اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موگرینی: اخبار خوشی از تهران هست



اخبار,اخبارسیاست خارجی,پیام  توییتری موگرینی

موگرینی در توییتر خود نوشت: اخبار خوشی امروز از تهران می‌رسد. فرآیند پارلمانی توافق هسته‌ای (در ایران) تکمیل شده و به اجرای رسمی نزدیک می‌شویم‎.

تسنیم گزارش داد: موگرینی در توییتر خود نوشت: اخبار خوشی امروز از تهران می‌رسد. فرآیند پارلمانی توافق هسته‌ای (در ایران) تکمیل شده و به اجرای رسمی نزدیک می‌شویم‎.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  تسنیم


ویدیو مرتبط :
حجاب اسلامی خانم هلگا اشمیت و فدریکا موگرینی در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از تعطیلی مهد کودک ها و مدارس تهران در روز چهارشنبه



اخبار ,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوای تهران

 

اخبار اجتماعی -  تعطیلی مهد کودک ها و مدارس ابتدایی ادامه دارد/ اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل

در جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی تهران و اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در دو روز آینده تصویب شد.

 جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا عصر امروز به ریاست حسن کریمی معاون استاندار تهران و محمدهادی حیدرزاده دبیر این کمیته در ساختمان استانداری تشکیل جلسه داد.


در این جلسه تمدید تعطیلی مدارس تهران تا مقطع ابتدایی و تمام مقاطع تحصیلی شهرستان ری تا پیش دانشگاهی در روزهای چهار شنبه و پنجشنبه  تصویب شد.


همچنین طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.


بر اساس این گزارش فروش طرح های ترافیک روزانه نیز در دو روز آینده ممنوع است.

 

--------------------------------------------

 

 برای نمایندگان مجلس بودجه مهمتر از آلودگی هوا است/ مرگ هم نفس کودکانمان شده است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید برضرورت توجه به موضوع آلودگی هوا گفت: حاکمیت، نمایندگان مجلس و قوای سه گانه باید برای مبارزه با آلودگی هوا بسیج شوند و آلودگی هوا را در رأس کارها و برنامه های خود قرار دهند. 

به گزارش خبرنگار شبکه ایران در جریان سی و سومین جلسه شورای شهر تهران دکتر رجبی فر استاد دانشگاه ملبورن استرالیا میهمان امروز شورا بود و به موضوعاتی از جمله حمل و نقل شهری در شهرهای بزرگ و وضعیت آلودگی هوای آنها اشاره کرد.

رجبی فر حمل و نقل شهری را یکی از موضوعات مهم در بحث شهری اعلام کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت های تکنولوژی پیشرفته می توانیم قابلیت و کیفیت زندگی در تهران را بالا ببریم.

رجبی فر به ضرورت مشارکت همه دستگاه ها در ایجاد شهری عاری از مشکل اشاره کرد و گفت: هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها در کنار شهرداری می تواند زمینه ایجاد بستری نو در شهر را به وجود آورد.

برای نمایندگان مجلس بودجه مهمتر از آلودگی هوا و سلامت شهروندان است
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز با یادآوری تکرار وضعیت هشدار آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا موضوع حاکمیتی است که باید سه قوه برای حل آن مداخله کنند.


رحمت اله حافظی با بیان اینکه فقط بودجه برای نمایندگان مجلس اهمیت دارد نه آلودگی هوا، ادامه داد: ده درصد از نمایندگان مجلس نمایندگان مردم تهران هستند که گویا موضوع آلودگی هوا برایشان اهمیت ندارد اما ما از نمایندگان می‌خواهیم که به این مسئله اهمیت دهند و مشکل آلودگی را حل و فصل کنند.


وی همچنین به موضوع بودجه شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: سهم توسعه حمل و نقل در متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران 50 میلیارد تومان بود که ما آن را به 350 میلیارد تومان افزایش دادیم .


