اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان ارز مسافرتی به کشورهای مختلف


نرخ فروش ارز مسافرتی به هریک از مسافران هوایی یک بار در سال و به میزان یک هزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی است.

 خبرآنلاین: نرخ فروش ارز مسافرتی به هریک از مسافران هوایی یک بار در سال و به میزان یک هزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی است.

نرخ فروش ارز مسافرتی به هر یک از کشور ها در حالی 1000 دلار است که این موضوع شامل کشور های سوریه، عراق، آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان ، امارات ، عربستان ، ترکیه، لبنان، تایلند، گرجستان، قبرس، تاجیکستان، ترکمنستان، مالدیو، اندونزی، مالزی، فیلیپین ،سنگاپور و چین نمی شود.


گفتنی است فروش ارز مسافرتی به مسافرین با سن قانونی کمتر از ٢سال امکانپذیر نبوده و برای سنین ٢ تا ١٢ سال به میزان 50 درصد در هریک از حالات فوق خواهدبود.

جدول میزان ارز مسافرتی به کشور های مختلف به شرح زیر است:

کشور

میزان ارز

تعداد

آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکیه، لبنان، تایلند، گرجستان، قبرس، تاجیکستان، ترکمنستان، مالدیو، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و چین

٤٠٠ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی

یک بار در سال

عراق (عتبات عالیات)1

٢٠٠ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی است

یک بار در سال

سوریه و عربستان (بابت عمره مفرده)2

٤٠٠ دلار یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی

یک بار در سال

سایر کشور ها

یکهزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی

یک بار در سال



1/فروش ارز مسافرتی به مقصد عراق (عتبات عالیات) صرفًا به زائرانی که از طریق کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت اعزام می‌شوند امکان پذیر خواهد بود.


2/مسافرانی که قبلا از ارز مسافرتی هوایی استفاده نموده‌اند، می توانند در 'دو نوبت' از ارز مسافرتی بابت سفر به سوریه، عراق و یا عربستان (بابت عمره مفرده) استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
توقف فروش ارز مسافرتی توسط بانک ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان سهمیه ارز مسافرتی اعلام شد


رئیس شورای همانگی مدیران عامل بانك های دولتی از افزایش سهمیه ارز مسافرتی به...

 ایرنا:رئیس شورای همانگی مدیران عامل بانك های دولتی از افزایش سهمیه ارز مسافرتی به 1500 دلار خبر داد و گفت: این رقم در گذشته یك هزار دلار بوده است.
  
'فرشاد حیدری' روز سه شنبه در نشستی خبری كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: در گذشته شاهد پنج نوع نرخ ارز در بازار بودیم كه این موضوع با تك نرخی شدن ساماندهی شده است.

به گفته وی، هر وارداتی كه از مبادی قانونی كشور انجام می شود با نرخ 1226 تومان خواهد بود و برای ارز غیر بازرگانی، دانشجویی و عتبات عالیات ارز از ناحیه بانك مركزی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم كه ارز مسافری باید تأمین شود، ضمن آن كه ارز مورد نیاز در این بخش را بانك مركزی می تواند تأمین كند.

حیدری حمایت از تولیدات داخل را از سیاست های پولی كشور اعلام كرد و گفت: واردات كشور باید برای كالاهای واسطه ای باشد، نه مصرفی.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تغییرات نرخ ارز مسافری ارائه شده در روزهای گذشته به مسافران تصریح كرد: بانك مركزی به بانك ها اختیار داد كه با دریافت كارمزد خدمات ارزی را به مردم ارائه كنند و بر همین اساس صرافی ها می توانند اسكناس را با یك درصد كارمزد و حواله را با 3 الی 5 درصد كارمزد ارائه دهند.

وی تاكید كرد: به همین دلیل نرخ ارز مسافرتی ارائه شده در این روزها بیشتر از 1226 تومان بوده است.

مدیر عامل بانك ملی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر دلیل فعالیت صرافی های آزاد با وجود سیاست ممنوعیت خرید و فروش ارز آزاد، گفت: صرافی ها عمدتاً باید كار حواله را انجام دهند، زیرا دیگر قرار نیست ارز به صورت فیزیكی جا به جا شود.

وی در خصوص تعهدات بانك ملی پس از جریان اختلاس تصریح كرد: بعد از انتشار كیفر خواست، اینجانب به عنوان مسئول بانك برای وصول مطالبات، اقامه دعوی خواهم كرد و اگر مقام قضایی سوالی را از بنده داشته باشد باید پاسخگو باشم.