اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میرکاظمی:پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی نژاد را توفیق می دانم



میرکاظمی:پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی نژاد را توفیق می دانم

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی‌نژاد که مغایر با اصول و ارزش‌هایی بود که به آن اعتقاد داشتم را توفیق می‌دانم.

 

 

میرکاظمی

 

 

خبرگزاری فارس: میرکاظمی:پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی نژاد را توفیق می دانم

 

مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره یادداشت اخیر رئیس جمهور که در وبلاگ‌‌شخصی وی مبنی بر اینکه علت جدایی دوستان سابق عدالت عنوان شده است گفت: براین باورم کسانی که از مجموعه دولت کنار رفتند به این نتیجه رسیدند که در دولت احمدی نژاد عدالت حکم نمی‌شود و مسیری که دولت پی‌گرفته به طور کلی با آرمان‌ها و ارزش‌های گفتمان اولیه متفاوت است.

 

وی با اشاره به اینکه خدمت کردن به مردم یک توفیق الهی است افزود: پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی‌نژاد که مغایر با اصول و ارزش‌هایی بود که به آن اعتقاد داشتم را توفیق می‌دانم و خوشحالم که از این قطار خارج شدم.

میرکاظمی درباره نقش یکی از نزدیکان دولت در پرونده فساد بیمه و اذعان روزنامه دولتی ایران به این موضوع اظهار داشت: از حضور وی در این پرونده اطلاع خاصی ندارم ولی قوه قضاییه باید در برخورد با متهمان پرونده‌های فساد مالی برخورد جدی نماید و بدون توجه به پست و مقام سیاسی این آفراد با آنها برخورد کند.

 

وی تصریح کرد: هر کسی در هر مقامی اگر متهم باشد باید از سوی قوه قضاییه محاکمه شود.

قابل ذکر است سید مسعود میرکاظمی در کابینه نهم وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد بود و در کابینه دهم به عنوان وزیر نفت منصوب و مدتی بعد از سوی رئیس‌جمهور عزل شد.../خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت احمدی‌نژاد را صالح نمی‌دانم / اضطراراً به احمدی‌نژاد رای دادم



 

 

احمد توکلی

 

 

 

احمد توکلی با اشاره به اینکه حوادث پس از انتخابات از دست رفتن سرمایه‌، کم شدن سیاستمداران کشور‌، برانگیخته‌شدن طمع بیگانگان و افزایش تنگنا‌ها را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: من در هفته قبل به صراحت اعلام کردم که دولت احمدی‌نژاد را صالح نمی‌دانم و معتقدم که رفتار او در منازعه موجب به وجود آمدن مشکلات پس از انتخابات شد.

 

آفتاب: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موسوی سکوت ‌می‌کرد هر حرف و نطقش بر دولت تاثیرگذار بود و لطمات احمدی‌نژاد به کشور کمتر ‌می‌شد. اگر این قانون‌پذیری رخ ‌می‌داد؛ فشارهای بین‌المللی نیز کمتر ‌می‌شد. ما یک فرصت بزرگ را از دست دادیم و آنچه که نباید، اتفاق افتاد.

احمد توکلی در نشست"مجلس مشارکت حداکثری و انتخابات کارآمد" که در دانشگاه علامه برگزار ‌شد، درباره حوادث انتخابات سال 88 گفت‌: این حوادث هرچه بازبینی منصفانه و واقع‌بینانه شود در آینده شاهد اشکالات کمتری خواهیم بود.

وی افزود: در سال 88 وقایعی پیش و پس از رای‌گیری رخ داد که تفاوت فاحشی با یکدیگر داشت. دراین انتخابات جلوه بسیار گسترده و مطلوب آزادی عقیده همراه با رشد سیاسی ظاهر شد و طرفین جدی‌، مصر و عاقلانه رفتار ‌می‌کردند که انعکاس این نحوه برخورد و سلوک در دنیا برای ما پیامدهایی چون افزایش ضریب امنیت ملی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه حوادث پس از انتخابات از دست رفتن سرمایه‌، کم شدن سیاستمداران کشور‌، برانگیخته‌شدن طمع بیگانگان و افزایش تنگنا‌ها را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: من در هفته قبل به صراحت اعلام کردم که دولت احمدی‌نژاد را صالح نمی‌دانم و معتقدم که رفتار او در منازعه موجب به وجود آمدن مشکلات پس از انتخابات شد.