این عضو شورای شهر همچنین به هماهنگ نبودن ساخت و ساز و نماهای بصری پایتخت اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری فقط مجوز ساخت صادر می کند و توجهی به نمای ساختمان ها ندارد و این اتفاق باعث آشفتگی شهر در ساخت و ساز شده است.


رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: ما باید بودجه سال 93 را با الویت توسعه بخش حمل و نقل شهری تنظیم کنیم تا سال آینده در شرایط بهتری باشیم.


حافظی ادامه داد: در منطقه 18 و 20 تهران زمین های را برای جمع آوری زباله درنظر گرفته ایم که بوی زباله ها مردم آن مناطق را آزار می دهد و هیچ نظارتی از سوی شهرداری نمی شود.

مرگ را زیر دماغ فرزندانمان حس می کنیم
علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز گفت:فرزندانمان  مرگ را در زیر دماغشان حس می کنند اما بی تفاوت از کنار موضوع آلودگی هوا می گذریم.

اقبال شاکری، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز رسیدگی به آلودگی هوای تهران را نیازمند عزم جدی حاکمیت و شهرداری اعلام کرد و گفت: زمانی که هوا آلوده می شود طرح زوج و فرد، تعطیلی کارخانه ها و از این قبیل تصمیم ها می گیرم و فکر می کنیم که اقدامی انجام داده ایم.
شاکری ادامه داد: شعار می دهیم که از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنید. کدام یک از ما مسوولین این اقدامات را انجام داده ایم و از وسیله نقلیه عمومی استفاده کرده ایم.

عبدالحسین مختاباد، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با توضیح این مطلب که در حال حاضر هوا در شمال تهران فرقی با جنوب تهران ندارد، گفت: خانواده ما در معرض آلودگی هوا در حال نابودی هستند. مسوولین شهری و سازمان حفاظت محیط زیست هر چه سریعتر نسبت به این معضل تصمیمی بگیرند.

توسعه حمل و نقل از جمله برنامه پنج ساله دوم شهرداری
در ادامه جلسه علنی شورای شهر تهران معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز در مورد لایحه برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران به مواردی اشاره کرد.
محمود صلاحی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، توجه به بافت فرسوده و موضوعات فرهنگی از اهمیت بیشتری در تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری دارد.


وی افزود: در برنامه اول توجه ویژه ای به حمل و نقل شده بود اما در برنامه دوم مصارف و منابع پیش بینی شده است.


اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران در این مورد گفت: پیشنهاد می کنم این لایحه بر روی سایت شهرداری و شورا قرار گیرد تا از نظرات مردم در این مورد استفاده شود
وی با اشاره به اینکه لایحه برنامه پنج ساله دوم شهرداری نیاز به بررسی دقیق دارد تصریح کرد: از 148 ماده لایحه اشاره شده در برنامه پنجم شهرداری نامی از فعالیت های عمرانی برده نشده است.


محمد مهدی تندگویان یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه نباید در تصویب این برنامه عجله کرد، گفت: تمام لایحه های این برنامه باید به دقت مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.


تندگویان با توضیح این که تصویب بودجه سال 93 با تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری مغایرتی ندارد پیشنهاد داد: ابتدا بودجه راتصویب و سپس در یک زمان بندی مناسب برنامه 5 ساله را تصویب کنیم.


محسن سرخو نیز با توجه به اهمیت بافت های فرسوده تهران گفت: امیدواریم که شهرداری دو جدول منابع و یک جدول مصارف در برنامه پنج ساله خود تهیه کند.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه گفت: متأسفانه در لایحه برنامه پنجم شهرداری به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه کمی شده است.

عبدالحسین مختاباد ادامه داد: بخش هنری و فرهنگی ، بخشی تخصصی است که نیاز به نظر صاحب نظران دارد و امیدوارم توجهات به این حوزه بیشتر از قبل شود.


در پایان جلسه صلاحی اعلام کرد که هر زمان که شورا برنامه پنجم شهرداری را تصویب کند ما آن را اجرایی خواهیم کرد.

اخبار اجتماعی - شبکه ایران