اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مگر مریض هستیم پاسپورت لاوره را بدهیم؟!


مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: برای حل مشکل قلعه‌نویی و فردوسی‌پور پیش قدم خواهم شد.

تسنیم: مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: برای حل مشکل قلعه‌نویی و فردوسی‌پور پیش قدم خواهم شد.

علی فتح‌الله‌زاده درباره وضعیت استقلال، انتقاداتی که به جذب بازیکنان جدید این تیم می‌شود و ...صحبت کرد.

 تا امروز بازیکنانی که مدنظر امیر قلعه‌نویی بودند را جذب کرده‌اید؟

گزینه‌های اصلی قلعه‌نویی هافبک هجومی و دفاع راست بود که هافبک هجومی برزیلی تا چند روز دیگر به ایران می‌آید. با مدافع راست خارجی مدنظرمان نیز در حال مذاکره هستیم. سایر گزینه‌های دیگر جذب شده‌اند. با توجه به تجربه‌ای که پیش از این داشته‌ایم فعلا نام این بازیکنان و تیم‌هایی که در آن بازی می‌کنند را اعلام نمی‌کنیم چون ایجاد مشکل می‌کند.

* به نظر می‌رسد نمی‌خواهید خیلی در نیم فصل دوم شلوغ کنید؟

تیمی که 7،8 بازیکن بازیکن ملی ‌پوش دارد چرا باید تغییراتی در آن ایجاد شود؟

برخی از هواداران استقلال نسبت به جذب مهرداد اولادی و کبه واکنش منفی داشتند.

در جذب بازیکنان دخالت نمی‌کنم ولی نظارت خواهم کرد. من حامی سرمربی تیمم هستم و وقتی او بازیکنی چون مهرداد اولادی را می‌گیرد، حمایتش می‌کنم چون می‌دانم برای چنین بازیکنی برنامه دارد.

در مورد کبه هم باید بگویم ما 2 فوروارد خوب چون محمد قاضی و آرش برهانی داریم. می‌خواستیم فوروارد سومی جذب کنیم و چه بازیکنی بهتر از کبه؟ متاسفانه بعضی از دوستان تیتر می‌زنند و هزینه جذب این بازیکن را اعلام می‌کنند در صورتی که این موضوع برای یک فصل کامل است نه نیم‌فصل. مطمئن باشید استقلال به نسبت به نیم فصل اول قوی‌تر خواهد شد.

چرا مشکلات مالی استقلال همچنان خبرساز است؟

این مسئله ایپدمی شده است. شما به من بگویید کدام تیم‌ مشکل مالی ندارد؟ همه تیم‌ها مشکل دارند. آیا چند روز پیش عنوان نشد که نیلسون دروازه‌بان پرسپولیس تنها 10 درصد قراردادش را دریافت کرده‌ است؟ ما که بیشتر از 10 درصد به بازیکنان خود پول داده‌ایم. اگر می‌بینید از مشکلات مالی صحبت می‌کنیم به خاطر صداقت‌مان است و می‌گوییم باید حق و حقوق‌ بازیکنان را بدهیم. تنها ضعف ما در مسائل مالی پول کادر فنی است که هنوز پرداخت نکرده‌ایم. پول کادر فنی هم به زودی و در چند روز آینده پول آنها پرداخت خواهد شد.

پس چرا امیر قلعه‌نویی در مصاحبه‌‌ای گفته بود پول خرید «چی‌توز موتوری» را هم نداریم چه برسد به جذب بازیکن؟

قلعه‌نویی به دلیل اینکه مقداری پول قرض کرده بودیم و آن را پرداخت نکرده‌ایم آن حرف‌ را زده است. بازیکنانی را که می‌خواستیم جذب کرده‌ایم. شما بگویید کدام بازیکن را بگیریم؟ اگر قرار باشد همه بازیکنان را جذب کنیم چرا دیگر مسابقات را انجام می‌دهیم؟ نسبت به تیم‌های لیگ برتری قوی‌ترین تیم را داریم. این موضوعی است که در نظرسنجی‌ها و برنامه نود هم تایید شده است. ما یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی هستیم.