این نماینده گفت: موسوی كه بهترین و قوی‌ترین انتقاد را به احمدی‌‌نژاد درباره عمل نکردن وی به قانون داشت، خودش نیز با این ادعا آزمایش شد و پس از اعلام نتایج؛ نتیجه آن را قبول نداشت و پس از بررسی‌های مجدد و اعلام رای نهایی مجددا اعتراض کرد. در حالی که کسانی که صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را تایید کردند و بر همین مراحل انتخابات نظارت داشتند به مراحل بررسی مجدد نیز نظارت کردند اما این اشتباه موسوی موجب شد مشکلاتی پیش بیاید که یادآوری‌اش خوشایند نیست.

وی با اشاره به اینکه در زمان نخست‌وزیری موسوی؛ وزیر وی بودم و با اختلاف استعفا دادم، و در سال‌های گذشته نیز هم عقیده نبوده‌ام، گفت: من با احمدی‌نژاد نیز از زمان شهرداری وی تاکنون ارتباط داشتم و باید عنوان کنم که هر دو فرد امور مشترکی را دارند‌.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات اضطراراً به احمدی‌نژاد رای دادم. در آن زمان معتقد بودم که ترکیب پایگاه اجتماعی موسوی ‌می‌تواند تحریک علیه رهبری را هدایت کند اما احمدی‌نژاد دارای پایگاه اجتماعی است که اگر بخواهد هم نمی‌تواند تحریک علیه رهبری را ایجاد کند و احمدی‌نژاد در فروردین 90 خواست و این اتفاق نیفتاد‌.

وی افزود: حوادث پس از انتخابات شرایطی را در کشور رقم زد که وضعیت نابسامان امروز از ثمرات آن است. آنچه ما را هلاک ‌می‌کند یا به صلاح ‌می‌رساند؛‌ این است که ادعایمان با اعمالمان سازگار نباشد. اگر موسوی سکوت ‌می‌کرد رییس حزبی بود که 13 میلیون عضو داشت و اوج کمال عقلی را نشان ‌می‌داد باید به قانون احترام گذاشت ولو اینکه نتیجه‌اش تلخ باشد و این اصول ابتدایی دموکراسی و دینداری است.

توکلی خاطرنشان کرد: در فضایی که قانون محترم شمرده ‌می‌شود؛ جلوی بسیاری از بی‌قانونی‌ها را ‌می‌توان گرفت پس موسوی در بسیاری از این بی‌قانونی‌ها سهیم است.

وی با اشاره به اینکه تفکر اقلیت مجلس را محترم ‌می‌شمارم، گفت:‌ به تابش گفتم شما به اقلیت بی‌خاصیت تبدیل شده‌اید و کم سخن ‌می‌گویید و اگر مواضع خود را مشخص کنید ‌می‌توانید حرف بزنید‌.

وی تصریح کرد: اگر موسوی سکوت ‌می‌کرد هر حرف و نطقش بر دولت تاثیرگذار بود و لطمات احمدی‌نژاد به کشور کمتر ‌می‌شد. اگر این قانون‌پذیری رخ ‌می‌داد؛ فشارهای بین‌المللی نیز کمتر ‌می‌شد. ما یک فرصت بزرگ را از دست دادیم و آنچه که نباید، اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، وی در پایان تاکید کرد: هر فرد با داعیه خود سنجیده ‌می‌شود و هرکسی بر حسب علم و ادعای خود مواخذه ‌می‌شود. خدا کند در روز حساب پاسخ خوبی داشته باشیم..../آفتاب