اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مگر بازدیدکنندگان به تماشای بدن‌های نیمه‌عریان رفته بودند؟! +تصاویر



اخیار اجتماعی - سانسور غیرقابل‌توجیه در یک نمایشگاه و توهین به شعور مخاطبان
مگر بازدیدکنندگان به تماشای بدن‌های نیمه‌عریان رفته بودند؟! +تصاویر

روز گذشته تصاویری از نمایشگاه فرش در یکی از خبرگزاری های داخلی منتشر شد که تعجب همه بازدیدکنندگان را بر انگیخت.

نمایشگاه در معنای عامه به جایی اطلاق می شود که در آن هنر و دستاوردهای انسانی و بشری به نمایش گذاشته میشود.


به گزارش تدبیر و امید ، این تصاویر متعلق به جشنواره فرش دستباف، تابلو فرش و دستبافته های روستایی و عشایری بود که  در برج میلاد تهران برگزار شد.

اخبار ,اخبار اجتماعی,نمایشگاه فرش برج میلاد

 
با مشاهده این عکسها ذهن هر بیننده ای به این سمت و سو می رفت که تغییرات صورت گرفته در این تصاویر که امروزه در ادبیات جدید به آن "سانسور" گفته میشود از هنر عکاس، رسانه منتشر کننده این عکسها، و یا از سلیقه شخصی یکی از دست اندر کاران انتشار این گزارش نشات می گیرد ؛ اما با کمی دقت ، بُعدی از یک هنر دیگر در آن نمایان شد و آن هنری بود که دست اندر کاران نمایشگاه آن را بکار برده بودند.

اخبار ,اخبار اجتماعی,نمایشگاه فرش برج میلاد

 
با توجه به اینکه عکسهای تابلو فرشها بیش از آن که به تصاویر واقعی شباهت داشته باشد عمدتا خمیر مایه مینیاتوری داشته و بیشتر جلوه گر هنر نقاشی و فرش بافی بود این سانسور و پوشش دادن بر تصاویر، ذهن انسان را به دوره ای از تاریخ در اروپا می برد که از آن به دوره ظلمات و تاریک "قرون وسطی" نام برده می شود.

قرون وسطی دوره ای است که درآن هنر و تمام زیبایی که انسان به آن علاقه مند بود.

 تحت سیطره کلیسا و کشیش های کوته فکر آن دوران بود. آنها در اقدامی که نشات گرفته از سیطره و سلطه بی چون و چرای کلیسا بر شان و منزلت انسانی بود تمامی هنر و زیبایی را در راستای اهداف خود از جامعه بخردان دریغ کرده بودند.
 
همین مساله سبب شد تا پس از پایان دوره کلیسا و آغاز دوره نوزایی یا "رنسانس" جامعه محروم اروپا از هر نوع هنر و زیبایی راه دیگری و البته در مسیر افراط در پیش بگیرد از این پس شاهد آن هستیم که تمامی هنر تکنولوژی و حتی دانش مدرن غربی در خدمت هنر ابتذال و به تصویر کشیدن انسان های برهنه در می آید.
 
امروز کسی نیست که سفری به فرنگستان کرده باشد و شهرهایی مملو از مجسمه های برهنه و عریان ندیده باشد که این نتیجه مستقیم تفکر سیاهیست که هر گونه هنر و زیبایی را حتی در حد معقول آن از چشم شهروندان اروپایی آن زمان دریغ کرده بود.

نمایشگاه فرش برج میلاد نیز نمونه ای انصافا نه در حد و وسعت دوره کلیسا اما در عین حال دقیقا همان تفکر سر کوب زیبایی هنردر مبحث زیبایی شناختی بود.

اخبار ,اخبار اجتماعی,نمایشگاه فرش برج میلاد

 
بدون شک بازدید کنندگان نمایشگاه فرش برای دیدن بدنهای نیمه عریان نگارهای موجود بر روی تابلوها  به آنجا نیامده بودند بلکه بازدیدکنندگان برای دیدن کار دستانی هنرمند و خالق و البته قطعا محصول فکر و اندیشه انسانهای بسیار فرهیخته به آنجا رفته بودند. لذا چنین سانسوری نتیجه ای جز سرنوشت غمبار هنر در دنیای اروپای امروز برای ایران آینده نخواهد داشت.

اخبار اجتماعی - تدبیر و امید

 


ویدیو مرتبط :
تماشای هر چه بهتر تصاویر با LED های سامسونگ ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر نیمه‌عریان عروس ملکه این بار در مجله دانمارکی





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تصاویر نیمه‌عریان عروس ملکه این بار در مجله دانمارکی

یک هفته‌نامه دانمارکی اعلام کرده است قصد دارد تصاویر نیمه عریان عروس ملکه انگلیس را که جنجال زیادی به پا کرده، منتشر کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی بی سی، هفته‌نامه «سی اوگ هوئر» دانمارک اعلام کرده است در نظر دارد تصاویر نیمه عریان «کیت میدلتون» عروس ملکه انگلیس را در شماره پنجشنبه خود منتشر کند.

«کیم هنینسگن» سردبیر این مجله دانمارکی گفت که تصاویر همسر شاهزاده ویلیام در یک شماره 16 صفحه‌ای منتشر می‌شود تا به دانمارکی‌ها نشان دهد این عکس‌ها درباره چه چیزی هستند.

روز سه شنبه یک دادگاه فرانسوی انتشار مجدد تصاویر عروس ملکه انگلیس توسط مجله «کلوزر» را ممنوع اعلام کرد و دستور داد نسخه اصلی این تصاویر مسترد شود.

بر همین اساس پلیس فرانسه به ساختمان نشریه فرانسوی منتشرکننده عکس‌های نیمه عریان عروس ملکه انگلیس حمله کرد تا سرنخی از هویت عکاس این عکس‌ها بدست آورد.

دادستانی فرانسه از روز دوشنبه تحقیقاتی را در زمینه انتشار این عکس‌ها آغاز کرده و به پلیس این کشور دستور داده است که از انتشار بیشتر این عکس‌ها جلوگیری کند.

این درحالیست که وکلای حقوقی مجله فرانسوی، مشروعیت حمله به دفتر نشریه را زیر سوال برده اند و معتقدند که چون اعضای خانواده سلطنتی درگیر این پرونده هستند به پلیس چنین دستوری داده شده است.

انتشار این عکس‌ها آن‌ هم اندکی پس از انتشار تصاویر عریان پرنس «هری» نوه ملکه انگلیس، خشم خاندان سلطنتی این کشور را برانگیخته است./فارس