احمد شهریاری عضو هیئت مدیره استقلال اعلام کرده در نیم‌فصل اول 9 میلیارد تومان به مجموعه استقلال ترزیق شده است...

بله، درست است. ما 9 میلیارد تومان درآمدزایی و آن را به تیم ترزیق کردیم. حتی با این پول بدهی‌های فصل گذشته را نیز پرداخت کردیم.



 وضعیت آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری و گوران لاوره به کجا رسید؟

لاوره با ما تسویه حساب خواهد کرد و آندو را نیز با وجود مشکلات و زحمت‌هایی که به او داده‌ایم حفظ و چند روز آینده پولش را پرداخت می‌کنیم. پژمان منتظری هم در استقلال می‌ماند.

منتظری از یک تیم چینی پیشنهاد خوبی دریافت کرده و شاید با توجه قراردادی که ابتدای فصل با استقلال بسته خواهان جدایی باشد؟

منتظری از تیم‌های چینی، ژاپنی، مراکشی و برزیلی هم پیشنهاد داشته باشد می‌داند که پیشنهاد فتح‌الله‌زاده بهتر از همه است!

لاوره گفته مسئولان استقلال پاسپورتش را به او تحویل نمی‌دهند و با این شرایط تسویه حساب نخواهد کرد. حتی گفته می‌شود او برای همین منظور به سفارت صربستان رفته است.

حتما از او خوش‌مان نمی‌آید که پاسپورتش را نمی‌دهیم! وقتی لاوره با استقلال قرارداد دارد چرا باید پاسپورتش را به او تحویل دهیم؟ همه جای دنیا بازیکنی که با تیمی قرارداد دارد پاسپورتش در اختیار باشگاه مورد نظرش قرار می‌دهد. این بازیکن هر وقت با استقلال تسویه حساب کرد، می‌تواند پاسپورتش را بگیرد. حتما منظور لاوره این است که پاسپورتش را بدهیم و سپس برود خانه و به ما بگوید پولم را بدهید. مگر ما مریض هستیم که پاسپورتش را بدهیم؟ او اگر بازیکن استقلال است باید برود در تمرینات شرکت کند ولی اگر قرار است جدا شود باید به باشگاه بیاید و تسویه حساب کند.

برای بازی ستارگان میلان و پیشکسوتان پرسپولیس دعوت شده‌اید؟

هنوز دعوت‌نامه‌ای به دست من نرسیده است.

اگر دعوت کنند برای تماشای این بازی به ورزشگاه می‌روید؟

باید ببینم شرایط به چه صورت است.

 برنامه‌ای برای برگزاری بازی خداحافظی برای فرهاد مجیدی در این فصل دارید؟

ابتدا باید مجیدی را پیدا کنیم و ببینیم او کجاست(می‌خندد). اگر فرهاد را پیدا کردیم در این زمینه با او صحبت خواهیم کرد.



درباره پیروزی 4 بر یک ایران مقابل لبنان و بمب گذاری که در شهر بیروت افتاد صحبتی دارید؟

این ضایعه دردناک را به مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم و برای خانواده‌های شهدا آرزوی مغفرت دارم. تیم ملی با وجود غمی که در دلش داشت بازی کرد و با غیرت موفق به شکست تیم لبنان شد.

عادل فردوسی‌پور در برنامه نود این هفته اعلام کرد امیر قلعه‌نویی و دوستانش اتهام دلالی را به او زده‌اند. قلعه‌نویی این حرف را زده است؟

نه اینطور نیست. اول باید بگویم در برنامه نود آکادمی استقلال را نشان دادند و گفتند تنها امیر حسین صادقی از این آکادمی به فوتبال معرفی شده است. در صورتی که بازیکنانی چون آندو، مجتبی جباری، خسرو حیدری، پیروز قربانی، وحید طالب لو و ... به فوتبال معرفی شده‌اند. دوست دارم فردوسی‌پور که اسمش «عادل» است با عدالت برخورد کند. اگر با اصغر حاجیلو که کنار رفته است مصاحبه می‌کنند عیبی ندارد ولی ای کاش در پرسپولیس هم همین‌کار را می‌کرد و با افرادی که در آکادمی آنها کنار گذاشته شده صحبت می‌کرد. در مور قلعه‌نویی هم باید بگویم او آدمی نیست که بخواهد زیر حرفش بزند.

