اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مولود چاووش اوغلو» در راه ایران


وزیر امور خارجه ترکیه در اولین سفر رسمی خود 26 آذر ماه به تهران سفر می کند.

عصر ایران: علیرضا بیکدلی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در صفحه فیس بوک خود از سفر وزیر امور خارجه ترکیه به تهران خبر داد.

بیکدلی در مطلب خود نوشت: آقای مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به دعوت آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان 26 آذر ماه در اولین سفر رسمی خود به ایران راهی تهران می شود.

تقویت روابط دو کشور در دستور کار این سفر است. وزرای خارجه دو کشور ماه گذشته در پکن با یکدیگر دیدار کردند.


ویدیو مرتبط :
مولود پیامبر(ص)در کردستان ایران/Begotten Prophet in Iranian

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مولود چاووش اوغلو: ایران برادر ترکیه است


مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه ترکیه، ایران را کشور مهم و برادر برای ترکیه خواند.

خبرگزاری ایرنا: مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه ترکیه، ایران را کشور مهم و برادر برای ترکیه خواند.
 
وی دوشنبه شب در گفت وگوی زنده با شبکه تلویزیونی 'تی وی نت' در ارزیابی سفر اردوغان رییس جمهور ترکیه به تهران گفت: اگر چه دو کشور در برخی زمینه ها دیدگاههای متفاوت دارند ولی ایران کشوری مهم و برادر برای ترکیه است و علایق قدرتمند بین دو کشور آشکار است و روابط بین دو کشور نیز همه جانبه است.
 
وی با اشاره به اینکه در جریان سفر اردوغان به تهران قراردادها و پروتکلهای همکاری مختلف بین دو کشور به امضاء خواهد رسید گفت: سطح روابط دو کشور بدلیل تحریمها به سطحی که می خواهیم نرسیده است و ما در این دیدار در زمینه اینکه با لغو تحریمها و یا کاهش آنها این فرصت را چگونه می باید مورد استفاده قرار دهیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
 
وی با عنوان اینکه همکاری بین دو کشور در آرامش منطقه موثر خواهد بود، گفت: در مورد مسایل منطقه ای همانند یمن، سوریه و عراق و مسایل همانند بحران در روابط کشورهای عربی را با ایران مورد بحث قرار خواهیم داد.
 
چاووش اوغلو در روابط دوجانبه و چندجانبه ترکیه را یک کشور شفاف و صریح خواند و گفت: روابطی که بر چنین پایه ای استوار باشد مستحکم تر ادامه می یابد .
 
وی گفت: آمریکا متحد و شریک ترکیه است ولی در هر موضوع دو کشور با یکدیگر همفکر نیستند ولی باید به یکدیگر احترام بگذارند ، ترکیه در روابط با روسیه نیز بدینگونه است، در رابطه با ایران نیز موضع ترکیه این است.
 
وی توافق هسته ای را یک گام مهم خواند و گفت: ترکیه مخالف سلاح هسته ای است ما سلاح هسته ای نه در ایران، نه در ترکیه و نه در اسراییل نمی خواهیم.