اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مکارم شیرازی: رعایت خطوط قرمز در سریال‌ها


آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: اسلام دینی جامع، کامل و دارای فرهنگ غنی است و این دین یک سری خطوط قرمزی دارد؛ باید در تولید فیلم و سریال ها، این نوع خطوط قرمز را رعایت کرد و اجازه ندهیم فرهنگ غرب، وارد این نوع خطوط قرمز شود.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: اسلام دینی جامع، کامل و دارای فرهنگ غنی است و این دین یک سری خطوط قرمزی دارد؛ باید در تولید فیلم و سریال ها، این نوع خطوط قرمز را رعایت کرد و اجازه ندهیم فرهنگ غرب، وارد این نوع خطوط قرمز شود.

وی عصر سه شنبه در دیدار با کارکنان مرکز صدا و سیمای استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم تا رسانه تحت سیطره فرهنگ غرب قرار نگیرد، زیرا تفکرات غربی ها در این عرصه، مخالف با اسلام و منشاء فساد است.

وی ادامه داد: رسانه یکی از ابزار مهم ارتباط و تبلیغات در دنیاست، اگر بتوانیم از این ابزار در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات در این عرصه از بین خواهد رفت.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که زبان هنر، زبان بسیار گویا است و کار هزاران منبر را انجام می دهد، گفت: رسانه ابزار مفیدی است، اگر بتوانیم آن را در خدمت دین و اسلام در بیاوریم کار بزرگی انجام داده ایم.

وی اظهار داشت: لازم است از علوم و تکنولوژی های روز در حوزه های مختلف بهره گرفت، همانطور که اتم می تواند مفید باشد، غیر مفید هم خواهد بود،البته این بستگی به نوع نگاه انسان و سلاطین دارد که چگونه از این علوم بهره بگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز غرب از این علوم و تکنولوژی به جای این که به نفع بشریت استفاده کند، علیه انسان ها به کار می گیرند و میلیون ها انسان را در کشورهای مختلف به خاک و خون می کشند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: فرهنگ اصفهان در طول تاریخ، فرهنگ غنی بوده، باید مراقب این فرهنگ باشیم و نگذاریم افکار آلوده آن را از بین ببرد.

وی گفت: اصفهان مهد علما، حوزه و بزرگان دین و مفاخری چون علامه مجلسی ها است باید از ظرفیت رسانه استفاده کرد و زندگی این مفاخر را به تصویر کشید تا مردم بیشتر با زندگی بزرگان دین آشنا شوند و از رفتار و کردار آنها تاثیر بگیرند.


ویدیو مرتبط :
آیا خطوط قرمز رعایت شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی: ترتیبات مقرر برای موضوع پارچین با رعایت کامل خطوط قرمز خواهد بود



اخبار,اخبارسیاست خارجی, نتیجه مذاکرات

دیدار صالحی با آمانوالحی پس از دیدار با آمانو اعلام کرد: برای حل تمام مسائل گذشته با رعایت کامل خطوط قرمز توافق شد.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز پس از امضای توافقی با آژانس که نقشه راه نامگذاری شده در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که در این توافق با انجام اقداماتی توسط ایران و آژانس تمام مسائل گذشته به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: انجام تمام توافقات از جمله ترتیبات مقرر برای موضوع پارچین با رعایت کامل خطوط قرمز کشور خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: امیدوارم که با حل و فصل مسائل گذشته فصل جدیدی از روابط و همکاری بین ایران و آژانس گشوده شود.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  - ایسنا