اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میرحسین: اتهام براندازی، ناشی از بی تقواییست / پاسخ خانواده کروبی به سیدرضا اکرمی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی - میرحسین: اتهام براندازی، ناشی از بی تقواییست / پاسخ خانواده کروبی به سیدرضا اکرمی

نخست‌وزیر هشت سال دفاع مقدس که در حصر خانگی به سر می برد، در آخرین اظهارنظر خود، اتهام‌زنی‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی از قبیل تهمت براندازی و … را ناشی از بی‌تقوایی و ضعف بهتان‌زنندگان دانسته و گفته است: اینجانب و رهنورد از ابتدای حصر بارها از طریق زندانبانان، به مسوولان امر برای حضور در دادگاهی علنی و صالح اعلام آمادگی کرده‌ایم. .

به گزارش انصاف نیوز به نقل از منبع خبری نزدیک به مهندس میرحسین موسوی، وی درباره ی اتهام براندازی که برخی درباره ی او مطرح می کنند، گفته است: برانداز کسانی هستند که از جیب مستضعفان و پابرهنگان و فقرا فسادهای عظیم را در کشور ایجاد کرده‌اند. بنده آماده‌ام تا ضمن پاسخ‌گویی به اتهامات، حقایق مربوط به سرچشمه‌های فساد را بیان کنم.

میرحسین تاکید کرده که ادعای اخیر تفهیم اتهام، کذب و بی‌معنی است و ما تا کنون چند بار خواستار حضور یک مقام قضایی برای تعیین وضعیت حقوقی و همچنین رسیدگی به ورود غیر قانونی و حضور چندماهه ی بدون مجوز درون منزل شده‌ایم که به‌رغم قول‌های داده شده اما هیچ‌گاه اقدامی صورت نگرفت.

وی رویکرد و ادبیاتی شبیه آنچه یک نفر عده‌ای را بزغاله و گوساله خوانده بود، زیر سوال برد.

از سوی دیگر، خانواده حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در واکنش به ادعاهای برخی رسانه های منتسب به اصولگرایان، با صدور بیانیه ای به تکذیب وجود هرگونه حکم یا دستور قضایی برای حصر پرداخت و ادعای تفهیم اتهام از سوی شورای عالی امنیت ملی را رد کرد: تا به امروز برابر با ۶ دی ماه ۱۳۹۳ احدی از مقامات کشور اعم از رسمی و یا غیر رسمی، تصمیم شورای عالی امنیت در مورد حصر و حبس (البته اگر اساسا تصمیمی در این باب وجود داشته باشد) را به آقای کروبی و یا خانواده اعلام نکرده است.

به گزارش سایت نزدیک به خانواده ی کروبی، در این بیانیه با تاکید بر اینکه ادعاهای غیرواقعی تاثیری ندارد، به اظهارات کدخدایی که حصر آقای کروبی در خانه ی امن اطلاعات را اقدام تامینی برای حفظ جان وی دانسته، انتقاد شده و آمده است: زیبنده نیست که حکومت را آنقدر ضعیف بدانید که برای فرار از مسوولیت اش مدعی حفظ جان محصورین از شر اوباش باشید.

خانواده کروبی همچنین از اظهارات حجت الاسلام رسدرضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به شدت انتقاد کرده و با اشاره به تاثیر رای دهندگان در به قدرت رسیدن دولتیان کنونی، نوشته اند: از هماهنگی ایشان با مواضع و سخنان جناب رئیس جمهور در ایام انتخابات و رویکرد شان به حوادث ۸۸ در شگفت ایم ... اگر نمی خواهند قدرشناس پاستور بخشان باشند، حداقل نمک بر زخم آنان نپاشند.

امکان انتشار متن کامل بیانیه ی خانواده ی کروبی به دلیل ادعاها و ادبیات آن وجود ندارد.

اخبار سیاسی - انصاف نیوز


ویدیو مرتبط :
سناریوی جایگزین قتل میرحسین موسوی و کروبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ اژه ای به درخواست موسوی و کروبی



 

 

 

پاسخ اژه ای به درخواست موسوی و کروبی

 

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده اتهامات دادستان سابق تهران، حضور سارا شورد در دادگاه سه تبعه آمریکایی، وضعیت دو تبعه آلمانی، جزئیات پرونده سادات و درخواست موسوی و کروبی برای برگزاری راهپیمایی توضیح داد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه سفر استانی رئیس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اخیراً پدر مرحوم روح‌الامینی در مورد برپایی دادگاه متهم اصلی حادثه کهریزک خبر داده گفت: ابتدا باید واژه متهم اصلی را تعریف کنیم که در تعریف حقوقی مباشر، شریک، مسبب و معاون جرم تعریف شده ولی واژه متهم اصلی تعریف نشده است. اگر منظور ایشان از اصلی دادستان سابق تهران است باید بگویم پرونده وی هم اکنون در دادسرای ویژه کارکنان دولت در حال رسیدگی است اما هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد عدم حضور سارا شورد در دادگاه سه تبعه آمریکایی گفت: تصمیم درباره ضبط وثیقه و یا تبرئه وی به عهده دادگاه است. اگر وکلا درخواست خاصی نکنند نباید مدت زمان رسیدگی به پرونده طولانی شود.

