بلیت مترو نیز از سوی اعضای کمیسیون حمل و نقل مطرح شد گفت: همچنین پیشنهاد شد که 15 تا 20 درصد به مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک نیز اضافه شود.

قناعتی در پایان تاکید کرد: این ارقام پیشنهادی تنها از سوی کمیسیون حمل و نقل بوده و باید برای تایید نهایی در صحن علنی شورای شهر به مذاکره گذاشته شود.


ویدیو مرتبط :
ماجرای افزایش کرایه تاکسی ها به دلیل افزایش قیمت بنزین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نرخ کرایه تاکسی

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از افزایش نرخ کرایه تاکسی،‌اتوبوس و مترو خبر داد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا  با بیان اینکه در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو بررسی شد، افزود: به صورت میانگین اعضای کمیسیون با افزایش حدود 12 درصد موافقت کردند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌ها بوده است گفت: با توجه به شرایط حاکم از جمله قطع مقطعی بیمه و تک نرخی شدن قیمت سوخت اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند که نرخ کرایه تاکسی 15 درصد افزایش یابد و نرخ کرایه مترو و اتوبوس متوسط 12 درصد افزایش یابد.

شاکری با بیان اینکه بر اساس تصمیم گیری اعضای کمیسیون مقرر شد که در مسیرهایی شاهد افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی باشیم که مبلغ کرایه مشخص و بدون اعداد خرد باشد، افزود: این افزایش نرخ تنها در کمیسیون حمل و نقل مصوب شده و باید در صحن علنی شورای شهر تهران به تصویب برسد.


  اخباراقتصادی  -  ایسنا