برای حل مشکل آنها پیش‌قدم می‌شوید؟

این اتفاقات درست نیست و حتما برای حل مشکل فردوسی‌پور و قلعه‌نویی پیش‌قدم می‌شوم. عادل در برنامه‌اش زحمت می‌کشد و قلعه‌نویی هم در زمین فوتبال. با این وجود باز هم تاکید می‌کنم قلعه‌نویی آدمی نیست که زیر حرفش بزند و اگر این صحبت را کرده بود آن را می‌گفت.

مدیرعامل مس کرمان صحبت از جذب آرش برهانی کرده و تیم ذوب‌آهن اصفهان هم برای جذب محمد قاضی به باشگاه استقلال نامه زده است. می‌خواهید چه تصمیمی بگیرید؟

از مدیرعامل مس کرمان تشکر می‌کنم که برای جذب برهانی نامه زده است. البته برای جذب محمد قاضی از تیم‌های سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن نامه دریافت کرده‌ایم. باید این موضوع را با سرمربی تیم مطرح کنم و نظر او مهم است.

در چند روز گذشته شایعه شده بود افرادی برای بازگشت مجتبی جباری به استقلال با شما صحبت کردند و واسطه شده‌اند که جباری فصل آینده دوباره به استقلال بازگردد...

تاکنون هیچ‌کس درباره بازگشت جباری با من صحبت نکرده است. این شایعاتی است که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده و من هم نخواستم به آن دامن بزنم. جباری در حال حاضر در قطر بازی می‌کند و تا سال آینده مشخص نیست چه کسی زنده است و چه کسی مُرده! زمانش فرا برسد درباره این موضوع صحبت می‌‌کنیم.


ویدیو مرتبط :
به سلامتی سه کس :مریض٬بانی مریض٬آمبولانس دربست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه به گلها آب بدهیم؟




 

برای نگهداری از گلها باید به چند نکته توجه داشت؟



چگونه به گلها آب بدهیم

 

 

۱- انگشت خود را به اندازه ۵/۲ سانتیمتر به داخل خاک گلدان فرو برید اگر احساس کردید نمناک است آب دادن آن را متوقف کنید زیرا آب زیاد برای گیاه مضر است.

 

 

۲- آبی که تخم‌مرغها را در آن پخته‌اید دور نریزید زیرا این آب سرشار از املاح معدنی است و برای گیاهان بسیار مفید است.

 

 

۳- و یا آنکه پوست تخم‌مرغها را درون ظرفی زیخته و آن را پر از آب کنید و در آن را گذاشته بگذارید یک شبانه روز بماندسپس گلها را با آن آب دهید پوست تخم‌مرغها را به مدت زیاد نگه ‌ندارید زیرا فاسد می‌شوند.

 

 

۴- اگر آکواریوم دارید آب کثیف شده آن را دور نریزید زیرا برای گیاهان بسیار مفید است.

 

 

۵- نوشیدنی گاز داری مانند سودا را که گاز آن پریده است دور نریزید زیرا دارای مواد شیمایی مفید برای گیاهان است.

 

 

۶- گلهای پیاز دار باید همیشه از ته گلدان آب داد به این معنی که زیر گلدانی و یا یک بشقاب کوچک را پر از آب کرده و گلدان را روی آن بگذارید آب را از پایین به خود خواهد گرفت.

 

 

۷- اگر اتاقی پر از گل و گیاه دارید یک دستگاه مخصوص تولید بخار را در اتاق بگذارید این وسیله مناسبی برای افزایش رطوبت هوا در زمستان است.