وی در مورد وضعیت دو تبعه آلمانی گفت: هنوز پرونده آنها به دادگاه نرفته است.

دادستان کل کشور در مورد وضعیت آمار جرم در دادسراهای استان هرمزگان گفت: با توجه به وجود بیش از یک هزار کیلومتر مرز آبی و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین تردد اتباع بیگانه در این استان طبیعی است که ورود کالاهای قاچاق به ایران با وجود تمامی تمهیدات رخ دهد.

محسنی اژه‌ای اختلافات ملکی، تصرف زمین، قاچاق کالا، نزاع‌های محلی را از عمده پرونده‌های موجود در دادسرای استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: هرچند ناامنی‌ها و شرارت‌های خاص نسبت به گذشته کمتر شده ولی در کل آمار جرایم در استان هرمزگان کم نشده است.

جدیدترین جزئیات پرونده سادات

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برخی از متهمان پرونده سادات در زندان مدعی شده‌اند که وام ریاست جمهوری را دریافت نکرده و عده‌ای از این پول سوء استفاده می‌کنند، گفت: در پرونده سادات چندین اشکال وجود داشت. اول اینکه خود مردم وقتی دیدند که فردی نه ثروت و نه اعتباری دارد پول را از مردم دریافت کرده و درصد بالایی را به آنها پرداخت می‌کنند ولی باز هم طمع کرده و برای دریافت پول بیشتر به سراغ این افراد رفتند. دوم اینکه پس از دستگیری متهمان اعلام شد که هر کس از پرونده سادات شکایت دارد می‌تواند مراجعه کند در حالی که عده‌ای چندین برابر بهره پول خود را از متهمان دریافت کرده بودند و در کنار عده‌ای که سودی دریافت نکرده بودند در ردیف شاکیان قرار گرفتند و همین امر حجم پرونده را افزایش داد.

محسنی اژه‌ای افزود: قرار بود دولت وامی را به مالباختگان اختصاص دهد تا جبران خسارت شود ولی تمام این بودجه و وام اختصاص نیافت. شاید منظور شما از متهمانی که چنین ادعایی کرده‌اند این باشد که این متهمان نسبت به سایرین شاکیان بیشتری دارند.

پرونده "هوو" همچنان مفتوح است

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پرونده "هوو" گفت: در این پرونده وزارت صنایع موظف شده تا مشکلات این خودروی سنگین را رفع کند و تعزیرات حکومتی هم در این مورد خوب وارد شد و تعدادی از کامیون‌ها را توقیف و خسارت را به خسارت دیدگان پرداخت کرد و بعد از آن وضعیت کمی بهتر شد ولی نمی‌توان گفت که نقصی باقی نمانده است. در هر حال پرونده همچنان مفتوح است و خسارت دیدگان می‌توانند شکایت کنند.

پاسخ به درخواست موسوی و کروبی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر پیرامون نامه اخیر موسوی و کروبی به وزیر کشور برای برپایی راهپیمایی روز 25 بهمن ماه به منظور دفاع از حقانیت مردم تونس و مصر گفت: اگر واقعاً شخصی انگیزه حمایت از مردم غیور و به پاخاسته مصر و تونس را داشته باشد همراه با حکومت و ملت در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت می‌کند در حالی که تعیین یک روز دیگر بدان معنی است که این آقایان خود را از صف مردم جدا کرده و ایجاد تفرقه می‌کنند.

وی افزود: این یک اقدام سیاسی است ولی مردم ایران هوشیار هستند و اگر هم ضرورت باشد پاسخ می‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده فردی که به عنوان فرزند سردار احمدی‌مقدم فرمانده ناجا از فوتبالیست‌ها کلاهبرداری کرده است، گفت: از جزئیات این پرونده مطلع نیستم ولی مردم باید حواسشان جمع باشد. به دادستان هم سفارش کردم این پرونده را سریعتر به نتیجه برساند. رسانه‌ها هم بیایند و بعد از اتمام این پرونده‌ها بر روی شگردها و نحوه کلاهبرداری‌ها اطلاع رسانی کنند تا موضوع برای مردم باز شود.

حکم اعدام سکینه محمدی به قوت خود باقی است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا حکم اعدام سکینه محمدی ملغی شده گفت: این حکم به قوت خود باقی است...../تحلیل:عصرایران