اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موگرینی ماجرای مشاجره لفظی با ظریف را برای بی.بی.سی تشریح کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,فدریکا موگرینی

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با بی.بی.سی ورلد به تشریح مشاجره لفظی خود با وزیر کشورمان در شب های پایانی مذاکرات وین پرداخت..

موگرینی درباره مشاجره اش با ظریف گفت این یكی از نكاتی بود كه نمی دانم چطور به بیرون درز كرد، من قبلا هم توضیحاتی در این باره داده ام اما در این مذاكرات همه دنبال حفظ منافع كشورهای خود بودند ؛ شاید فرهنگ ما ایتالیایی ها با ایرانی ها نزدیك باشد اما آنجا نژادهای مختلف با فرهنگهای مختلف داشتیم.

موگرینی گفت: ما بارها در این مذاكرات صدای مان را بالا بردیم اما این به خاطر جدی بودن فضای مذاكرات بود و اینكه همه می خواستیم كار خیلی جدی به سرانجام برسد ؛ با این همه ما با هم بر اساس احترام متقابل سخن می گفتیم و در فضایی جدی بحث ها را پیش بردیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: همه طرف های مذاكره جدی بودند اما طرف ایرانی از همه سخت كوش تر بود، آنها مدام كار می كردند و این قابل ستایش بود و از آنها برای این تلاش تشكر می كنم و تقدیر این تفاهم یك توافق برد- برد برای دو طرف است و بازنده ندارد.

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
مشاجره لفظی ظریف و کوچک زده در مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات فدریکا موگرینی درباره مشاجره لفظی با محمدجواد ظریف



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

موگرینی: انتظار نداشته باشید گفتگوی یک ایرانی و ایتالیایی سرد باشد

فدریکا موگرینی مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مشاجره لفظی با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: انتظار نداشته باشید وقتی یک ایرانی و ایتالیایی مذاکره می کنند، گفت و گوی آنها سرد باشد.

فدریکا موگرینی که با کریستین امانپور در شبکه سی ان ان مصاحبه می کرد، افزود: وقتی یک ایرانی و ایتالیایی مذاکره می کنند احتمال دارد بحث داغی در بگیرد اما دو طرف احترام طرف مقابل را حفظ کردیم.

وی درباره رسیدن به توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ اظهار داشت: ما به توافق بسیار نزدیک هستیم اما برای رسیدن به آن باید تصمیمات مهم تاریخی را ظرف ساعت های آینده بگیریم زیرا در غیر این صورت توافقی حاصل نمی شود.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در وین اتریش در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق جامع هسته ای هستند. پیشتر یک منبع روس به مهر گفته بود که در جریان مذاکرات روز چهارشنبه بین محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی یک درگیری لفظی ایجاد شده است.

به گفته این مقام روس، زمانی که موگرینی، وزیر خارجه ایران را تهدید به ترک میز مذاکره می کند، ظریف می گوید هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز می افزاید: همچنین یک روس را.

موگرینی به سی ان ان گفته است: ما به لحظات سرنوشت ساز بی اندازه نزدیک هستیم شاید در چند ساعت آینده این فرصت فراهم شود.

جان کری در اظهارات خود در وین با بیان اینکه ما برای مذاکره اینجا نیستیم بلکه بدنبال توافق هستیم، گفته بود که ما برای توافق با ایران درباره مساله هسته ای عجله ای نداریم.

وی در عین حال بر نامحدود نبودن مذاکرات تاکید کرد و اظهار داشت: باید به این دلیل که عقربه ها به نیمه شب رسیده، میز مذاکره را ترک کنیم؛ ما میز  مذاکره را به این دلیل که به ضرب الاجل نزدیک شدیم، ترک نمی کنیم. ما در هیچ جنبه ای از این مذاکرات شتابزده عمل نخواهیم کرد؛ برای ما کیفیت کار مهم است.

اما محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از بالکن هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت: مادامی که لازم باشد در مذاکرات حاضر خواهیم بود.

وی در عین حال از نتیجه بخش بودن مذاکرات ابراز خوشبینی کرد و گفت: اگر خوش بین نبودم، اینجا(وین) نبودم.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر