اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مولود چاوش اوغلو» به ایران می آید


مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه برای شرکت در چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان که قرار است فردا در رامسر برگزار شود، عازم ایران می شود.

خبرگزاری ایرنا: مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه برای شرکت در چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان که قرار است فردا در رامسر برگزار شود، عازم ایران می شود.

وزارت خارجه ترکیه این مطلب را امروز (دوشنبه) در تارنمای رسمی خود در اینترنت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در این نشست سه جانبه، توسعه همکاریهای ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در خصوص مسائل مشترک و مرتبط با سه کشور، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

در این اطلاعیه خاطر نشان شده که، اولین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال 2011 میلادی در ارومیه، سال 2012 در نخجوان و سال 2014 نیز در وان تشکیل شده، آمده است: عمل به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست ها و فرایند اجرایی «طرح عمل بخشی» قبول شده در نشست وان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزارت خارجه ترکیه در این اطلاعیه می افزاید: مکانیزم سه جانبه وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان، با درکی مبتنی بر بحث و تبادل نظر وزرای خارجه سه کشور همسایه بر پایه منافع متقابل سه کشور در راستای توسعه مناسبات سه جانبه، کمک به توسعه و بهبود رفاه، ثبات و امنیت منطقه شکل گرفته است.


ویدیو مرتبط :
مولود پیامبر(ص)در کردستان ایران/Begotten Prophet in Iranian

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«مولود چاووش اوغلو» در راه ایران


وزیر امور خارجه ترکیه در اولین سفر رسمی خود 26 آذر ماه به تهران سفر می کند.

عصر ایران: علیرضا بیکدلی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در صفحه فیس بوک خود از سفر وزیر امور خارجه ترکیه به تهران خبر داد.

بیکدلی در مطلب خود نوشت: آقای مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به دعوت آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان 26 آذر ماه در اولین سفر رسمی خود به ایران راهی تهران می شود.

تقویت روابط دو کشور در دستور کار این سفر است. وزرای خارجه دو کشور ماه گذشته در پکن با یکدیگر دیدار کردند.