اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مگان و تندر 90 هم تاکسی می‌شوند


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: ده هزار و 123 دستگاه تاکسی فرسوده در سال گذشته مورد نوسازی قرار گرفت.

خبرگزاری مهر : مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: ده هزار و 123 دستگاه تاکسی فرسوده در سال گذشته مورد نوسازی قرار گرفت.

 محمد احمدی بافنده با بیان این که تاکسی‌ها تنها منبع درآمد تاکسیرانان هستند و طولانی بودن زمان اسقاط آنها می‌تواند مشکلاتی را برای آنها به همراه داشته باشد، گفت: تمام تلاش خود را برای کاهش مدت زمان اسقاط تاکسی‌ها به کار می‌گیریم.

وی افزایش کیفیت و تنوع و تلاش در زمینه نوسازی تاکسی‌ها را از مهم‌ترین طرح‌های سازمان تاکسیرانی در سال جاری عنوان کرد و گفت: مگان و تندر 90 هم تاكسی می‌‌شوند.


ویدیو مرتبط :
کشش دنده 5 تندر 90 و مگان 1600

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت جدید تندر 90، پژو پارس، مگان و 206 تیپ 2



قیمت جدید تندر 90,قیمت جدید پژو پارس,قیمت جدید پژو 206,قیمت مگان

قیمت جدید تندر 90، پژو پارس، مگان و 206 تیپ 2

با اعلام تورم بخشی برخی خودروهای داخلی و براساس دستورالعمل قیمت گذاری، قیمت جدید برخی خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است.

با اعلام تورم بخشی برخی خودروهای داخلی و براساس دستورالعمل قیمت گذاری، قیمت جدید برخی خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است.

به گزارش ایسنا، رییس شورای رقابت ساعاتی پیش به ایسنا اعلام کرد که تورم بخشی خودروهای کم‌تیراژ (به جز پراید، پژو، سمند و تیبا) معادل 52.25 درصد در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب با توجه به فرمول قیمت گذاری خودرو که برابر است با:

(دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

و با توجه به آنکه میزان شاخص کیفیت خودرو به طور میانگین عددی بین منفی پنج دهم درصد و مثبت یک درصد بوده و تاثیر این میزان در فرمول قیمت‌گذاری خودرو بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است، ساده شده این فرمول برابر است با:

(دو درصد - نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

بنابراین با توجه به نرخ تورم 52.25 درصدی اعلامی، قیمت جدید برخی خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است:

1- تندر 90 مدل ای دو :25 میلیون و 250 هزار تومان

2- پژو پارس سال: 28 میلیون و 300 هزار تومان

3- مگان 2000 اتومات: 55 میلیون و 100 هزار تومان

4- پژو 206 تیپ 2: 24 میلیون تومان

این قیمت های جدید اگرچه در مواردی حدود 30 درصد کمتر از قیمت های قبلی اعلامی از سوی خودروسازان است اما برخی از آنها به نرخهای بازار این خودروها نزدیک است. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بازار پژو پارس سال حدود 30 میلیون تومان است.

به گفته رییس شورای رقابت میزان تورم بخشی و قیمت جدید چهار خودروی پرتیراژ پراید، پژو، سمند و تیبا نیز ظرف 24 ساعت آینده اعلام خواهد شد./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران