اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میانگین تورم بخشی هفت خودرو اعلام شد




میانگین تورم بخشی هفت خودرو اعلام شد

رئیس شورای رقابت از اعلام متوسط هزینه‌های تولید خودروهای تیانا، پیکاپ دو کابین، مگان اتوماتیک 2000، مگان 1600، پاژن وانت دو کابین، مزدا 3 جدید (تیپ۴) و مزدا 3(1600) بر اساس ارز مبادله‌ای و ارز آزاد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از خانه ملت جمشید پژویان از اعلام متوسط هزینه‌های تولید خودروهای تیانا، پیکاپ دو کابین، مگان اتوماتیک 2000، مگان 1600، پاژن وانت دو کابین، مزدا 3 جدید (تیپ4) و مزدا 3(1600) بر اساس ارز مبادله‌ای و ارز آزاد خبر داد و تصریح کرد: به جز یکی دو مورد از خودروها که آنالیز قیمتی آنها از سوی خودروسازان به بانک مرکزی ارسال نشده متوسط هزینه‌های تولید باقی خودروها اعلام شده است.

اعلام تورم خودروها,اعلام میانگین تورم خودروها,اعلام هزینه های تولید خودروها                 
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه تورم بخشی این خودروها طی دو هفته گذشته به خودروسازان ابلاغ شد، افزود: اطلاعات خودروهای باقی مانده برای تعیین تورم بخشی باید از سوی خودروسازان به بانک مرکزی داده شود که ما هم این موضوع را دنبال می‌کنیم.


پژویان همچنین ادامه داد: خودروهایی که تورم بخشی آنها اعلام نشده سهم زیادی در بازار ندارند اما قطعا این موضوع را پی‌گیری می‌کنیم تا تورم بخشی خودروهای باقی مانده نیز اعلام شود.
وی درباره زمان اعلام تورم بخشی این خودروها نیز گفت: این زمان بستگی به خودروسازان دارد که چه زمانی آنالیز قیمتی خود را به بانک مرکزی اعلام کنند.


رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سؤال که اخیرا بحث‌هایی مبنی بر در خواست تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو مطرح می‌شود؛ آیا شورای رقابت چنین درخواستی دریافت کرده است؟ خاطرنشان کرد: هیچ درخواستی تاکنون برای بررسی دستورالعمل قیمت‌گذاری نرسیده و اگر درخواستی در این خصوص دریافت کنیم قطعا در شورای رقابت آن را بررسی می‌کنیم./باشگاه خبرنگاران

 

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میانگین تورم بخشی 7 خودرو اعلام شد


رئیس شورای رقابت از اعلام متوسط هزینه های تولید خودروهای تیانا، پیکاپ دو کابین، مگان اتوماتیک ۲۰۰۰، مگان ۱۶۰۰، پاژن وانت دو کابین، مزدا ۳ جدید (تیپ۴) و مزدا ۳(۱۶۰۰) بر اساس ارز مبادله ای و ارز آزاد خبر داد.

خبرگزاری خانه ملت: رئیس شورای رقابت از اعلام متوسط هزینه های تولید خودروهای تیانا، پیکاپ دو کابین، مگان اتوماتیک ۲۰۰۰، مگان ۱۶۰۰، پاژن وانت دو کابین، مزدا ۳ جدید (تیپ۴) و مزدا ۳(۱۶۰۰) بر اساس ارز مبادله ای و ارز آزاد خبر داد.

جمشید پژویان از اعلام متوسط هزینه های تولید خودروهای تیانا، پیکاپ دو کابین، مگان اتوماتیک 2000، مگان 1600، پاژن وانت دو کابین، مزدا 3 جدید(تیپ4) و مزدا 3(1600) بر اساس ارز مبادله ای و ارز آزاد خبر داد و تصریح کرد: به جز یکی دو مورد از خودروها که آنالیز قیمتی آنها از سوی خودروسازان به بانک مرکزی ارسال نشده  متوسط هزینه های تولید باقی خودروها اعلام شده است.

رئیس شورای رقابت  با اشاره به اینکه تورم بخشی این خودروها طی  دو هفته گذشته به خودروسازان ابلاغ شد، افزود: اطلاعات خودروهای باقی مانده برای تعیین تورم بخشی باید از سوی خودروسازان به بانک مرکزی داده شود که ما هم این موضوع را دنبال می کنیم.

پژویان همچنین ادامه داد: خودروهایی که  تورم بخشی آنها اعلام نشده سهم زیادی در بازار ندارند اما قطعا این موضوع را پی گیری می کنیم تا تورم بخشی خودروهای باقی مانده نیز اعلام شود.
وی درباره زمان اعلام تورم بخشی این خودروها نیز گفت: این زمان بستگی به خودروسازان دارد که چه زمانی آنالیز قیمتی خود را به بانک مرکزی اعلام کنند.

رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سوال که اخیرا بحث هایی مبنی بر در خواست تغییر دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مطرح می شود؛ آیا شورای رقابت چنین درخواستی دریافت کرده است؟ خاطر نشان کرد: هیچ درخواستی تاکنون برای بررسی دستورالعمل قیمت گذاری نرسیده و اگر درخواستی در این خصوص دریافت کنیم قطعا در شورای رقابت آن را بررسی می کنیم.

جدول متوسط تغییرات هزینه های تولید  

ردیف

نوع خودرو

میانگین درصد تغییر سال ۹۱ به سال ۹۰ بر اساس نرخ ارز مبادله ای

میانگین درصد تغییر سال ۹۱ به سال ۹۰ براساس نرخ ارز آزاد

۱

تیاناHIGH

۷۱/۹

۹۷/۸

۲

پیکاپ دو کابین

۷۲/۲

۹۸/۴

۳

مگان اتوماتیک ۲۰۰۰

۷۳/۵

۱۰۰/۴

۴

مگان E۲۱۶۰۰

۷۳/۳

۱۰۰/۰۱

۵

پاژن وانت دو کابین ۳۰۰۰

۶۴/۸

۸۶/۴

۶

مزدا ۳ جدید- تیپ ۴

۶۶/۴

۸۸/۸

۷

مزدا ۳-۱۶۰۰

۶۴/۵

۸۵/۷