اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مکارم: خنجر کشیدند تا مهمانشان شویم


یکی از مراجع عظام تقلید خاطره‌ای از میهمان‌نوازی اعراب از زائران کربلا نقل کرد.

خبرگزاری حوزه نیوز:‌ یکی از مراجع عظام تقلید خاطره‌ای از میهمان‌نوازی اعراب از زائران کربلا نقل کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نقل می‌کنند: وقتی در نجف بودیم و درس می خواندیم، طلاب در ایّام خاصی، اربعین یا غیر اربعین، پیاده به کربلا می رفتند که در این میان علما، و مراجع هم بودند البته پیاده روی آن وقت با حالا خیلی فرق داشت.

در یکی از سفرها که پیاده عازم کربلا بودیم، ظهر اطراق کردیم، نصف راه قبل از ظهر و نصف راه را بعد از ظهر در طول سه روز طی می کردیم.

در بین راه، چندتا از جوان های عرب، مال یکی از مضیف ها، آمدند به ما پیشنهاد کردند امشب را اینجا باشید، گفتیم: تازه راه افتادیم، تا شب خیلی وقت است، باید برویم، گفت: علاج ندارد باید بمانید، از او اصرار و از ما انکار، یک وقت دیدیم خنجر کشید که باید پیش ما بمانید! یعنی اینقدر علاقه به زوّار داشتند!

من گفتم قول می دهیم؛ از طرف شما زیارت می کنیم، بنابراین اجازۀ مرخصی ما را بدهید، خلاصه راضی شدند و اجازۀ مرخصی را دادند و حرکت کردیم، خاطرات زیادی از برخوردهایی که آن صاحب مضیف و کارکنان مضیف و برادرشان و فرزندشان داشتند دارم که واقعاً خیلی جالب بود برای ما.


ویدیو مرتبط :
خنجر اوین ( رقص خنجر )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله مکارم: این اختلاس نشانه بی عقلی افراد است/ترکیه از پشت به مسلمانان خنجر می زند



 

 

آیت الله مکارم: این اختلاس نشانه بی عقلی افراد است/ترکیه از پشت به مسلمانان خنجر می زند

 

برای مصرف 3000 میلیارد سه هزار سال عمر لازم است؛

آیت الله مکارم: این اختلاس نشانه بی عقلی افراد است/ترکیه از پشت به مسلمانان خنجر می زند

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد شدید از مواضع و عملکرد ترکیه اظهار داشت: ترکیه اگر چه در ظاهر با اسرائیل جنگ زرگری دارد، اما از پشت به مسلمانان خنجر می زند.

آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به انتقاد شدید از مواضع و عملکرد ترکیه پرداخت و گفت:همه مسلمانان و مردم ترکیه باید در مقابل این عملکرد بخروشند و آن را محکوم کنند.

وی با انتقاد از سکوت مردم و مسئولان در داخل کشور در قبال این رفتارها گفت: کار زشت دیگر دولتمردان ترکیه این است که دست در دست عربستان و آمریکا گذاشته اند و علیه سوریه اقدام می کنند تا آنجا را مانند لیبی به جنگ داخلی بکشانند تا تعداد زیادی از مسلمانان را به کشتن دهند.

آیت الله مکارم تاکید کرد: اگر چه سوریه باید در اصلاحات شتاب کند و از خشونت بپرهیزد اما ظاهرا گناهی جز مقابله با اسرائیل نداشته که ترکیه با همدستی عربستان و آمریکا به مقابله با او پرداختند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته یاد و خاطره دفاع مقدس تجدید شد اما لازم است به این حقیقت توجه شود که چه اندازه دستاوردهای دفاع مقدس را حفظ کرده ایم.

رسواییهای اقتصادی اخیر معارض دستاوردهای دفاع مقدس است

مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه داد: آیا مفاسد اخلاقی و فرهنگی و رسوایی های اقتصادی اخیر و زمزمه اختلاف میان برخی از اصولگرایان با دستاوردهای دفاع مقدس همخوانی دارد.

برای مصرف 3000 میلیارد سه هزار سال عمر لازم است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: این اختلاس نشانه بی عقلی افراد است. فرض کنید انسانی بخواهد سه هزار میلیارد را مصرف کند اگر سالی یک میلیارد برای زندگیش خرج کند باید سه هزار سال عمر کند تا این پول تمام شود.

آیت الله مکارم ادامه داد: اگر فرض کنیم 10 نفر باشند باز هم باید هر کدام باید 300 سال عمر کنند تا این مبلغ را مصرف کنند آیا نشانه بی عقلی و بی خردی نیست..../تحلیل:انتخاب